Náš test: Volkswagen Golf Alltrack
21. 8. 2017
Legendární Golf se k nám do redakce dostal již ve své 10. generaci a navíc v prodloužené verzi s pohonem všech čtyř kol s přídomkem Alltrack. Dokáže si tento praktický kombík podmanit srdce českých řidiček?
Díváme se
Všechny krátké generace modelu Golf jsem vždy se zájmem okukovala, u prodloužené verze 10. generace se mi zdá, že při pohledu na příď ztratil Golf část svého sexappealu. Nevím, možná za to může ta barva, která u mě vyvolává pocit vojenského outfitu. Zelená Pfau metalíza není můj šálek čaje. Ačkoliv mi křivky přídě nesedí, musím jednoznačně uznat, že příplatkové full LED světlomety s funkcí Dynamic Light Assist svítí naprosto skvěle. Při pohledu z boku se mi Golf se svými plastovými doplňky, vyšší světlou výškou (o 2 cm) nebo při pohledu na záď s diodovými světlomety a přepracovaným nárazníkem zdá naprosto v pořádku. Celkový look vylepšují příplatkové „botky“ v podobě 18“ kol „Kalamata“. Na těch Golf Alltrack vypadá rozhodně dobře!
Nasedáme
Zatímco při hodnocení exteriéru Golfu jsem na vážkách, interiér si zaslouží jednoznačnou pochvalu. Příkladné je zpracování použitých materiálů, které působí na první pohled i dotyk kvalitně. Díky příplatkovému bezklíčovému odemykání mohou klíčky zůstat v kabelce a auto jde nastartovat elegantně jedním tlačítkem. Interiér v kůži „Vienna“ společně s panoramatickým střešním oknem vytváření příjemné pohodlí na palubě. Palubní desce vévodí 9,2“ obrazovka s navigací Discover Pro se zpětnou kamerou. Infotainment v Golfu Alltrack jde jednoduše ovládat. K celkové pohodě za volantem přispívá také velký Active Info Display. Promítání mapy navigace je namísto klasického přístrojového štítu velmi příjemné. Golf je prostorný a ideální jako multifunkční rodinný vůz. Dokáži si ho představit jako rodinného parťáka na dovolenou, reprezentativní služební vůz nebo jako praktické auto pro převážení nejrůznějšího nákladu a členů rodiny. Zavazadlový prostor s praktickou dvojitou podlahou snese hodně a nabízí objem celkem 605 litrů.
Jedeme
K redakčnímu testování se mi dostal Volkswagen Golf Alltrack s nejsilnějším naftovým motorem 2.0 TDI s výkonem 184 koní. Během testování mě vedle komfortního podvozku bavilo také příjemně přeposilované řízení a dobré odhlučnění kabiny. Na dálnici je s Golfem Alltrack vyloženě radost jezdit. Prsty v tom má příplatková adaptivní regulace podvozku DCC. Na dlouhých trasách přijde vhod také skvěle fungující adaptivní tempomat a bezpečnostní asistent Lane Assist & Dynamic Light Assist Plus. Pro rodiny s přívozem nebo například s koňmi je k dispozici také pomocník pro parkování Trailer Assist. Díky pohonu 4Motion je možné se s Alltrackem s klidem vydat vstříc nezpevněným cestám. Své kvality prokazuje i na silničních okreskách, kde v zatáčkách krásně sedí. Sedmi stupňová automatická převodovka DSG v novém Golfu Alltrack zažívá svou premiéru. Má sice delší převody, ale řekla bych, že řadí dobře a hlavně rychle. Příjemné na této motorizaci je také nízká spotřeba. Alltrack je ideální na dlouhé cestování. Já jsem celý týden jezdila kolem 6 litrů, což je na čtyřkolkový a plně naložený kombík velmi dobrá hodnota.
Hodnotíme
Nenápadný rozumbrada. Vzhled prodlouženého Golfu dokáže emoce vzbudit jen pomalu. Volkswagen Golf je jednoznačně volbou rozumu. Díky svým jízdním vlastnostem, pohodě a pohodlí na palubě, spotřebě a snadné ovladatelnosti patří jednoznačně ke špičce ve svém segmentu. S jeho jízdním projevem jsem byla naprosto spokojena. Rozum stát mi zůstal při pohledu na jeho cenu. Ačkoliv nový Golf Alltrack 2,0 TDI 4Motion 7DSG startuje na ceně 802 900 Kč. Cena testovaného modelu po všech příplatcích se vyšplhala na rovných 1 204 000 Kč. Takové auto si už člověk musí koupit nejen díky perfektním vlastnostem, ale také kvůli emocím, které má auto vzbudit hned na prvou…
Více na webu Volkswagen