Test SUV Opel Grandland X 1.6 Turbo
7. 3. 2020
Jste také SUV-pozitivní? Pokud ano, neměla byste přehlédnout povedené menší SUV Opel Grandland X. V našem nedávném testu si model s naftovým dvoulitrovým motorem a automatickou převodovkou odnesl výborné hodnocení. Nyní jsme Grandland X vyzkoušeli s benzinovým agregátem 1,6 Turbo.
Díváme
Auto sdílí platformu s koncernovým protějškem, modelem Peugeot 3008, což je už sám o sobě dobrý základ. Zbytek auta je ale kompletně přepracovaný v německé režii. Design karoserie je diametrálně odlišný od francouzského vzoru a Opel na něm dost zapracoval. O to víc potěší oko konzervativnějšího pozorovatele. Design největšího SUV modelu Opelu v nabídce jakoby od svého uvedení v průběhu času postrádal známky stárnutí. Příjemné tvary a oblé tahy návrhářovým štětcem působí čistě, jednoznačně a nadčasově. Boční prolis, vedoucí od předních dveří až na záď, nebo ostře řezaný C-sloupek pak karoserii zajímavě ozvláštňují. Ani jeden segment karoserie není s Peugeotem identický. Na Grandland X se stále dobře dívá.
Nasedáme
V interiéru nečeká na uživatele žádný sci-fi kokpit ani módními výstřelky s malým volantem jako v Peugeotu 3008. Grandland X vyniká v klasickém rozložení všech ovládacích prvků včetně analogových budíků přístrojového štítu. Opel zůstal při zemi a nabízí intuitivní a logické rozložení tlačítek a páček. Zde vítězí stoprocentní funkčnost pro každodenní život s vozem. Celý koncept zestárne určitě mnohem pomaleji než u koncernového souputníka.
Středovému panelu vévodí 8palcový dotykový displej infotainmentu s online funkcemi, nechybí bezdrátové nabíjení, skvělá sedadla s certifikátem AGR nebo kvalitní ozvučení od značky Denon. Předností oproti Peugeotu je také přítomnost samostatného panelu klimatizace. Na konvenční tlačítka stále nedáme dopustit.
Opel Grandland X dokáže svého majitele dostatečně hýčkat. Po technické stránce Opel neztrácí ani na poli jízdní bezpečnosti. Vůz disponuje téměř všemi soudobými jízdními asistenty (parkovací asistent, nouzové brzdění, hlídání mrtvého úhlu a jízdních pruhů, adaptivní tempomat aj.). Prostorem Opel nezklame ani cestující na zadních sedadlech, zavazadlový prostor pojme slušných 514 litrů objemu.
Jedeme
Pod kapotou testovaného vozu byla přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 180 koní. Vůz má s touto motorizací příjemný zátah a dostatečný výkon i pro svižnou jízdu. Jeho největší devízou je však kultivovaný projev a tichý chod. Jakkoliv se nám jevil naftový dvoulitr na poměry vznětových motorizací tichý, je benzinová jednašestka přeci jen někde jinde. Zásluhu na jeho jemném projevu má rovněž osmistupňová automatická převodovka. Při změně rychlostních stupňů neváhá, řadí logicky a hladce.
Kdo by čekal, že vůz kategorie SUV bude mít problémy se sportovnější jízdou a naklánění v zatáčkách, bude u Grandlandu X nanejvýš překvapen. I přes výše položené těžiště má totiž Grandland X velmi dobře vyvážený podvozek a do zatáček se vrhá s chutí a vervou. Výsledkem jsou jen minimální boční náklony a perfektní držení zvolené stopy. Auto je za všech okolností tuhé. Nebojíme se říci, že jezdí stejně jako dobře postavený hatchback. Kombinovaná spotřeba se dá udržet lehce pod 8 litry benzinu na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Opelu se povedlo postavit jedno z nejlépe jezdících malých SUV na trhu. Po jízdní stránce zásluhou skvělého podvozku exceluje, nezaostává však ani v dalších disciplínách. Vůz nabízí pohledný kabát a praktický interiér. Na něm se pravda už stačil podepsat zub času, ale co do ergonomie a uživatelské přívětivost není moc co vytýkat.
Pokud se poohlížíte po rodinném SUV, měla byste Grandland X zařadit do výběru. Cena základní verze stojí 832 990 Kč, testovaný vůz včetně všech příplatku pořídíte za 884 990 Kč.
Více na webu Opel