Náš test: Peugeot 5008 GT
22. 1. 2018
Nebudu první, kdo na Peugeot 5008 bude pět slova chvály. Kombinace praktičnosti, užitku a slušivého vzhledu je tady ukázkově vyvážená a hodná slov uznání.
Díváme se
Designérům značky se povedl několika drobnými črtami proti předcházející verzi výrazný posun kupředu. Příď získala výrazné rysy hlavně díky masivní masce chladiče a zajímavě komplikovanému tvaru světel, dodávaných buď s diodovým denním svícením nebo chytrými xenony. Na bocích a zádi mnoho novinek nepřibylo, celkový slušivý dojem je tedy dílem vyváženosti, uměřenosti a proporcí, které přinášejí body jakoby mávnutím proutku.
Nasedáme
Sedmimístná varianta Peugeotu 5008 v noblesní verzi GT, kterou jsme týden testovali, přináší oku nemenší uspokojení i při pohledu do interiéru. Komfortní sedačky a robustní, promyšleně tvarovaný volant obšitý francouzským stehem s bílou nití, který se opakuje na všech čalouněných prvcích interiéru, vypadají skvěle. Body přidávám i za navigační displej umístěný přímo za volantem. Při jeho sledování pohled řidičky neopustí přímý směr, což je praktické a bezpečné zároveň. Kromě pohodlí sezení a řízení, je tu i nebývale snadné a přehledné ovládání všech funkcí pod displejem na středovém panelu. Jednoduchost a opravdová, nejen proklamovaná intuitivnost, to jsou silné stránky Peugeot 5008. Jako řidička jsem se mohla naplno věnovat řízení, a ne záhadám hlavolamů, jak naladit Radiožurnál.
Ale zpět k vnitřnímu prostoru. Cestovní komfort hlavně při vyšší obsazenosti doplní střešní okno, které představuje u značky Peugeot sympatickou klasiku. Pět nebo v případě potřeby i sedm míst poskytuje posádce spíše nadstandardní než průměrný prostor. Dvě příplatkové sedačky umístěné v zavazadlovém prostoru nijak neomezují a nákladový prostor s nízkou nakládací hranou dokáže pojmout skoro 700 litrů.
Jedeme
Testovaný čtyřválec 2.0 HDi s klasickou měničovou převodovkou o výkonu 133 kW představuje pro běžnou řidičku naprosto ideální řešení. Pro rodinné auto je to optimální kombinace, a tak díky ní a dalším technickým parametrům Peugeot 5008 při testování spolykal jen slušných 6,3 l/100 km. Do příznivého hodnocení jízdních vlastností zapadá i naladění podvozku a prodloužená platforma modelu, díky kterým Peugeot 5008 působí stabilně a vyváženě prakticky na všech površích, a nevadí mu – samozřejmě s ohledem na sounáležitost se segmentem SUV – ani trochu dynamičtější jízda.
Hodnotíme
Pětidveřové SUV splňuje ve svém inovovaném vydání požadavky na kompaktní SUV rodinný vůz takřka na jedničku. I když Peugeot 5008 nepřekvapuje převratnými novinkami a někdy se spíše drží vyzkoušeného standardu, jako celek představuje překvapující a smysluplný vůz. Ve vrcholné výbavě GT za Peugeot 5008 zaplatíte 1 081 000 Kč.
Více na webu Peugeot