Náš test: Sympatická Mazda CX-5
10. 5. 2018
Druhá generace Mazdy CX-5 přišla na trh už v loňském roce a vrhla se, stejně jako první verze, do neklidných vod středně velkých SUV, které kromě asfaltu zvládnou také lehčí terén. Svojí univerzálností má potenciál zaujmout široké spektrum uživatelů od rodin po jednotlivce. Mezi její největší lákadla patří nejen líbivý design, ale také přehledný interiér nebo zajímavé motory Skyactiv.
Díváme se
Mezigenerační proměna není po stránce vzhledu exteriéru příliš výrazná. Dynamický výraz je na první pohled ještě více chic, změny křivek a základních rysů karoserie jsou pouze evoluční a následují moderní trendy – větší přední maska a znak na mřížce chladiče nebo zúženější LED světla. Mezi konkurencí je nová CX-5 jasně čitelná a s přehledem si ji nelze splést. V provedení testovaného vozu s červenou metalízou byla prostě sexy.
Nasedáme
Novinky v interiéru jsou rovněž kosmetického rázu. V kokpitu převládá čistota tvarů, přehlednost a úhlednost bez designových výstřelků. Kvalita použitých materiálů se za poslední roky dostala na velmi solidní úroveň. Mazda se zbavila používání tvrdých plastů, v nové CX-5 nalezneme měkké plasty příjemné na dotek a velmi solidní zpracování přístrojové desky. Kdo však čeká moderní velké displeje, bude nejspíše zklamán. Mazda stále sází na klasické budíky a ovládací prvky.
Může to na první pohled působit zastarale a nudně, ale po stránce přehlednosti, čitelnosti a ovládání jde stále o dobrou volbu. Multimediální systém reprezentuje 7palcový displej, který se ovládá dotykově nebo pomocí otočného kolečka a tlačítky ve středovém tunelu. Umístění na vrchu středového panelu prospělo čitelnosti a neodvádí tolik pozornost od řízení. Jeho reakce jsou ale pomalejší, než by se slušelo. Nová generace nabízí v porovnání s předchozí více vnitřního prostoru pro posádku na předních sedadlech a mezi konkurencí patří k nadprůměru. Na zadních sedadlech se pohodlně vejdou dva dospělí pasažéři. Objem kufru vzrostl jen nepatrně o tři litry na 506 l a řadí se k průměru třídy.
Jedeme
Mazda jde nadále proti trendu používání turbomotorů, a tak v nové CX-5 nalezneme opět pouze čisté „atmosféry“ s velkým objemem. Přesto tyto parametry neznamenají výrazně větší spotřebu. Testovaný model disponoval naftovým motorem Skyactiv-D s objemem 2,2 litru a výkonem 150 koní v kombinaci s manuální 6stupňovou převodovkou. Svojí dynamikou i přes absenci turba nijak nezaostává za konkurencí. Pohonné ústrojí je bezesporu kultivované. V drtivé většině situací má dostatek síly a schopnosti zrychlovat. Řazení je v kulise přesné a precizní. Na SUV až nezvykle sportovní. Také řízení působí na SUV oproti konkurenci sportovněji a sympaticky, avšak u vozu této kategorie se Mazda spoléhá na jisté a komfortní nastavení. Kombinovaná spotřeba se během testu pohybovala kolem 7,5 litrů nafty na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Na nové Mazdě CX-5 s naftovým motorem musíme ocenit nejen kultivovaný motor, nastavení podvozku a řízení, ale také jak sympaticky oproti konkurenci působí. To vše je navíc zabaleno do úhledného a moderního kabátku středního SUV. Základní cena s naftovým motorem 2,2 Skyactiv-D stojí 770 900 Kč, v testované výbavě Revolution potom vychází na 848 900 Kč.
Více na webu Mazda