Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test komfortního Peugeotu 2008

22. 4. 2020

První generaci crossoveru Peugeot 2008 se u nás mimořádně dařilo. Jednalo se o nejprodávanější malé SUV v Česku. Druhá generace sází na nápaditý design po vzoru menšího modelu 208, prostornou kabinu a moderní technologie. Otestovali jsme variantu s dieselovým motorem 1.5 BlueHDI a automatickou převodovkou v druhé nejvyšší výbavě GT Line. Nový Peugeot 2008 by řadu z vás mohl zaujmout.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

SUV jsou dnes v kurzu. Vůz, u kterého je snadnější nastupování a vystupování, vyšší pozice za volantem i větší pocit bezpečí nejen pro řidičku, ale také pro celou rodinu, vyhrává u mnoha žen. Právě tyto atributy bývají většinou rozhodující při pořízení nového vozu. A přesně z takových výhod těží i nová 2008. Crossovery a SUV mají zkrátka u zákazníků navrch před hatchbacky a kombíky. Nedivíme se tomu.

Nová generace – nová platforma. Peugeot 2008 ji sdílí třeba s modely DS3 Crossback nebo novou 208 a maximálně z toho těží. Nárůst rozměrů je více než markantní. Do délky se model prodloužil o 14 cm, rozvor se protáhl přes 7 cm. To vše se také počítá do nárůstu vnitřního prostoru. Po stránce designu je to pak v porovnání s minulou generací posun o míle dopředu.

Foto: Sabina Kvášová

Nové divoké tvary, šmrncovní křivky a zajímavé lomy plechů. Design nové 2008 je až omračující. Nejvýraznější částí je pak příď vozu s masivní maskou chladiče a LED světly, která jsou uspořádány do tvaru lvích drápů. Krajový segment zasahuje hluboko do nárazníku. Na tenhle agresivní světelný podpis se moc pěkně dívá.

Záď vozu odkazuje na modely SUV. Je více vytažená a koncové svítilny připomínají větší modely francouzské značky. Výbavu GT Line pak zdůrazňují nápisy na boku a zádi vozu. Vše pěkně podtrhují 17palcová kola, která dostanete v tomto stupni výbavy. Nová 2008 perfektně vyniká v městské džungli, v červené nebo zlaté metalíze je ještě víc sexy.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Po předchozím testu menšího sourozence Peugeot 208 už nejsme tak omráčení interiérem, ale moc rádi jsme opět usedli do známého a téměř shodného prostředí. V interiéru jsou si totiž oba modely podobní jak vejce vejci. Palubní deska je totožná jako v menším modelu 208. Zdobí ji karbonový dekor, barevné prošívání a kůže. Rozdíly jsou pak patrné pouze u obrazovky infotainmentu a trochu rozdílném rozložení funkcí v řadě ovládacích tlačítek. V testovaném voze byl rovněž přítomen 3D i-Cockpit v druhé generaci, o kterém jsme se podrobně rozepsali zde.

Jeho neduhem i tady zůstává integrace ovládání klimatizace pod dotykovou obrazovku infotainmentu. Sportovní švih malého koženého volantu také nemusí sednout úplně každému. Je sice krásně proveden a perfektně se s ním dá sžít. Pokud jste ale nižší postavy, pravděpodobně budete muset volant nastavit do nižší polohy, abyste měla dobrý výhled na digitální přístrojový štít. V tom případě pro vás bude ale nastupování do vozu s nízko položeným volantem o něco složitější. Také přednost vozů SUV, dobrý výhled z vozu, trpí na úkor masivního A a C sloupku a malého zadního okna. Zde se určitě hodí parkovací kamera. .-)

Foto: Sabina Kvášová

Po stránce prostornosti kabiny je na tom crossover v porovnání s hatchbackem mnohem lépe. Také na poměry třídy se jedná o nadprůměr. Podobný vnitřní prostor nabídne třeba Škoda Kamiq, kterou ale překonává objemem zavazadlového prostoru, kde nabízí objem 434 litrů, respektive 1468 litrů po sklopení zadních sedadel.

Jedeme

O pohon nového crossoveru se starají dobře známé koncernové benzinové a dieselové jednotky. Benzin spalující motor reprezentuje 1.2 PureTech ve výkonových variantách 100, 130 a 150 koní. Naftový motor BlueHDI má výkon 100 nebo jako v případě testovaného vozu 130 koní. Koncernové motory 1.2 a 1.5 testujeme už od samého počátku jejich nasazení a téměř ničím už nás v pozitivním slova smyslu nepřekvapí. Trochu netradiční kombinace naftového motoru a osmistupňového automatu se může zprvu jevit jako zvláštní, ale po týdenním testování konstatujeme, že je to dobrá volba, byť nebude asi jedna z nejprodávanějších.

Foto: Sabina Kvášová

Motor o výkonu 130 koní nemá s vozem sebemenší problém. Má kultivovaný a tichý chod i ve vyšších otáčkách a nabízí dostečnou výkonovou rezervu pro předjíždění. Převodovka řadí jistě a motor se v ekonomickém a normálním modu zbytečně nevytáčí. Hodí se tedy i na delší dálniční přesuny. Při těch oceníte také nízkou spotřebu, která se po čas testu ustálila na hodnotě 5,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Řízení nového crossoveru je velmi příjemné a snadné. Měkký posilovač v kombinaci s malým volantem si zamilujete především ve městě, kde nová 2008 předvádí agilní kousky. Excelentní disciplínou 2008 je pak samotná jízda, na které má zásluhu dobře nastavený podvozek. Auto je komfortní, výborně filtruje nerovnosti a při vyšší rychlosti v zatáčkách netrpí náklony karoserie. Z jízdního hlediska se Peugeot 2008 povedl na výbornou.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Peugeot 2008 je po nové 208 další povedený kousek ze stáje francouzského výrobce. Učaruje svým designem, překvapí navýsost moderním a skvěle zpracovaným interiérem, byť se nevyhul pár ergonomickým přešlapům. Prostorná kabina z něj zase dělá adepta na rodinný vůz. Plusové body pak naskakují také za solidní jízdní vlastnosti a úsporný motor.  

Kompaktní SUV startuje na částce 378 000 Kč. Testovaná varianta v provedení GT Line začíná na částce 602 000 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018