Náš test: okouzlující Renault Talisman
11. 4. 2016
Zřídkakdy se nám s testovacím autem v Praze stane, že by se za autem lidé nějak zvlášť ohlíželi nebo dokonce vstupovali do silnice, aby měli lepší možnost si auto ještě jednou prohlédnout. Přesně taková situace během týdenního testování nástupce Laguny, modelu Renault Talisman, několikrát nastala. Talisman je jistě velký příslibem automobilky Renault v segmentu střední třídy. Zajímalo nás, s čím může tento model Renaultu přinést štěstí a s čím konkrétně může oslovit ženy.
Díváme se
Vytříbený a nezaměnitelný vzhled se tomuto sedanu nedá upřít. Zejména záď s lineárními světlomety dávají vzhledu zcela nového Talismanu originální look. Příď působí velmi mohutným dojmem díky všeobejímající karoserii a velké masce s logem Renault. Z té dynamicky vystupují výrazné světlomety s vertikálními LED diodami pro denní svícení. Z profilu pak Talisman dotváří svou ideu prostornosti a elegance zároveň, a to díky svažující se linii směrem k zádi.
Nasedáme
Interiér se nese v duchu jednoduchosti a elegance. Velmi prémiově působí elektricky ovládaná přední sedadla, prošití horní části palubní desky a dřevěné dekory. Palubní desce vévodí tablet, kterým jde ovládat většinu funkcí ve vozidle. Přesto se přiznám, že na mě celkově palubní deska působila v testované výbavě Intens (druhá nejluxusnější) spíše průběrně. Lesklé a tvrdé plasty použité ve středu palubní desky měly tendenci na sobě nechávat otisky prstů.
Na druhou stranu však Talisman sbírá, jako správné francouzské auto, „body“ jinde. K silním stránkám patří design interiéru, pohodlná sedadla s vyhříváním a odvětráváním. Příjemně také působí interiér díky možnosti volby barevného podsvícení celého interiéru.
Zavazadlový prostor testovaného Talismanu pochopitelně limituje omezená nakládací hrana tohoto sedanu. Přesto kufr Talismanu nabízí prostorných 608 litrů objemu. Paráda!
Jedeme
Testovaný model Talisman disponoval benzínovým motorem o objemu 1,6 litru a výkonem 150 koní. Na rozjezdy jsem si v Talismanu se sedmistupňovou automatickou převodovkou musela zpočátku zvykat. Spojka totiž zabírá později, zato s pořádnou dávkou síly. Při prvních jízdách to se mnou vždy pořádně trhlo. Při přeřazování na vyšší stupně ale pracuje automat velmi plynule.
Jízda v tomto manažerském sedanu je plynulá, v zatáčkách velmi stabilní a celkově komfortní. Talisman také vyniká skvělým odhlučněním kabiny. Faktem ale je, že jsou v něm cítit nerovnosti vozovky. Přiznám se, že od takového auta, které aspiruje, stát se společníkem na dlouhých cestách českých manažerek, čekám právě skvělé pérování a dokonalé krytí nerovností. To je u Talismanu na průměrné úrovni.
Model Talisman nabízí několik různých režimů jízdy Multi Sense: Sport, Comfort, Neutral, Eco, Perso. Jednotlivé režimy jsou odlišené barevně, což je po zvolení konkrétního režimu vidět na podsvícení budíků a také samotného ovladače se symbolem hvězdičky, který se nachází u automatické brzdy.
Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování této dvoukolky ustálila na poměrně vysoké hodnotě 7,7 litrů.
Hodnotíme
Talisman dokáže svým zevnějškem i uživatelským pohodlím okouzlit. Působivý francouzský sedan budí zájem a emoce. To je vždy dobře. Talisman vyniká z řady manažerských vozů svým povedeným designem a detaily. Řidičsky je však srovnatelný s ostatními manažerskými sedany. Pro české manažerky bude tedy tato volba hlavně otázkou vytříbeného francouzského vkusu. Čert vem fakt, že v testované motorizaci toto auto víc „žere“.
Sedan Talisman (Energy dCi 110) startuje v nejnižší výbavě Life na ceně 619 900 Kč. Testovaný model Energy TCe 150 EDC ve výbavě Intens stojí 729 900 Kč.
Více na webu Renault