Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test: elektrizující Peugeot e-208 GT

16. 11. 2020

Podzim k nám do redakce zavál zbrusu nový elektromobil Peugeot e-208 ve vrcholném provedení GT. Malé městské auto Peugeot e-208 se chlubí nulovými emisemi, s tím spojeným bezplatným parkováním ve městě, ale také titulem Evropské Auto roku. Jak se s elektrickou dvěstěosmičkou jezdí? Dozvíte se v testu Žena v autě.cz

20201029_144900
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Díváme se

Peugeot e-208 je typickým zástupcem kategorie malých aut s délkou lehce přesahujících 4 metry. Ve městě jed díky tomu jako doma a krátká karoserie s minimálními převisy nárazníků otevírá dveře do každé parkovací škvírky v městské džungli.

Čistě zpracovaná příď se lvími denními světly, ostře řezané rysy, to vše k malému Peugeotu perfektně pasuje. Dlouhé čelní sklo, střecha, která nemá tendenci za sedadlem řidiče padat ke kufru a vyváženě střižená záď připomíná akčního dravce, který nesplyne s běžnou automobilovou konfekcí.

Testovaný vůz k nám zavítal v magicky hluboké modré barvě v provedení GT, které podtrhují černé doplňky a aerodynamická kola. Svou příslušnost k elektrické třídě deklaruje dvěstěosmička četnými nápisy „e“ na zadních sloupcích, pátých dveřích a pojetím čelní masky.

20201031_161240
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Nasedáme

Celá přední palubní deska působí dojmem luxusního vozu a kombinace kůže a látky na sedadlech vyzařuje určitý pocit luxusu. Pohodlné sedačky poskytují perfektní oporu zad. Vrcholné provedení GT disponuje pokročilým i-Cockpitem, který v sobě kombinuje efektní 3D pojetí přístrojové deskyí. Středu palubní desky vévodí rozměrný infotainment.

Peugeot naštěstí ani u nové 208čky neopustil tlačítka pro ovládání základních funkcí a klimatizace. Není tak třeba se složitě proklikávat v  ovládání na displeji. Základní funkce jde snadno ovládat pomocí tlačítek.

Verze GT je přímo nabitá chytrými technologiemi. Nechybí například sledování jízdních pruhů, tempomat nebo kompletní konektivita pro mobilní telefony. Pro řidiče je za volantem dostatek místa. Nedostatkem místa nebude trpět ani spolujezdec. Zadní cestující již budou mít trochu méně prostoru pro nohy. Díky daleko vytažené střeše rozhodně nebudou trpět dostatkem místa nad hlavou.

20201101_121334
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Jedeme

Peugeot e-208 se tváří jako klasický vůz, ale klame tělem. Díky elektrickému pohonu se od něj nedočkáme typického zvuku motoru. Po zmačknutí tlačítka start, se jen tiše rozsvítí veškeré displeje a můžete vystartovat za zážitky. S plně dobitou baterií hlásil displej e-208 reálný dojezd 270 kilometrů.

Testovaný model v provedení GT disponuje výkonem 100 kW, odpovídající síle 136 koní s točivým momentem 300 Nm. Požadovaný výkon je k dispozici téměř od nulových otáček. Malý Peugeot je tak rychlou šelmou v každém provozu.

Spojení elektromotoru s automatickou převodovkou nás při testování nechalo plně se soustředit na jízdu. Nejčastěji jsme využívali režim B. V něm intenzivně rekuperuje energii a prodlužuje tak dojezd vozu, respektive snižuje významně jeho spotřebu.

20201029_144915
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Pro pohodlnou jízdu jsou k dispozici veškeré vymoženosti a systémy, které slouží jak pro vyšší bezpečnost, tak komfort na každé cestě. Za zmínku stojí volba tří režimů Eco, Standard a Sport, které nastavují parametry vozu na požadovanou úroveň.

Vyrážíme do městských ulic a hned po pár kilometrech zažíváme příjemné překvapení, a tím je podvozek. Tohle že je malé auto? Naladění tlumičů a podvozku je fenomenální. Na malých nerovnostech necítíme téměř nic, větší díry nebo kanály provází jen malé tlumené ťuknutí. Takové chování se dá přirovnat spíše až k vozům střední třídy. Technici Peugeotu se na naladění podvozku opravdu vyřádili a odvedli bezvadnou práci, která tak podvozkově řadí model e-208 ke špičce své třídy.

Díky rovnoměrnému rozložení hmotnosti půldruhé tuny važící e-208 nezklame při agresivnější jízdě a spolehlivě drží zvolenou stopu.

Abychom si trochu vyzkoušeli, co náš elektromobil dovede, nasazujeme režim Sport. Chceme z pohonné jednotky vyždímat, co se dá. V okamžiku je k dispozici celý výkon a dálniční maximálku máme před očima téměř hned. Neruší nás aerodynamický hluk a pozitivně nás překvapuje celková stabilita a ovladatelnost vozu.

20201101_121343
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Hodnotíme

Peugeot e-208 GT překvapil. Na základně malého auta se povedlo vytvořit dostatečně prostorný interiér i kufr, který má základní objem 265 litrů. Baterie tak oproti standardnímu provedení neubírají žádné místo pro zavazadla nebo náklad.

Pohodlný interiér a skvěle naladěný podvozek potěší každou řidičku. Díky ergonomickému a preciznímu zpracování vás bude malý Peugeot hýčkat na každém kilometru. Abychom nezapomněli na spotřebu, v kombinovaném režimu s častým přepínáním do sportovního módu jsme se dostali na hodnotu 16 kWh na 100 km, což je slušný průměr.

Elektrický Peugeot e-208 startuje na ceně 810 000 Kč. Cena testovaného modelu s vrcholnou výbavou GT Pack je 910 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018