Náš test: SUVhit Volkswagen Tiguan
15. 11. 2016
Herečka Jitka Schneiderová, gurmánka Hana Michopulu, ale také naše ženská redakce otestovala SUVhit letošního podzimu – druhou generaci modelu Volkswagen Tiguan. Já s ním vyrazila nejen do divadla, na večeři, ale také mimo město vstříc přírodě. Jak se nám v Tiguanu jezdilo, přinášíme právě v tomto testu.
Díváme se
Na první pohled je znát, že nový Tiguan už není to sympatické oblé esúvéčko, ale velmi moderně střižený vůz, který holduje ostrým hranám a čistým liniím. Ty jsou zárukou toho, že tento design jen tak nezestárne, a naopak má tendenci se stále líbit. Bravo! Potěšily mě také větší rozměry nového Tiguana, délkou je nová generace o 6 cm větší, o 3 cm širší, přitom výška je naopak o 3 cm menší. Testovaná elegantní a zároveň pohledná sportovní verze R-line je jako dělaná do města. Přiznám se ale, že bych si příplatková 20“palcová kola (33 400 Kč) v českých podmínkách klidně odpustila. Ačkoli na nich auto vypadá důstojně, jízda po českých hrbolatých silnicích jim dává na frak.
Nasedáme
Jak už to u Volkswagenu a celého koncernu chodí, panuje v interiéru střídmost a elegance. Odkaz na to, že se jedná o sportovní výbavu R-line jsem našla na štítku multifunkčního koženého volantu, na prazích a čalounění sedadel. Palubní deska je jednoduše střižená a dominuje jí osmipalcový displej s příplatkovou navigací Discover Pro (63 400 Kč). Upřímně, jako řidičku si mě Tiguan nejvíce v interiéru získal digitálním přístrojovým štítem, který promítal například obrazovku navigace přímo přede mnou. Nechyběl ani příplatkový head-up displej (13 900 Kč). Mohla jsem se tak skutečně naplno věnovat řízení a nenechat odvádět svou pozornost k displeji uprostřed palubní desky. Celý systém se dá navíc ovládat hlasem (za příplatek 5 200 Kč).
Kladnou stránkou nového Tiguanu je bezesporu skvělý výhled z vozu – přehled o tom, co se děje před autem i za ním a jednoznačně také prostornost, a to jak pro cestující vepředu, tak vzadu. Sedačky nabízejí maximální pohodlí pro jízdu na dlouhých trasách.
Skutečně, vyzkoušela jsem Tiguan na cestě do zahraničí a z cesty jsem nebyla unavená ani trochu. Kufr nabízí až velkolepý prostor o objemu 615 litrů. Takovou třešničkou na dortu (pro nás neustále něco převážející a nakupující ženy) je bezdotykové ovládání kufru pohybem nohy. Je to sice za příplatek (9 800 Kč), v některých situacích s plnýma rukama tašek jsem si tuto vlastnost doslova zamilovala. Pro ty nejvíce technicky zdatné řidičky doplním, že Tiguan je za příplatek možné vybavit elektricky výklopným tažným zařízení (21 700 Kč).
Jedeme
Testovaná verze s naftovým motorem 2.0 TDI s výkonem 140 kW/190 koní, sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4motion je naprosto ideální, pokud nemíníte dělat parádu jen ve městě, ale rozjet se také jinam. Během týdenního testování a pár stovek najetých kilometrů jsem si Tiguan skutečně oblíbila. Je to takový pohodový společník na cesty. Tichý a komfortní. K tomu přispěly také příplatkové adaptivní tlumiče (27 800 Kč). Líbilo se mi na něm také to, že se s ním dá krásně pohybovat ve městských uličkách. Byl dokonce vybaven příplatkovým automatickým parkovacím asistentem včetně systému pro sledování okolí (24 800 Kč). Při couvání se vnější zpětná zrcátka automaticky naklopí na straně spolujezdce (4 400 Kč). Mé obavy z odření ráfků při parkování před divadlem tak byly eliminovány.
Během jízdy jsem díky dobrému výhledu z vozu získala pocit bezpečí. Přispěla k tomu také řada bezpečnostní asistentů, o nichž jsem se po nasednutí vozu dozvěděla, že jsou v autě (se mnou). Aktivní hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat nebo automatický parkovací asistent, 8 airbagů a k tomu příplatkový hlavový a boční airbag vzadu (8 200 Kč) a adaptivní LED světlomety, které dokázaly přisvěcovat do zatáčky a vypínat se v případě protijedoucího světla (často tak ale i reagovaly na osvětlenou bílou plochu značky).
Kombinovaná spotřeba této čtyřkolky se po týdenním testování ustálila na 7 litrech, udávaná spotřeba výrobcem je pak 5,7l.
Hodnotíme
Hranaté moderní tvary udělaly z nové generace Tiguan atraktivní reprezentativní SUV. Prostorný a přehledný interiér společně s plejádou bezpečnostních asistentů vzbudí u každé řidičky pocit bezpečí. Nejvyšší obsah naftového motoru o výkonu 190 koní příjemně překvapí komfortní jízdou ale hlavně úsporným chodem. Jak ale už to u koncernu bývá, při optimální výbavě je třeba počítat s navýšením ceny. Volkswagen Tiguan 1.4 TSI sice startuje s cenovkou 569 900 Kč. Cena testovaného modelu (2.0 TDI s automatickou převodovkou DSG, pohonem 4motion) ve sportovní výbavě R-line už je 1 276 300 Kč.
Více na webu Volkswagen