Jaguar E-Pace v novém
2. 12. 2020
SUV Jaguar E-PACE jede s dobou. Zajel si do kosmetického salonu, kde upravili jeho vzhled. Nevyhnul se ani menší „chirurgické“ operaci, neboť v něm nyní najdeme moderní infotaiment Pivi Pro a mordernizovanou nabídku motorů včetbě plugin hybridního pohonu.
Vpředu byly přepracovány otvory pro přívod vzduchu ve spodní části nárazníku, které nově zahrnují také aerodynamické lišty. Maska chladiče má novou výplň s designem ve tvaru diamantu odkazujícím na staré logo automobilky a současně opatřenou moderní povrchovou úpravou Noble Chrome. Nové boční výdechy dostaly ikonický emblém šelmy ve skoku.
Nové kompletně diodové světlomety s denním svícením v provedení „Double J“ lze na přání vybavit také technologií Pixel LED. Světlomety mají vylepšené rozlišení a větší jas. Funkce Adaptive Driving Beam sleduje vozovku před automobilem a automaticky upravuje světlený kužel dálkových světel pomocí aktivace jednotlivých LED segmentů.
Propracovaný interiér
Srdcem nové kabiny je HD zakřivená dotyková obrazovka o velikosti 11,4 palce umístěná uprostřed palubní desky. Přes tuto obrazovku zákazníci mohou ovládat multimediální systém Pivi Pro. Skleněná, chemicky zesílená obrazovka je opatřena dvojicí vrstev. Jedna je antireflexní a druhá předchází otiskům prstu.
Interiér orientovaný na řidiče přináší snazší přístup do velké odkládací přihrádky umístěné před novým voličem automatické převodovky. Tato přihrádka umožňuje také 15W bezdrátové dobíjení různých zařízení. Místa, kterých se řidič dotýká, jsou nově potažena měkkými materiály. Bok středového tunelu dostal v úrovni kolene s ohledem na větší pohodlí pozměněný tvar.
Připojení Pivi Pro na internet je podporováno nejmodernější technologií využívající dva LTE modemy s vlastními SIM kartami. Systém tak zvládne provádět více funkcí ve stejný čas bez dopadu na rychlost, jako například streamovat média a zároveň stahovat aktualizace softwaru. Špičkové řešení připojení vozu na internet také minimalizuje výpadky způsobené vyhledáváním poskytovatele sítě s nejsilnějším signálem.
Systém Cabin Air Ionisation vylepšuje kvalitu vzduchu v interiéru pomocí technologie Nanoe, která odstraňuje alergeny a nepříjemný zápach. Součástí je také filtrace PM2.5 schopná zachytit v zájmu zlepšení zdraví cestujících i ultrajemné částice, včetně částic PM2.5. Systém lze aktivovat jednoduchým stiskem tlačítka ‚Purify‘ na centrální dotykové obrazovce.
Důraz na materiály sahá až ke kovovým lištám kolem reproduktorů nebo kovovým výdechům ventilace. Ty, spolu s dalšími prvky, jako například kovovými otočnými ovladači, podtrhují prémiové pojetí interiéru. Nový volant inspirovaný designem zcela elektrického sportovního SUV I-PACE nabízí „skryté“ ovladače, které se rozsvítí jen v případě potřeby, stejně jako kovová pádla manuálního řazení.
Plug-in hybridní výkon
Model Jaguar E-PACE využívá platformu Premium Transverse Architecture, která byla navržena a vyvinuta s ohledem na zástavbu nejmodernějších elektrifikovaných pohonných jednotek. Mezi ně patří tříválcový plug-in hybridní motor P300e PHEV, stejně jako nová generace čtyřválcových zážehových a vznětových motorů Ingenium využívajících technologii Mild Hybrid Electric Vehicle.
Mezi moderní pokročilé systémy patří také inteligentní pohon všech kol a pečlivě vyladěná automatická převodovka. Díky tomu poskytuje E-PACE přesvědčivou dynamiku, trakci a kultivovanost očekávanou od značky Jaguar.
Moderní zážehový tříválcový motor o objemu 1,5 l je nejnovějším členem modulární a flexibilní rodiny motorů řady Ingenium. V případě modelu E-PACE je dostupný jak v mild-hybridní variantě (MHEV), tak coby plug-in hybrid (PHEV). Díky technologii MHEV dosahuje nový tříválcový motor Ingenium 1,5 l (160 k) produkce emisí CO2 od 181 g/km, respektive spotřeby paliva od 8,0 l/100 km (platí pouze pro vůz s pohonem předních kol).
Podvozek a převodovka
Výrazné změny základní architektury vozu E-PACE přináší lepší dynamiku a vyšší komfort. Platforma Premium Transverse Architecture obsahuje nové uložení motoru, které přispívá ke zlepšení odezvy na plyn.
Většina dostupných variant nabízí také inteligentní pohon všech kol Jaguar. Ten je v případě tříválcového motoru spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, u čtyřválcových jednotek je automatická převodovka devítistupňová. Převodové poměry jsou nastavené blízko u sebe, aby automobil nabízel bezprostřední odezvu.
Druhá generace systému Active Driveline AWD, dostupná výhradně pro variantu 300 SPORT, přináší dokonalou trakci a dynamiku.
Podobně jako Standard Driveline dokáže také systém Active Driveline AWD dělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu. Navíc ale za pomoci dvou elektronicky řízených mokrých spojek umístěných na zadní nápravě zvládá také dělit točivý moment mezi jednotlivá zadní kola. Může tak poslat až 100 % točivého momentu dostupného pro zadní nápravu pouze na jedno zadní kolo, a to během 100 milisekund.
Všechny verze modelu E-PACE jsou vybaveny systémem Jaguar Drive Control zahrnujícím jízdní režimy Comfort, Eco, Rain-Ice-Snow (na modelech s pohonem předních kol) a Dynamic. Řidič může z těchto jízdních režimů vybírat ten správný na základě aktuálních podmínek na silnici.
Špičkové technologie konektivity
Nový E-PACE poprvé přichází rovněž s technologií ClearSight Interior Rear View Mirror automobilky Jaguar. Systém zlepšuje cestovní pohodlí díky ideálnímu výhledu na vozovku za automobilem. Základem je širokoúhlá zadní kamera, jejíž obraz, nerušený vysokými zadními cestujícími, slabým osvětlením nebo deštěm, je promítán na obrazovku umístěnou v bezrámečkovém vnitřním zpětném zrcátku.
Systém Driver Condition Monitor je schopný rozpoznat, zda řidič začíná být ospalý a následně ho vyzvat k přestávce. Tato technologie využívá informace ze stovek referenčních bodů, kdy některé z nich získávají data každou jednu tisícinu sekundy, jako například řízení nebo ovládání pedálů, k detekování příznaků únavy.
Adaptivní tempomat navíc udržuje nastavenou vzdálenost od vozu jedoucího vpředu pro klidnější a méně únavné cestování na dlouhých trasách.
Více na webu Jaguar