Test vylepšeného Volkswagenu Polo
27. 12. 2021
I vlivem vysoké inflace se nyní zcela nové auto do půl milionu korun hledá těžko. Jedním z mála takových modelů na trhu je Volkswagen Polo. Startuje na 360 900 Kč. Nám do redakce se dostala vyšperkovaná verze R-line, která půlmilionovou hranici přesáhla o 25 tisíc. Jaký dojem zanechala na naší ženskou redakci omlazená verze VW Polo, to zjistíte právě v tomto článku.
Díváme se
Šestá generace Volkswagenu Polo a její aktuální facelift má ženám-řidičkám co nabídnout. Křivky tohoto hatchbacku jsou elegantní a ladné.
Příď zatraktivňuje světelný pruh se světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix, které parádně svítí. Nová je také záď s LED světlomety a dynamickými směrovkami. Volkswagen Polo působí sportovním dojmem. Napomáhá tomu nejvyšší výbava R-line. Ta se od nižších verzí odlišuje černými detaily na karoserii, nárazníky a čtveřicí koncovek výfuku.
Polo je rozměrově sympatickým autem do města. Čtyři metry délky a šířka 1,7 metru – to jsou ideální rozměry pro městský život. Testované Polo stojí na 16palcových kolech s pěkným designem.
Nasedáme
Interiér Volkswagenu Polo působí moderně a přehledně. V nejvyšší výbavě R-line jsou sedadla více sportovní, s prošíváním a s černě čalouněným stropem.
Palubní deska je jednoduše navržena a je vyrobená z měkčených materiálů. Středovému panelu vévodí dotykový, 8palcový infotainment MIB3. Za multifunkčním volantem se nachází digitální kokpit s úhlopříčkou 8 palců.
Zobrazuje nejnutnější informace o jízdě a nastavení infotainmentu. Společně s multifunkčním, do ruky padnoucím, volantem je díky tomu eliminováno odvádění pozornosti od řízení.
Další příjemnou vlastností je, že se jeden z nejmenších modelů rodiny Volkswagen dá ovládat hlasem a ladit tak stanice, zadávat pokyny pro navigaci nebo telefonovat. Samozřejmostí je spárování s chytrými telefony a Ready2Discover s bezdrátovým napojením na aplikace.
První řada sedadel poskytuje v komfortních sedadlech dostatek prostoru a pocit vzdušnosti nezmizí ani na zadních sedadlech. Do Pola se na zadních sedadlech uvelebí dva dospělí nebo děti ve dvou autosedačkách zabezpečené pomocí ISOFIX.
Zavazadlový prostor odpovídá segmentu hatchbacků a nabízí standardně 351 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1125 litrů.
Jedeme
Naše redakce otestovala Polo s nejsilnějším motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Sto deset koní jde 1190 kg vážícímu Volkswagenu Polo k duhu. Motor umí překvapivě svižně akcelerovat.
Deklarovaná časovka, za kterou Polo zrychlí z 0 na 100 km km/h je 10,4 vteřiny. Přesto jsem se v Polu cítila skoro jako Fittipaldi. To platí zejména v režimu převodovky S, kdy se motor rychleji vytáčí a rychleji reaguje na plyn. Polo je takový drak ve slušivém kabátku.
Ve městě je maximálně mrštný, obratný a všude s ním zaparkujete. Řízení je snadné. Převodovka řadí hladce. Pochvalu si Polo zaslouží za odhlučnění kabiny.
Příjemné jízdní vlastnosti profitují z kvalitního podvozku a tlumičů, které dobře absorbují nerovnosti. Ostatně Polo stojí na stejné platformě jako například Golf nebo T-Roc.
Volkswagen Polo exceluje také v šíři bezpečnostních asistentů, kteří jsou přítomni už od základu. Je zde aktivní jízdní asistent IQ.DRIVE Travel Assist, který kombinuje prediktivní adaptivní tempomat a aktivní udržování v jízdních pruzích Lane Assist.
Potěšila nás rovněž ekonomika jízdy. Spotřeba této dvoukolky se dá dlouhodobě držet kolem 6 l/100 km.
Hodnotíme
Volkswagen Polo byl, je a pravděpodobně také bude ideálním autem pro čerstvé řidiče, úsporným autem řidiče – seniory nebo druhé auto do rodiny pro řidičky-maminky každodenně převážející svá dítka. Všechny tři skupiny si budou jistě pochvalovat vlastnosti, které se během testování líbily nám.
Polo se velmi dobře řídí, v uličkách je obratné a na delší trasy nabízí dostatek komfortu díky povedenému podvozku. Cenné body Volkswagen Polo sbírá také díky bohaté komfortní a bezpečnostní výbavě, jejichž prvky byly donedávna vyhrazeny spíše modelům z vyšších tříd.
Nové Polo startuje na částce 360 900 Kč. Cena testované – nejvyšší verze R-line – je sice výrazně vyšší, zato se jedná o špičkově vybavené auto s nápaditými a atraktivními detaily.
Více na webu Volkswagen