Náš test: Suverénní Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic
22. 3. 2017
Mercedes-Benz se rozhodl rozšířit nabídku o designovou variantu tradičního modelu SUV. Nové GLC coupé jede do boje s nedávno testovaným BMW X4. Ruku v ruce chce nabídnout atraktivní tvary kupé, ale zejména luxus nové třídy C. Tam, kde BMW staví na starších základech modelu X3, má Mercedes-Benz prémiový interiér, nejmodernější systémy a výborné jízdní vlastnosti. Může se zařadit GLC coupé mezi nejlepší SUV současnosti? To se dozvíte v našem redakčním testu.
Díváme se
U Mercedesu jsme si již zvykli, že vedle tradiční palety modelů v každé třídě přidává výrobce také SUV variantu. Model GLC coupé jasně odkazuje na třídu C a zároveň ho můžeme považovat za nástupce oblíbeného „hranatého“ modelu GLK. Nám na první pohled připomněl většího bratříčka – model GLE. Tvarům nového coupé nechybí elegance a přitažlivost. Přídi, po vzoru nových Mercedesů, dominuje charakteristická mřížka chladiče “diamond“. Naproti tomu záď je více zaoblená. Nové GLC coupé velice zdařile kombinuje kompaktní rozměry s optickou robustností. Vůz působí sebevědomě a suverénně, díky příplatkovému designovému paketu AMG mu nechybí patřičný nádech dynamiky. Proporčně je vyvážené a dokáže zaujmout. Pihou na kráse jsou snad jen falešné koncovky výfuku. Má tohle Mercedes opravdu zapotřebí?
Nasedáme
Nové „géelcéčko“ sdílí svůj interiér a techniku se skvělou třídou C a je to znát na první pohled. Interiér se pyšní vynikajícím dílenským zpracováním, působí luxusně a hodnotně. Doplňkový paket s tmavým jasanovým dřevem navozuje pocit prémiovosti. Středovému panelu dominuje display infotainmentu s ovládáním na středové konzole pomocí kolečka, tlačítek a také specifického hightech touchpadu. Ten nám přišel pro ovládání infotainmentu po chvilce cviku jako nejvhodnější – pracuje se s ním podobně jako s touchpadem u notebooku.
Palubní systém, byť s trochu obstarožně působící grafikou, sdružuje všechny podstatné funkce – nastavení vozidla, volbu jízdních režimu, rádio, navigaci atd. Koncepce středového panelu prošla vítanou proměnou. Ve znamení lepší ergonomie zde zůstala pouze nejdůležitější tlačítka klimatizace a ovládání hlasitosti. Konzole vypadá uhlazeněji, přehledně a vše je hezky po ruce. Místa v obou řadách se sedadel je dostatek. Obavy zejména vyšších postav z druhé řady sedadel nejsou na místě. Navzdory zkosené koncepci zádě je místa nad hlavou více než dostatek. Zavazadlový prostor nabídne v základu objem 500 litrů, respektive 1400 litrů po sklopení zadní řady sedadel.
Jedeme
Pod kapotou testovaného modelu jsem měla k dispozici dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 2,1 litrů, jenž produkuje výkon solidních 200 koní. Zrychlení z nuly na sto zvládne za 7,6 sekundy a ručička tachometru se zastaví u hranice 222 km/h. Motor se vyznačuje plynulým zátahem prakticky od nulových otáček a cítí se dobře v klidném stylu jízdy. Poskytuje dostatečnou dynamiku včetně dobré výkonové rezervy. Motor je spojený s automatickou převodovou 9G-Tronic s devíti stupni. Ta většinu času řadí zcela hladce a bezchybně, při sportovnějším stylu jízdy by však potřebovala trochu zrychlit v řazení jednotlivých stupňů a zbavit se drobného škubání při uvolnění plynového pedálu.
GLC Coupé je standardně vybaveno podvozkem Agility Control s adaptivními tlumiči. Za příplatek si lze zvolit jako v našem případě sportovní verzi Dynamic Body Control anebo špičkový vzduchový podvozek Air Body Control. Jízda s GLC Coupé je jistá, vůz se téměř nenaklání, nehoupe a s ochotou se vrhá do zatáček zejména v tužším sportovním režimu. Přilnavost je díky pohonu všech kol 4Matic výborná. Během testování jsem měla možnost vůz projet i na sněhu a “čtyřkolka” fungovala na jedničku. Doménou vozu však zůstává dálnice a dlouhé cesty, kde se GLC ukázalo jako skvělý společník. Zde totiž vynikne skvělé odhlučnění, výborná sedadla a pohodlí v interiéru. Kombinovaná spotřeba téměř dvoutunového drobečka se pohybuje kolem rozumných 7,5 litrů nafty na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Mercedes-Benz GLC Coupé lze bez jakýchkoliv pochybností považovat za jedno z nejlepší kompaktních SUV současnosti. Boduje výborným dílenským zpracováním, jistými jízdními vlastnostmi a svojí suverenitou. GLC Coupé by se nám více líbilo ve vrcholné naftové motorizaci 350d, nicméně pro vybalancování pořizovacích a provozních nákladů se jeví testovaná verze 250d 4Matic jako ideální. Práce převodovky není dokonalá, avšak při klidné jízdě o ní prakticky není vědět. Za styl a luxus je třeba u Mercedesu zaplatit. Nejlevnější verze modelu GLC Coupé 250d 4Matic stojí 1 294 700 Kč. V případě testované verze s příplatkovými položkami jako sportovní podvozek, kožená sedadla, infotainment Comand Online, speciální červená metalíza nebo design paket AMG, se cena vyšplhala na 1 662 929 Kč.
Více na webu Mercedes-Benz