Zdroj: fotobanka automobilky Fiat

Test Fiat 500 Collezione: Buďte šik!

22. 5. 2019

Položím vám otázku. Jmenujte alespoň jedno auto, které musí mít snad každý rád… Kromě Mini Cooperu S, který je u mě na prvním místě, je to bezpochyby malá „pětistovka“. Otestovali jsme slavný Fiat 500 ve speciální edici Collezione. Novinka nepotřebuje mnoho přikrášlovat, sám základ už stojí za to. Přesto je s ní fiátek ještě poutavější než kdykoliv předtím.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Itálie. Léto. Svěží mořský větřík. Klikatá silnice podél pobřeží vedoucí vesničkami s poklidnou atmosférou. Tak nějak bych si představovala test Fiatu 500. Ideálně. V mém případě jsem si musela vystačit s deštivou a sychravou projížďkou Vysočinou. Naštěstí mi to s tímhle prckem za volantem na náladě neubralo. Vždyť to ani nejde. Má v sobě kupu pozitivní energie.

Pětistovka je zdánlivě nepřehlédnutelná. Má typické rysy, kterou ji dělají dokonale identifikovatelnou. Zkrátka archetypální charakter pravého městského autíčka. Marně přemýšlím nad tím, jakému výrobci se podařilo tak zdařile přenést retro do současnosti a vtisknout mu moderní tvář…

Foto: Sabina Kvášová

Vzhled Fiatu 500 se už léta výrazně nemění. Jeho design je i přesto nadčasový. Aby výrobce přeci jen něčím model ozvláštnil, připravuje speciální edice. Ty mají za úkol model ještě více zatraktivnit. Collezione je vedle Gucci, Diva, Mirror nebo Diesel jednou ze oněch speciálních variant. Co testovaná verze nabízí navíc? Dostanete kupříkladu dvoubarevné zpracování karoserie, bílý lak Gelato, který je doplněn o fólie na sloupcích a střeše v pastelové mentolové barvě, slušivá 16palcová kola nebo plaketky se stylizovaným textem Collezione na karoserii, ale i v interiéru.

Nasedáme

Pokud vás baví tvary pětistovky, tak jako mě, budete z interiéru stejně unesena. Rozmístění ovládacích prvků, variabilita, zavazadlový prostor, to vše zůstalo na svých původních místech. V těchto ohledech se Collezione neliší.

Speciální edice naopak prospívá interiéru po vizuální stránce. Příjemně kombinuje bílou s pastelovými barvami a béžovou. Pastva pro oko, klid pro duši. Celý kolorit působí velmi sympatickým a uklidňujícím dojmem. Béžový volant téměř až luxusně, retro potahy se musí líbit každé řidičce s citem pro design. Je vidět, že výrobce si s interiérem pětistovky pěkně vyhrál.

Vše je příjemně zakulacené a oválné. Italové mají zkrátka cit. Přestože je přístrojová deska střižena v retro stylu, je vkusně zkombinovaná s moderními prvky, zejména pak s dotykovým displejem infotainmentu. A ten skvělý výhled ven.

Foto: Sabina Kvášová

Fiat 500 nikdy nebyl a nebude rodinným hatchbackem. Tomu odpovídá vnitřní prostor. Přední řada sedadel však poskytuje dostatek prostoru a pohodlí. Prostor v druhé řadě sedadel je spíše výmluvný, zavazadlový prostor je až úsměvný. Avšak pokud sklopíte zadní sedadla, rázem máte k dispozici zavazadlový prostor srovnatelný s běžným hatchbackem. Nemusíte se tedy bát vyrazit ani na větší nákup.

Jedeme

Pod kapotou 500 Collezione pracuje 1,2litrový benzinový čtyřválec s výkonem 69 koní a točivým momentem 102 Nm. Papírová hodnota mnoho nevypoví a necelých sedmdesát koňských sil ani nenadchne. Avšak malý motor baví otáčky, a pokud se dostanou alespoň za půlku celého spektra, odmění majitelku rozverným a hravým akcentem. Ve spojení s manuální 5stupňovou převodovkou je to ideální volba.

Řadicí páka je umístěná výše u středového panelu, je příjemně odstupňovaná a s relativně krátkými dráhami. Řazení jde zlehka a snadno. Přesně tak, jak se od městského vozítka očekává. Podobná situace je s řízením. Fiat navíc přidává tlačítko City, které udělá z pětistovky přeposilovanou baletku, která se v úzké uličce otočí na pětníku.

Foto: Sabina Kvášová

Kromě města jsem měla také možnost vyzkoušet dálnici. V táhlých kopcích dochází malému fiátku dech, ale to mu lze odpustit. Není to zkrátka jeho parketa. To budoucí majitelky ale trápit nemusí. Myslím, že se Fiat 500 podívá za město jen zřídka. Kombinovaná spotřeba blížící se 7 litrům benzinu na 100 km spíše nepotěšila, věřím ale, že s lehčí nohou se lze pohybovat lehce nad 6 litry.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Fiat 500 je ikonou sám o sobě. V limitované edici Collezione je ještě více oku lahodící. S motorem 1,2l a 5stupňovým manuálem se jedná o nadprůměrně živé, šikovné a především pohodlné městské auto. Dobrou zprávou je, že to není pouze o vzhledu, ale Fiat 500 je celkově velmi dobré auto. Cílovka? Stylové slečny a dámy. Muži se pak nemusí stydět usednout do sportovní verze Abarth. Edice Collezione je trefou do černého. Fiat 500 má i po tolika letech od svého uvedení stále, co nabídnout a není divu, že setrvává nejprodávanějším miniautem v Evropě. Také jste se zamilovali? Ano? V tom případě vás „Dolce Vita“ bude stát 427 000 korun.

Sdílet článek:

Více na webu Fiat

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018