Peugeot Rifter očima řidičky-maminky Andrey
15. 10. 2019
Nový Peugeot Rifter na první pohled upoutá svým robustním a výrazným vzhledem. Avšak nenechte se zmást, pod tímto vzhledem se ukrývá elegantní a multifunkční vůz. Exkluzivně ho otestovala také naše kolegyně Andrea ze Strollering®, která ho týden testovala v plném „obložení“ při svých cestách s rodinou.
Peugeot Rifter budí respekt
Jako ženu mne při prvním pohledu na vůz napadla jediná myšlenka: „A sakra, jak se s tímhle velkým autem dostanu při první jízdě přes celou Prahu až domů? Vždyť to auto vůbec nemám v ruce?!“ Jak se později ukázalo, mé obavy opravdu nebyly na místě. Na to, jak je vůz velký, má relativně malý volant, který vzbuzuje pocit, že řídíte běžný osobní vůz. Navíc je kolem dokola obehnaný parkovacími senzory a dokonce disponuje i kamerou, která usnadní parkování v nejužších prostorech. Sama jsem to vyzkoušela u nás v garáži.
Bezpečnostní pomocníci na palubě
Cenné body sbírá Peugeot Rifter také tím, že je vybaven nejmodernějšími systémy řízení. Patří mezi ně například kontrola řízení, která upozorní při vybočení jízdy ze svého pruhu a udržuje vůz v jízdním pruhu. Ze začátku jsem měla pocit, jakoby auto na vozovce „plavalo“, protože jsem cítila pohyby volantu. Velmi rychle jsem si na tohoto „autořidiče“ zvykla. „Autořidič“ vidí tak dobře, že pokud si všimne na určitou vzdálenost vozu před vámi, taktně vás upozorní, že se blížíte k jinému vozu. Pokud ani přes jeho signály nereagujete, přestane být gentlemanem a dupne na brzdu za vás.
Velká obrazovka navigace se automaticky přizpůsobuje denní době. Když za bílého dne vjedete do podjezdu, kde je větší šero, ihned se přepne do nočního podsvícení. Peugeot Rifter je plně kompatibilní s chytrými telefony. Není nic jednoduššího, než si při tak pohodlné jízdě pustit playlist na Spotify a jednoduše songy ovládat pomocí tlačítek na volantu. Kdyby vás chtěl někdo náhodou při jízdě rušit voláním, hovor se také spojí s vozem, takže bezpečnost na silnici je zaručena.
Kufr jsme tedy naložili vším potřebným a nepotřebným a vyrazili směr Kutná Hora. S takovým úložným prostorem se opravdu nemusíte žinýrovat. Největší strach jsem neměla o posádku, ani o vůz, ani o to, co se vezlo v kufru, ale o to, co se vezlo na zemi u spolujezdce, a to byl prosím pěkně kvalitní červený burčák… Kdyby bouchl, no uznejte, to by bylo škody.
Jediné, čemu bych dala výtku, je podsvětlený horní středový panel. Ten je umístěný pod střešním oknem a vede od předních sedadel až po hranici kufru a sedadel zadních. Za bílého dne je to efektní část interiéru, která slouží také jako odkládací prostor. V noci může být pro někoho rušivým elementem, jelikož je panel podsvícený. Kdo rád řídí v absolutní tmě, může ho to poněkud rušit. Je možné, že se podsvícení dá vypnout, ale během týdenního testování jsem tuto možnost nenašla a manuály se přeci nečtou. .-)
Verdikt řidičky Andrey
Peugeot Rifter naprosto předčil má očekávání, protože takhle pohodlně a bezpečně už se mi dlouho necestovalo. Vůz byl nabitý všemi vymoženostmi a dokonce si sám rozsvěcoval a zhasínal dálková světla. A to s reakcí na setiny vteřin přesně, aby neoslňoval kolemjedoucí řidiče. Prvotní dojmy a obavy z vozu vzaly hodně rychle za své. Rifter mě opravdu mile překvapil svou nadstandardní výbavou, funkčností a bezpečnostními systémy, které hlídají řízení, styl jízdy a bezpečnost.
Koho by zajímalo, kolik se do Riftera toho skutečně vejde, mám tu jednu hádanku. Do zavazadlového prostoru jsme naskládali tři velikosti míčů a úložný prostor nenapěchovali až po střechu. Tipnete si, kolik se do Riftera vešlo míčů? Odpověď hledejte v našem finálním článku o dlouhodobém testování Peugeot Rifter.
Více na webu Peugeot