Náš test: Volkswagen T-Roc na špici
11. 4. 2018
Věříte na lásku na první pohled? Já ano, tedy pokud jde o auta. .-) Volkswagen nyní uvádí své malé SUV, model T-Roc. Během týdenního testování ve městě i mimo něj jsem ustavičně řešila otázku, čím to skutečně je, že si T-Roc dokáže tak relativně snadno získat sympatie žen-řidiček na první pohled a první jízdu… Emoce nebo rozum? Co rozhoduje? .-)
Díváme se
Kočkolapka. Volkswagen T-Roc může být až ve 24 možných barevných kombinacích karoserie a střechy, mě v testované (na oko konzervativní) šedé barvě uhranul hned. Volkswagen T-Roc je takové malé SUV s nádechem luxusu. Na první pohled připomíná sportovní kupé. Atraktivní je ze všech stran. Přídi dominují atraktivní světlomety se směrovkami. Chromy jsou pohledné, C-sloupek výrazný a model pěkně odlišuje. T-Roc má svůj nezaměnitelný styl.
Nasedáme
Pravda, „můj“ šedý T-Roc nenabídl mnoho extravagance ani v interiéru. Na druhou stranu je nutné říci, že konzervativní look jen tak nezestárne a neokouká se. Rozmístění jednotlivých ovladačů na palubní desce je maximálně promyšlené. Silnou stránkou T-Rocu je, jak snadno se s ním člověk sžije. Ergonomický, komfortní interiér si zaslouží pochvalu. Nový T-Roc je vybaven displejem Active Info s úhlopříčkou 10,3“ a osmipalcovou obrazovkou uprostřed. Obě s pěknou grafikou a jednoduchým ovládáním. Jen z nějakého nepochopitelného důvodu se navigace promítá jen na přístrojovém displeji nebo na obrazovce uprostřed. Možnost, aby navigaci sledoval řidič i spolujezdec na obou obrazovkách současně, je v T-Rocu zapovězena. .-o
Co se týče prostornosti, nabízí T-Roc vepředu dostatek prostoru. Druhá řada sedadel nabízí místa pro nohy podstatně méně a bude ideální především pro sezení dětí například v autosedačkách. I s ohledem na menší kufr (s pohonem všech čtyř kol 4Motion nabízí T-Roc jen 392 litrů objemu), je stylový T-Roc jako dělaný pro mladé páry nebo pro maminky s dětmi. Za bezdotykové a tolik praktické otevírání kufru je třeba si připlatit + 9 000 Kč.
Jedeme
T-Roc čtyřkolka, přebornice mimo město. Díky příjemně přeposilovanému volantu se s T-Rocem krásně jezdí ve městě, a i velmi snadno parkuje. Spolehnutí je na T-Roc však i mimo město. Ačkoliv je postaven na SUV poměrně nízko (16 cm), nezalekne se náročnějších cest na hory či samotu u lesa. Mimochodem T-Roc stojí na stejné platformě jako Tiguan. Pokud máte ráda nějaké to dobrodružství, stačí zvolit otočným ovladačem na středové konzoli jeden z jízdních režimů: sníh, offroad a individual s komfortním, normálním, sportovním, ekonomickým nastavením, které mění chování podvozku, převodovky a řízení. A o zábavu je postaráno. T-Roc se mimoměstského terénu nezalekne.
Konkrétně jsem testovala T-Roc s dvoulitrovým turbodieselem v kombinaci s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol a výkonem 110 kW. V zatáčkách T-Roc krásně sedí a téměř se nenaklání. Na novém T-Rocu se mi líbí, kolika asistenty, kteří myslí na bezpečnost posádky, je vybaven. Již od základu je zde asistent rozjezdu do kopce nebo Front Assist s funkcí nouzového brzdění. Skvěle pracuje také adaptivní tempomat s automatickou regulací odstupu až do rychlosti 210 km/h a asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu. Výkonný Volkswagen T-Roc vyniká také svou příjemnou spotřebou. S lehkou nohou na pedále jde s touto čtyřkolkou jezdit méně než za 6 litrů. Na dálnici mě ve vyšších rychlostech překvapil aerodynamicky hluk od zpětných zrcátek. .-o
Hodnotíme
Může se zdát, že jde jen o další SUV model v nabídce automobilek. Mě si ale T-Roc získal svým designem hned na prvou. Pro mě stojí s modelem Škoda Karoq na špici tohoto segmentu. Racionálně zhodnoceno, jen málo z nich se totiž dokáže pochlubit žádanou kombinací pohonu všech čtyř kol a naftovým motorem 2.0 TDI s tak dobrými jízdními vlastnostmi a nízkou spotřebou. Pospěšte, dokud je tato kombinace u T-Rocu v nabídce. .-) Stojí za to! Volkswagen T-Roc (1.0 TSI/85 kW) startuje na částce 452 900 Kč. Testovaný model (2.0 TDI/110 kW Design) stojí 692 900 Kč.
Více na webu Volkswagen