Test fešáckého SUV Peugeot 2008
1. 6. 2020
Miliony tun pylu, mušek a další havěti. Žena v autě.cz druhou generaci modelu Peugeot 2008 během pylové sezóny střídající se s pořádnými lijáky nešetřila. Blyštivý lak karoserie dostal co proto. Přesto „dvatisíceosmička“ dokázala okouzlit. Tereza Tobiášová vyzkoušela verzi s nejsilnějším dieselovým motorem 1.5 BlueHDI v TOP výbavě GT Line.
Díváme se
„Peugeot bylo moje první auto, takže model 2008 je pro mě tak trochu srdcovka,“ konstatuje na úvod o modelu Peugeot 2008 moderátorka Tereza Tobiášová.
Design testovaného crossoveru je chic. Nové tvary, šmrncovní křivky a zajímavé lomy plechů vytvářejí nezaměnitelnou karoserii. Příď vozu s masivní maskou chladiče zaujme společně s LED světly, inspirovanými tvarem lvích drápů. Ne nadarmo má logo Peugeot lva ve svém znaku. Výbavu GT Line pak zdůrazňují nápisy na boku a zádi vozu. Vše pěkně podtrhují 17palcová kola v rámci výbavy GT Line.
Nasedáme
Peugeot 2008 umí dobře mást svým tělem. Zvenku totiž rozměrově působí kompaktně, zkrátka tak akorát. Uvnitř však překvapivě nabízí opravdu mnoho prostoru všude kolem. Snadnější nastupování a vystupování a vyšší pozice spojená s lepším pocit bezpečí za volantem patří bezesporu uživatelským kvalitám testovaného SUV.
Interiéru dominuje palubní deska s 10″palcovým displejem infotaimentu, která je opticky zapuštěná dovnitř. Pod dotykovou obrazovkou, jež se velmi intuitivně ovládá, se nachází lišta ovladačů (po stranách lišty efektně doplněná o vyhřívání sedadel).
Karbonový dekor, barevné prošívání a kůže – právě tyto detaily použitých materiálů nastavují pomyslnou laťku a vnímání z vozu o pořádný kus výš. Další významný prvek zaujímá nový a futuristicky vyhlížející 3D i-Cockpit. Jedná se o 10,25″palcový displej, kde se jízdní informace zobrazují „plasticky“ ve dvou úrovních.
„Vůbec ty nejdůležitější údaje se zobrazují nejblíž v rámci trojrozměrné grafiky v kapličce přístrojů,“ doplňuje Tereza.
Zobrazení vypadá opravdu impozantně, lze volit z několika režimů a tematických barev a vše dohromady přispívá k bezpečnému pocitu během jízdy.
Další významným prvkem je malý, do ruky padnoucí multifunkční volant. Peugeot 2008 se i díky němu velmi jemně a snadno řídí. Jedinou uživatelskou muškou na kráse je startování vozu, kdy je nutné tlačítko delší chvíli držet. Letmé stisknutí, aby se auto nastartovalo, v Peugeot 2008 nestačí.
Vedle zmíněné vzdušnosti a prostornosti interiéru potěší také řada odkládacích míst. Standardem je také ISOFIX i na sedadle spolujezdce. Zavazadlový prostor je v tomto segmentu velmi slušný, nabízí objem 434 litrů, respektive 1468 litrů po sklopení zadních sedadel.
Jedeme
Tereza otestovala nejsilnější variantu naftového motoru 1.5 BlueHDI s výkonem 130 koní. Řízení modelu Peugeot 2008 je velmi příjemné a snadné. Měkký posilovač v kombinaci s malým volantem si zamilujete především ve městě. Excelentní disciplínou 2008 je pak samotná jízda, na které má zásluhu dobře nastavený podvozek.
Na dálnici Peugeot 2008 nabízí velmi komfortní jízdu a na okresce v zatáčkách slušnou stabilitu. Auto je komfortní, výborně filtruje nerovnosti a při vyšší rychlosti v zatáčkách netrpí náklony karoserie. Peugeot 2008 má komfortní jízdní vlastnosti a nabízí řidičkám opravdu příjemné svezení – ideální i jako auto do rodiny.
Osmistupňová automatická převodovka řadí jistě a motor se v ekonomickém a normálním modu zbytečně nevytáčí. Hodí se tedy i na delší dálniční přesuny. Navíc je varianta 1.5 BlueHDI úsporná. Během testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 5,5 litru nafty na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Finální verdikt o modelu Peugeot 2008? Když přijde na řadu téma výběru nového auta, patří Peugeot 2008 rozhodně k horkým nápadníkům. Umí si získat srdce nejedné ženy. Na tom jsme se v redakci shodly. Učaruje svým designem, překvapí příkladnými jízdními vlastnostmi, moderním a kvalitně zpracovaným interiérem.
„Takový poměr výkon/cena jsem ještě nikde nezažila v tak dokonalý kombinaci. Je to skvělej kousek, kterej mě strašně baví,“ uzavírá Tereza
Kompaktní SUV Peugeot 2008 startuje na částce 378 000 Kč. Testovaná varianta v provedení GT Line stojí 602 000 Kč.
Více na webu Peugeot