Elektromobily poskytují maximální bezpečnost
23. 7. 2021
Čistě elektrické vozy, jako je nová ŠKODA ENYAQ iV, nijak nezaostávají v oblasti bezpečnosti oproti automobilům s konvenčními pohony. Vyplývá to z výsledku studií a testů provedených pojišťovnami a odborníky na dopravní nehody.
Díky celé řadě ochranných opatření nepředstavují elektrické komponenty vozů riziko úrazu elektrickým proudem ani za mokra – ať už při jízdě či stání, ani při nabíjení u dobíjecí stanice nebo v případě nehody. Nebezpečí požáru není u elektromobilů vyšší než u modelů s klasickými spalovacími motory, zejména proto, že na palubě není vysoce hořlavé palivo. Pracovníci servisu a záchranáři jsou cíleně školeni na manipulaci s moderními elektrickými vozy.
Elektromobily jsou stejně bezpečné jako vozy s naftovým či benzínovým motorem
Navzdory občasným mylným představám nepředstavuje vysokonapěťová soustava elektromobilu žádné riziko úrazu elektrickým proudem, a to ani během jízdy ani během nabíjení. Bezpečnost zaručuje sofistikovaná technologie s ochrannými jističi a rozsáhlou senzorovou technikou.
Veškeré elektrické komponenty jsou chráněny tak, aby nehrozilo nebezpečí úrazu elektrickým proudem ani v myčce, při nabíjení v dešti nebo v případě povodní. Proces dobíjení se například spustí až poté, co automatická kontrola systému zjistí bezpečné spojení mezi vozidlem a dobíjecí stanicí. V případě závady se tok proudu k baterii okamžitě přeruší. Kromě toho četné studie prokázaly, že nebezpečí vzniku požáru je u elektromobilu stejně nízké jako u vozidel se spalovacími motory. Koncepce elektromobilu navíc znamená, že na palubě není žádné hořlavé palivo. Z technického hlediska považují odborníci samovznícení neporušené lithium-iontové baterie nebo explozi hořícího elektromobilu za prakticky nemožné.
Umístění baterie pohonu je zabezpečeno před nárazy
Baterie pohonu vozu ŠKODA ENYAQ iV je uložena v podvozku odolném proti nárazu, kde je rovněž účinně chráněna proti deformaci. Nárazové testy dokazují, že moderní elektromobily si při nehodě vedou stejně dobře jako vozy se spalovacím motorem. Elektrické komponenty se při kolizi během milisekund automaticky odpojí od baterie, takže již nejsou pod napětím. Řidič, cestující, účastníci dopravní nehody i záchranné složky jsou tak chráněni před zásahem elektrickým proudem. Při nárazové zkoušce zůstal bateriový modul, který je dobře chráněn v podlaze vozu, i přes zdeformovanou karoserii nepoškozen.
Více na webu Škoda Auto