Test legendární Honda Civic
28. 11. 2018
Revoluční nebo evoluční Honda Civic? Civic se vyrábí přes neuvěřitelných padesát let a aktuální verze je již desátou generací. Tak jako několikrát broušený drahokam, prošla i Honda Civic vývojem a my během testování hodnotili, jak si tento hatchback s novým naftovým motorem z pohledu řidičky stojí.
Díváme se
Při pohledu na 10. generaci modelu nelze pětidvéřovému Civicu upřít jeho originální look. Hondu Civic si nejde splést s žádným jiným modelem. Výrazný vzhled Hondy Civic nezapře sportovního ducha. To se mi na modelu moc líbí. Nízká karoserie, příď se světlomety a průduchy v nárazníku nebo výdechy a křídlo na zádi jsou velmi dominantní. Díky svým liniím působí Civic extravagantně a stylově. Je zřejmé, že toto auto není pro ty, co se snaží splynout s průměrem, ale naopak vybočit z řady. To se cení!
Nasedáme
Testovaná Honda Civic patří k těm autům, ve kterých se velmi snadno zorientujete. Rozestavení jednotlivých ovladačů je logické a ergonomické. Uprostřed palubní desky vévodí dotykový displej pro ovládání audiosystému, navigace a konfigurací vozu s velmi vysokým rozlišením. Druhou kvalitou tohoto hatchbacku je bezpochyby pohodlí. Sedadla jsou velice pohodlná, poskytují dostatek opory v zatáčkách a jsou ideální na dlouhé cesty. Kůže a ostatní použité materiály jsou kvalitní a plasty příjemně měkčené.
Velmi sympatickou vlastností prostorného kufru patří praktičnost. Dosud jsem se nikdy nesetkala s roletkou víka kufru, která by se rolovala zleva doprava. Ale světe div se, přišlo mi to v tomto hatchbacku mnohem praktičtější.
Jedeme
Testovaná Honda Civic měla pod kapotou naftový motor o obsahu 1,6 litru a výkonu 88 kW. K charakteristikám tohoto motoru patří příkladná kultivovanost a hlavně tichost. K jednoznačně kladným stránkám patří řízení. Po nastartování umí Civic řidiče velmi snadno naladit k jízdě. Nastavení podvozku se dá měnit pomocí ovladače režimů. Mě nejvíce vyhovoval komfortní mód. Skvěle se s Civicem (vybaveným perfektním posilovačem) jezdí a manévruje ve městě, přitom se nenechá zahanbit ani při ostřejší jízdě po okreskách. Elán mu nechybí na dálnici. Z jeho jízdních vlastností jsem byla skutečně nadšená. Přiznám se, že mě u některých aut nebaví manuální řazení a preferuji automat. Honda Civic je ale s manuálem bezva. Řazení manuální šestistupňové převodovky je skvěle odladěno a baví!
Honda Civic disponuje funkčním adaptivním tempomatem s velmi dobře pracujícím asistentem jízdy v pruzích. Během jízdy jsem také ocenila velmi dobře odladěný předkolizní asistent, který dokáže velmi včasně upozornit na hrozící srážku v koloně při popojíždění nebo na dálnici při vyšších rychlostech.
Tento hatchback si mě získal také svou úsporností. Ačkoliv dokáže jezdit skutečně velmi svižně, ustálila se kombinovaná spotřeba po týdenním testování na hodnotě 5,6 litrech na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Po týdenním testování mohu s klidem na duši říci, že je Honda Civic na vrcholu v segmentu hatchbacků. Léta evoluce se u Hondy Civic jednoznačně osvědčila. Civic si mě získal řidičsky ale i svým praktickým řešením. Pokud vybíráte zrovna takové univerzální auto (jako je tento hatchback), rozhodně se na něj v showroomu Honda podívejte a vyzkoušejte ho v rámci testovací jízdy. Honda Civic 1.0 VTEC TURBO 93 kW (126 k) startuje na částce 404 900 Kč. Cena testovaného modelu Honda Civic ve výbavě 1.6 i-DTEC 88 kW (120 k) stojí 689 900 Kč.
Více na webu Honda