Nissan Micra IG-T 100 XTRONIC
5. 10. 2019
Mnoho českých řidiček zná model Nissan Micra jako kompaktní a roztomilou „nákupní tašku“ do města. Tomu je ale v poslední inkarnaci japonského hatchbacku konec. Výsledkem snažení 5. generace je jedno z nejstylovějších současných vozů v segmentu B, do kterého se nemusí stydět usednout ani mužská část populace. Nový Nissan Micra je schopný vůz nejen pro ženy.
Díváme se
Nissan vždy cílil s modelem Micra na něžné pohlaví, a ať se nám to líbí nebo ne, celkové ztvárnění vozu tomu odpovídalo. Novinka z dílny Nissanu je ale z jiného těsta. Oproti svému předchůdci je výrazně širší a zároveň nižší, protáhl se rozvor karoserie (o 7,5 cm), která je také nyní výrazně delší (3,9 m). Přední kapota se prodloužila o 10 cm.
Předchozí model Micra bych přirovnala k malé hbité včelce, která si poletuje městem. Naproti tomu novinka je pojata mnohem více dynamicky. Vyznačuje se ostře řezanými křivkami a zamračeným výrazem, přesně zapadající do současného designového jazyka Nissanu. Modrá metalíza v kombinaci se 17palcovými černě lakovanými nízkoprofilovými koly působí opravdu sexy. Pokud by i tato kombinace přišla někomu příliš obyčejná, může sáhnout po verzi N-Sport.
Příď se vyznačuje poměrně malou maskou chladiče, která ustoupila velkým a dobře svítícím LED světlometům. Boční linie mohou leckomu připomínat svým sportovním nádechem hothatch. Zadní partie jsou neméně líbivé, kliky zadních dveří jsou šikovně maskovány v C sloupku. Nissan s novou Microu okatě cílí především na mladou generaci. Nuda zkrátka nemá šanci.
Nasedáme
Nový Nissan Micra je v interiéru také úplně „jiné kafe“, až lze zapochybovat, zda se jste se ocitli v kabině malého vozu. Přitažlivější, kvalitnější a až luxusně působící interiér si nezadá s věhlasnými značkami. Tvarově povedené sedačky a nízkým posazem, dobře padnoucí kožený multifunkční volant vyrobený speciálně pro Micru a hojně zastoupené měkké plasty nebo obšití palubní desky. To vše působí velice hodnotně a je bezchybně zpracováno.
Život v Nissanu Micra je tedy skvěle uzpůsoben pro pohodlí posádky na předních sedadlech. Prostor v druhé řadě sedadel už je trochu o kompromisu, zejména se to týká prostoru nad hlavami cestujících. Zavazadlový prostor nabídne slušných 300 litrů objemu. Ovládání palubního systému je zásluhou 7palcového infotainmentu s dotykovou obrazovkou svižné, intuitivní a nemá zásadní nedostatek. Parkovací kamera sice neoplývá velkým rozlišením, ale poskytuje alespoň 360stupňový rozhled. Specialitkou je pak audiosystém BOSE s repráčky umístěnými v hlavových opěrkách. Svým zvukem se sice nemůže rovnat prémiovým audiosystémům, ale v malém autě udělá hodně parády.
Jedeme
O pohon testovaného Nissanu Micra se pod kapotou starala novinka letošního roku – modernizovaný tříválcový přeplňovaný benzinový agregát 1.0 IG-T. Nabízí maximální výkon 100 koní, což není na malé auto úplně málo a poskytuje opravdu slušnou dynamiku. Svým projevem však nezapře, že mu jeden válec chybí. Vibrace při volnoběhu a nízkých otáčkách jsou citelné, při rychlejší jízdě tento neduh veskrze mizí. Rovná stovka benzinových koní bez problému stačí pro pohodové prohánění se po městě i bezpečné předjíždění mimo něj. Dálniční tempo zvládá s přehledem. Vyšší sportovní ambice ale nelze čekat. Nissan ještě nabízí pro model Micra motorizaci s výkonem 117 koní a sportovnějším laděním.
Motor se v této testované konfiguraci nabízí spolu s bezstupňovou převodovkou CVT. Tato převodovka je v nejnovějším verzi vybavena technologií D-step, která oproti klasické převodovce CVT poskytuje vyváženější distribuci výkonu. Nejvíc patrné je to v reakci vozu na agresivní sešlápnutí plynu. Technologie D-step také umožňuje rychlejší podřazení a nižší reálnou spotřebu paliva. Tedy oproti převodovce, která se nabízela na začátku prodeje aktuální generace Nissanu Micra je to citelné zlepšení.
Řízení je přesné, avšak na můj vkus příliš přeposilované. Ve třídě „městských aut“ to ale není nic výjimečného. Micra je naladěna celkově poněkud tvrději, svůj podíl na tom mají ale také 17palcová kola. Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem 6 litrů benzinu na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Nissan Micra ve své poslední generaci nás opravdu překvapil. Design i interiér je na světelné roky vzdálený svým předchůdcům a rozhodně dokáže oslnit. Pro interiér to platí dvojnásob. Modernizovaný motor se zbavil většiny svých neduhů (zejména podivného průběhu výkonu) a se zbytkem vozu tvoří velmi dobrý celek.
Potencionální majitelky Nissanu Micra bude zejména lákat slušivě střižený kabátek a příjemný interiér. V neposlední řadě bude důležitá také cena. Ta začíná v akční nabídce na částce 326 600 Kč. Testovaný vůz ve výbavě Tekna přijde na 390 700 Kč.
Více na webu Nissan