Test: Peugeot 2008 očima žen
5. 11. 2020
SUV Peugeot 2008 nám už několik měsíců v redakci říká „paní“ a my ho pečlivě podrobujeme různým zkouškám. Zajímá vás, čím si model Peugeot 2008 dokáže získat sympatie žen a naopak na jaké detaily koukáme kriticky? Své postřehy připojila také zakladatelka portálu Ženy sro, manažerka, maminka a řidička, Eva Čejková.
Nemá žádnou „špatnou“ stranu
Ostatní mohou směle závidět. Peugeot 2008 má sexappeal ze všech stran! Také Eva design v kombinaci se „zlatou“ barvou karoserie pochválila. Po několika tisících kilometrech s tímto parťákem můžeme už nyní prohlásit, že si nás Peugeot svým designem opravdu získal. Líbí se nám, čím dál tím víc.
Výrazný vzhled esúvéčka 2008 u nás žen boduje. Dvatisíceosmička zaujme zepředu rovnou maskou chladiče a výraznými LED světlomety. Ostře tvarované křivky mu sluší. Peugeot 2008 má nezaměnitelné linie, které si (i díky zádi s vysokou podokenní linií a LED světlomety) prostě nejde na silnici s jiným autem splést.
Ženy chtějí pohodlí a jednoduché ovládání
Uvnitř umí Peugeot 2008 velmi rychle okouzlit pohodlnými sedačkami a kvalitními materiály. Palubní deska s novou generací Peugeot i-Cockpit® s 3D palubním počítačem a 10“ dotykovou obrazovkou působí svěže a trendy.
Eva přiznala, že si musela na „piano“, tedy ovladače pod obrazovkou, zvykat. „Chvilkami jsem měla pocit, že jsem jako v letadle. Ale vše je o zvyku. Nakonec mi ovládání přišlo velice jednoduché a intuitivní. Podotýkám, že návod tam byl, ale tím jsem čas neztrácela. Proto uznávám, že to lze pochopit jako v mém případě i bez návodu!“
„Jako každá jiná žena jsem při prvním pohledu hledala skříňky a různé úložné prostory. Největší vychytávkou pro mě bylo odklápění středového víčka s odkládacím prostorem. Telefon sem krásně pasuje a nelítá nikde kolem! Konečně není třeba pořizovat ty lepivé úchytky, které stejně pořád padají,“ okomentovala Eva Čejková praktické rozvržení palubní desky.
Hladké řízení a bezpečí
Měkký posilovač v kombinaci s malým volantem je ve městě naprostá paráda. Testovaná nejsilnější benzinová verze s tříválcovým motorem 1.2 PureTech o výkonu 155 koní je příjemné a komfortně naladěné městské SUV. Přitom Peugeotu 2008 nechybí agilita a zároveň maximální stabilita v zatáčkách. Ideální pro nás akční ženy!
Peugeot 2008 se umí přizpůsobit náladě každé řidičky. To díky přepínání různých jízdních režimů. K dispozici je mód: Normal, Eco nebo Sport, kterým se mění reakce motoru, převodovky i charakter volantu.
„Samotné řízení šlo extrémně lehce! Rozdíl v jízdě při režimu Normal, Eco a Sport, je opravdu znatelný. Ze začátku mi to přišlo nejprve zbytečné. Pak jsem ale musela uznat, že jsou situace, kdy se režimy vyplatí prohodit,“ připojuje Eva své hodnocení na účet různých jízdních režimů.
Další silnou stránkou Peugeot 2008 jsou vyspělé asistenčními systémy. Peugeot 2008 umí ve dne i v noci detekovat v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty a rozeznává dopravní značky s doporučenou rychlostí. Informuje také o vozidlech pohybující se v okolí vozu pomocí sledování mrtvého úhlu. Na to, aby sám zaparkoval, potřebuje jen 60 cm mezi zaparkovanými vozy.
Peugeot 2008 umí jezdit téměř sám. Příkladem poloautonomného řízení je vyladěná práce tempomatu a asistenta pro jízdu v pruzích. Adaptivní tempomat pracuje na dálnici na jedničku a dokáže bezpečně přibržďovat dříve, než si člověk vůbec uvědomí nebezpečnou vzdálenost auta před sebou. Při jízdě po dálnici umí Drive Assist auto aktivně udržovat v jízdním pruhu či upozorňuje, že nebyl dán blinkr při přejíždění pruhu.
Pihy na kráse
Nový Peugeot 2008 má i poměrně dost místa pro pasažéry vzadu a slušný objem kufru o 434 litrech. Na své rozměry je Peugeot 2008 prostorný a dokáže plnit nároky mladých rodin a akčních maminek.
Jednu pihu na kráse testovaného Peugeotu 2008 jsme v naší ženské redakci přece jen objevily a Eva s námi souhlasí: „Při vynášení nákupů z auta by se hodilo bezdotykové otevírání kufru. S plnýma rukama se kufr sám nezavře, tak občas dojde k prekérce, co z ruky odložit a zabouchnout.“
Verdikt
Ženám řidičkám přijde malý volant, jemné řízení, čipernost ale i práce bezpečnostních asistentů vhod. Kdo by hádal, že tak designově pěkné auto, bude mít vady na kráse, toho zklameme. Peugeot 2008 je uvnitř navržen ryze prakticky a pochopit ovládání vozu jde i bez návodu. .-) Ty my ženy přece nečteme. Na dálnici zas Peugeot 2008 zhýčká možností poloautonomní jízdy díky svému šikovnímu adaptivnímu tempomatu a chytrým bezpečnostním asistentům.
„Peugeot 2008 je super praktické auto do města. Když jsem o něm řekla před svou posádkou malých parťáků, že je to super holčičí auto, tak prý rozhodně ne! Že prý je to i klučičí auto. A každopádně praktické, protože naskládáte tři malé děti i nákup. Děti – myšleno na zadní sedačky – samozřejmě,“ uzavírá s úsměvem na tváři manažerka, řidička a hlavně maminka Eva Čejková.
Peugeot 2008 startuje na ceně 395 000 Kč. Cena testovaného modelu s nejsilnějším benzinovým motorem 1.2 Puretech ve vrcholné výbavě GT Pack s 8stupňovým automatem je 680 000 Kč.
Více na webu Peugeot