Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Náš test: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi

23. 4. 2017

Téměř po roce jsme se při našem redakčním testování opět setkali s evropským Autem roku 2016. Vloni si od nás Astra odnesla samé superlativy. Jak sympatický kombík hodnotíme s odstupem času? Plní Astra zodpovědně roli rodinného vozu, který je zároveň ohleduplný z hlediska nákladů k peněženkám českých řidiček?

20170320_131852
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Díváme se

Astra nejenže působí na první pohled štíhle a agilně, ale je tomu tak i v praxi. Oproti předchozí generaci ušetřil kombík na váze téměř 200 kilogramů. Sportovně založené řidičky potěší svými atletickými liniemi a několika výraznými rysy. Mezi ně patří jednoznačně příplatkové inteligentní adaptivní světlomety IntelliLux LED, které při denním i nočním svícení vypadají parádně. Navíc mohou být mimo město v noci trvale zapnuté, aniž by ostatní řidiči byli oslňováni. Světlomety automaticky přizpůsobují dosah a rozdělení světelného paprsku podle aktuálního provozu. Pokud senzory zaregistrují světla jiných vozidel, patřičné LED segmenty vypnou, ale zbytek silnice i okraje zůstanou stále osvětlené. Naproti tomu zadní dělené lampy evokují 3D efekt. Výrazným prvkem je rovněž masivní chromová lišta, který prostupuje celou boční linií vozu.

20170320_131928
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Nasedáme

Interiér Astry jsme si oblíbili už napoprvé. Výhled je díky vyššímu posezu skvělý do všech stran. Do příplatkových ortopedických sedadel jsem opět ráda usedala. Jejich sedák lze podélně prodloužit, jsou perfektně tvarovaná a pohodlná při cestách na všechny vzdálenosti. Připlatit si dále lze za jejich vyhřívání, odvětrávání, masážní funkci nebo ofuk bočnic. Potěšil mě taky ergonomický kožený vyhřívaný volant s ovládacími prvky adaptivního tempomatu, palubního počítače, telefonu a rádia. Ovládací panel působí přehledně, samotné ovládání 8palcového multimediálního systému jsem měla taktéž v malíku. Pohyb ve sdružených funkcích je intuitivní a přehledný, odezva rychlá a orientace logická. Pouze zadní parkovací kamera se za nepříznivého počasí rychle ušpiní a mohla by disponovat vyšším rozlišením. Posádce je k dispozici Wi-Fi hotspot nebo placený systém Onstar s osobním asistentem na telefonu. Pokud od Astry čekáte praktického parťáka pro rodinu, ani v tomto ohledu vás nezklame. Místa na zadních sedadlech je více než dostatek, kufr pojme 540 litrů, se sklopenými sedadly 1630 litrů.

20170320_132431
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Jedeme

Testovaná naftová verze 1.6 CDTI s výkonem 136 koní je příjemná jak do města, tak na delší cesty. Chod motoru je i přes počáteční hluk srovnatelný se svými konkurenty, snadno se s ním rozjíždí, plynule zrychluje a nevadí mu ani nízké otáčky. Ve spojení s 6stupňovaou automatickou převodovkou se jedná o dobrou volbu. Převodovka řadí hladce, plynule a jízda s ní je pohodlná. Motor však nejvíce potěší svojí spotřebou. Kombinovaná spotřeba se během testu ustálila na hodnotě 5 litrů nafty na 100 kilometrů, a to jsem Astru nijak nešetřila. Samotné řízení je více přeposilované, nicméně bude vyhovovat většině řidiček. Astra ochotně mění směr, poskytuje dostatečnou jistotu i na výmolech a vládne pohodlím.

20170320_132136
Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Hodnotíme

Astra Sports Tourer i po roce dokazuje, že je povedeným vozem po všech stránkách bez výrazné slabiny. Dokáže potěšit svým pohodlím a přesvědčivými jízdním vlastnostmi i přes vyšší hlučnost naftového agregátu pod kapotou. Mezi konkurenty v podobě ostatních kombíku nižší střední třídy boduje svoji nízkou spotřebou a celkovou vyvážeností. Cena Astry ST s motorizací 1.6 CDTI (136 koní) startuje na částce 506 900 Kč ve výbavovém stupni Enjoy. Za testovanou Astru v nejvyšší výbavě Innovation zaplatíte 557 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018