Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Náš test: Rodinný fešák Volkswagen Golf Alltrack

11. 2. 2016

Čtyřkolky a kombíky mají řidičky pro jejich schopnost zdolat terén a prostornost velmi rády. V aktuální nabídce Volkswagen reprezentuje Alltrack dražší verzi kombíku Golf Variant s pohonem 4×4. Čím dokáže řidičky tento model oslovit, na to se zaměřujeme v následujícím testu.

IMG_4345
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Na první pohled jsem si říkala, že je Golf (stejně tak jako v nedávném testu modelu Touran) zářným příkladem známé konzervativní poučky, že když je něco dobré, není třeba změn. Rozdíl mezi klasickou verzí kombíku Variant a Alltracku je vlastně jen v „oplastování“, pohonu 4×4 a ceně. Při detailnějším pohledu jsem však zjistila, že tyto „nepatrné“ změny dokáží těm, kteří nemají hluboko do kapsy, parádně zatočit hlavu. Alltrack totiž působí mnohem více sebevědomě a prémiově než „levnější“ Variant.

Pohledná červená karoserie modelu Golf Alltrack jednoznačně sluší. Díky zvýšenému podvozku o 2 cm a detailům jako jsou vnější černé a stříbrné plasty blatníků, podběhů, zrcátek a 18 palcovým kolům vypadá Alltrack atraktivněji než Variant. A aby si Alltrack jen tak někdo nespletl se zmíněnou verzí, jsou v exteriéru tak na prazích štítky s odkazem na tento model.

IMG_4349
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér je přesně takový, na který jsme u Volkswagenu zvyklí. Jednoduchý, střídmý design, který se nese v duchu maximální uživatelské vstřícnosti a snadné ovladatelnosti. Multifunkční a vyhřívaný volant je navržen tak, aby nebyla řidičova pozornost jakkoli odváděna. Všechny podstatné ovladače se nalézají v okolí  nebo přímo „na“ volantu, který příjemně padne do ruky každé řidičky.

Perfektně provedená palubní deska je dekorovaná matně stříbrným plastem. Dílenské zpracování si zaslouží jedničku.

O tom, že je Alltrack pohodlný a prostorný rodinný parťák na cesty nemůže být pochyb. Pohodlná sedadla se skvělým bočním vedením v kombinaci s kůží nabízí pro všech 5 členů posádky komfortní svezení. Pravda, sedadlo v druhé řadě sedadel uprostřed s průvlakem na lyže není pro dospělého plnohodnotné tak jako sedadla po stranách. Ta jsou navíc opatřena systémem Isofix pro umístění dětské autosedačky.

Objem, jak se na kombíka patří. Zavazadlový prostor nabízí 605 litrů objemu, po sklopení zadních sedaček jednoduchým zatáhnutím páčky dokonce 1620 litrů. Dětský kočárek nebo golfové bagy do kufru „zahučí“ raz dva.

IMG_4351
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Testovaný model skrýval pod kapotou naftový motor o objemu 2,0 TDI s výkonem 110 kW. Jak už jsem zmínila, Alltrack je standardně vybaven pohonem všech 4 kol 4motion. Během jízdy v Alltracku jsem si pochvalovala tichý chod a dobré odhlučnění kabiny. Řazení s manuální šestistupňovou převodovkou jde jako po másle a řízení tohoto kombíku je velmi snadné. Velmi rychle se člověk s Alltrackem sžije.

Z jízdy jsem měla od počátku velmi dobrý pocit. Motor působí živě a výkon je naprosto dostatečný. Příkladná je jeho obratnost v zatáčkách,  stabilně a jistě. K tomu pomáhá právě i pohon všech 4 kol. Je to zkrátka bezpečné auto pro převážení těch nejcennějších rodinných příslušníků.

Tužší podvozek je znát hlavně při jízdě ve městě – na kočičích hlavách. Na dlouhé cesty, pro jízdu na dálnici nebo okreskách, kde dokáže podvozek ve vyšších rychlostech nerovnosti tlumit dobře, je Alltrack jako dělaný.

Alltrack nabízí několik režimů jízdy Driving Mode Selection (tlačítko u řadicí páky), kterým se dá měnit nastavení podvozku, tlumiče a odezvy motoru. Na výběr je Ekonomický, Sportovní, Normální, Individuální režim a režim Off-road. Alltrack svým nastavením udělá dobrý dojem na nezpevnělých cestách. Pohon 4×4 pracuje příkladně. I přesto je ale nejlepší zážitek z Alltracku na klasické silnici. Prostě parádní rodinný kombík na dlouhé štace, který se případně nezalekne ani terénu.

A další dobrý pocit mohou získat řidičky mající respekt z parkování tím, že naplno využijí parkovacího asistenta pro podélné i příčné parkování, který doslova zaparkuje sám. Osobně jsem vyzkoušela a mohu všechny takové řidičky ubezpečit, že automatický parkovací pomocník pracuje perfektně.

Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba této čtyřkolky ustálila na hodnotě 6 litrů. Ve městě dosahovala ještě trošku vyšších hodnot.

IMG_4354
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Alltrack je jednoznačně atraktivnější ve srovnání s klasickým kombíkem Variant. Působí mnohem sebevědoměji a exkluzivněji, za co je však nutné si připlatit. Tato čtyřkolka nabízí komfortní svezení pro celou rodinu a na dlouhé trasy. Limituje ho jen jeho vysoká pořizovací hodnota.

Model Golf Alltrack v nižší verzi (81 kW) startuje na ceně 674 900 Kč. Testovaný model Golf Alltrack (110 kW) stojí 722 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018