Test ŠKODA Superb iV Sportline
12. 10. 2020
ŠKODA má svůj první hybridní vůz. Vlajková loď automobilky SUPERB představuje plug-in hybridní verzi iV, která umí jezdit 62 kilometrů čistě na elektřinu na jedno nabití. V čem je tento model lepší než verze s konvenčním motorem? Redakce magazínu Žena v autě.cz ŠKODA SUPERB iV exkluzivně otestovala ve verzi Sportline.
První plug-hybridní ŠKODA Superb vypadá při letmém pohledu stejně jako verze s konvenčním motorem. Když se ale zaměříte na detaily, tak jsou rozdíly znát.
Hybridní Superb s červenou barvou karoserie Velvet red ve verzi Sportline odlišují například Matrix-LED přední světlomety, TOP LED zadní světla s černou lištou mezi svítílnami, chromová lišta v zadním difuzoru a detaily v podobě černých disků kol a černých plaket ŠKODA Superb iV. Sportovní nádech této výbavy rozhodně zvyšuje pomyslnou laťku o úroveň výš.
Ale kde se ta hybridní škodovka vlastně nabíjí? Neznalec by rozhodně nenašel otvor, kam se v Superbu iV dává nabíjecí kabel. Dvířka jsou totiž integrální součástí masky chladiče.
Nasedáme
Interiér vozu neobsahuje žádné viditelné rozdíly oproti klasické verzi Superba. Nová 9,2″palcová dotyková obrazovka disponuje online službami informující o ceně benzínu, volných parkovacích místech a také informacemi o stavu nabití baterie a reálném dojezdu na elektřinu. Vše jde sledovat také vzdáleně přes mobil včetně zapnutí klimatizace nebo právě nabíjení.
Na palubním počítači a na otáčkoměru jde během samotné jízdy krásně sledovat, zda se jede na elektřinu nebo na benzin.
Pohodlné sportovní sedačky a prostor pro všechny členy posádky je pro Superb iV i ve verzi Sportline samozřejmostí. Na zadních sedadlech nechybějí opěrky hlavy vybavené oporou krku.
Na rozdíl od klasického Superbu má hybrid ve verzi Scoutline o fous menší zavazadlový prostor, což je důsledkem uložených bateriových článků. Kufr nabízí 485 litrů objemu.
Jedeme
Hybridní Superb jsem otestovala konkrétně v kombinaci s benzinovým motorem 1.4 TSI. Společně s elektromotorem je Superb iV schopný vyvinout výkon 160 kW.
Jestli něco charakterizuje tento model a zároveň jde o vlastnost, která mě osobně v Superbu strašně bavila, pak je to tichoučké startování a akcelerace. Po zmačknutí tlačítka startu není motor slyšet a následný rozjezd je naprosto tichý a ekologický, a přitom mu nechybí agilita. Hodnota emisí CO2 je mezi 32 – 35 g/km. Superb iV má tak ve velkých městech zelenou a parkování na modrých zónách gratis.
Standardem u hybridního Superbu je ve verzi Sportline sportovní podvozek s adaptivní funkcí DCC, o kterém jsem už několikrát psala. V rámci výbavy Sportline je zde k dispozici volba jízdního režimu (Driving Mode Select). V režimu Comfort se blíží jízdě na obláčku. Ano, až tak komfortní jízda je.
V hybridním režimu využívá Superb iV to nejlepší s obou pohonů. Zejména v jízdním režimu Sport umí být Superb iV pěkný drak! Ve verzi Sportline umí dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za spěšných 7,7 vteřin.
Čistě na elektřinu je Superb iV schopný jet cca 55 kilometrů (výrobce udává 62 km). Původně jsem si myslela, že jízda na elektřinu je možná jen po městě. Superb iV mi ale ukázal, že to umí svištět bezemisně i po dálnici. Na elektřinu jsem tak jela i 130kilometrovou rychlostí. Baterie se dobíjí kabelem přes otvor v přední masce a také rekuperací. Jinými slovy, čím více brzdíte, tím více nabíjíte.
Co se týče spotřeby, dosahuje v elektrickém režimu hodnoty 10,1 kWh/100 km. Pokud je dojezd na elektřinu vyčerpán, pohybuje se spotřeba benzinového motoru na 7 litrech.
Hybridní Superb iV má v rámci výbavy Sportline také spoustu bezpečnostních asistentů. Velmi praktický je napčíklad systém varování před srážkou, asistent změny jízdního pruhu, asistent udržování jzdního prohu nebo rozpoznání značek.
Hodnotíme
Jste Jekyll a Hyde? Máte v sobě duši ekologa i závoďáka zároveň? Pak Superb iV Sportline je něco pro vás! Umí jezdit tiše a šetrně. Když už vás ale jízda „na ekologa“ omrzí, stačí na to šlápnout a jste rázem královnou silnice. V agilitě a komfortních jízdních vlastnostech ŠKODA Superb iV Sportline exceluje.
ŠKODA Superb iV se nám zdá jako dobrá varianta pro manažerky, které jezdí dennodenně do města. Rádius 55 kilometrů na elektřinu je na dojíždění do práce optimální. Klíčové je mít vyřešenou otázku, kde auto během stání nabíjet. Parkování zdarma na modrých zónách je už jen takovou třešničkou na dortu.
ŠKODA Superb iV (1.4 TSI 160 kW) startuje s výbavou Ambition na ceně 891 900 Kč. Ve variantě Sportline se cena vyšplhala na 1 005 900 Kč.
Více na webu Škoda Auto