Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test Peuogeotu 2008: Fenomén přitažlivosti

5. 7. 2020

SUV Peugeot 2008 jsme již testovali s úsporným naftovým motorem 1.5 BlueHDI s automatickou převodovkou a ve vyšší výbavě GT Line. Nyní jsme se zaměřili na variantu s benzinovou 1.2 s manuální převodovkou. Jak na nás zapůsobila?

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Přitažlivost modelu 2008 je nesporná. Mohou za to především výrazné LED denní svícení protažené do nárazníku v „tesáky“, obří maska chladiče a prolisy na bocích včetně černé linky propojující zadní LED lampy, připomínající lví drápy.

Nepřehlédnutelně působí také zářívá oranžová metalíza (bez příplatku). Uznáváme, že vizuální stránku se podařilo designérům dotáhnout na vysokou úroveň. Francouzský crossover, vyzývající svými hranatými a dynamicky působícími křivkami je zkrátka sexy.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Rovněž interiér nové 2008 má potenciálu oslovit na rozdávání. Poslední verze  i-Cockpitu nabízí novou digitální přístrojovou desku, malý hranatý volant nebo velkou středovou dotykovou obrazovku. Namísto joysticku voliče automatické převodovky dostanete s manuální převodovkou klasickou řadicí páku.

Nejvýraznější specialitou nové 2008 je digitální přístrojová deska. Podle závažnosti informace dokážou například výstrahy překrýt vše, co je na obrazovce. Samozřejmě nechybí možnost nastavení vlastního zobrazení. Můžete se například dívat na futuristicky ztvárněný rychloměr a otáčkoměr, aktivitu asistenčních systémů nebo na mapu navigace.

Některé řidičky, včetně mě, budou muset akceptovat a zvykat si na specifické dotykové ovládání klimatizace, hlasitosti audia nebo třeba vyhřívání sedadel. V Peugeotu 2008 totiž nenaleznete klasické fyzické knoflíky. Ty se u poslední jmenované funkce snadno schovají za páčky pod volantem. Pod středovou obrazovkou najdete pouze pár fyzických a dotykových tlačítek, vše ostatní vyřešíte přes dotykovou obrazovku.

Foto: Sabina Kvášová

Po stránce prostornosti nelze nové 2008 takřka nic vytknout. V obou řadách sedadel je místa pro čtyři dospělé osoby tak akorát, potěší také dostatek odkládacích prostor. Kufr nabízí 434 litrů, tedy o 84 litrů více než předchůdce. Šikovná je také jeho polohovatelná podlaha.

Jedeme

Zatímco naftová 1.5 BlueHDI nám v minulém testu více vyhovovala mimo město, trochu rozverný tříválec s objemem 1.2 litru PureTech jsme si i přes gumovější manuální řazení užili více ve městě. Na volnoběh trochu vibruje, elán mu ale zásluhou 96 kW nechybí. Spotřeba se během týdenního testu držela na velmi dobré hodnotě 6,6 litru benzinu na 100 kilometrů. Klidnou jízdou a mimo kolony jde srazit i pod šest.

Foto: Sabina Kvášová

Řídit francouzský crossover je velmi příjemné a snadné. Měkký posilovač v kombinaci s malým volantem si zamilujete především ve městě, kde nová 2008 předvádí agilní kousky. Lehce zaparkujete téměř jen s malíčkem na volantu. K pohodlí přispívá i naladění podvozku, sportovně tvarovaná sedadla verze GT Line podpoří tělo i při ostřejším průjezdu zatáček.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Celkově je Peugeot 2008 příjemné a komfortně naladěné městské SUV. Na své rozměry je přiměřeně prostorné a dokáže splnit nároky mladých rodin, ale třeba i aktivních maminek. Z hlediska vnitřního prostoru, variability a celkové využitelnosti je Peugeot 2008 zajímavou volbou. Navíc je skvěle vypadající a přitažlivý, což možná bude při rozhodování o koupi převažovat. .-)

Cena za verzi se silnějším benzinovým motorem 1.2 Puretech GT Line startuje na částce 510 000 Kč. Pokud dáte přednost automatické převodovce, připočítejte si dalších 50 tisíc.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018