Foto: Sabina Kvášová

Pozor: Test Hyundai Bayon

10. 1. 2022

Opravdu jste o něm ještě neslyšela? Hyundai Bayon je pohledný crossover a nástupce v Česku oblíbeného modelu ix20. O sympatiích u žen svědčí také mezinárodní anketa Světového ženského auta roku WWCOTY, kde bude Bayon bojovat například s Toyotou Yaris Cross a Volkswagenem Taigo minimálně o vítězství v kategorii. Žena v autě.cz tento model týden testovala a hledala jeho kvality.

Foto: Sabina Kvášová
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Vzhled modelu Bayon je velmi výrazný, a tak si ho na silnici rozhodně s žádným jiným modelem nespletete. Menší městský crossover na sebe dokáže upoutat pozornost svou přídí, kterou odlišují rozdělené LED světlomety a specifickým tvarem zadních LED světlometů.

Celkově Bayon působí jako poměrně velké auto, přitom má rozměry průměrného hatchbacku. Zajímavým prvkem je při pohledu z profilu rozdílná pozice madel dveří a chromová lišta kolem oken. Kombinace všech těchto detailů vytváří z Bayonu velmi atraktivní model. Bayon může v tomto ohledu směle soutěžit i s modely z vyšších tříd. Za design má od nás jedničku!

IMG_8827
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Bingo! V interiéru vládne střídmost. Vlastnost, o které bychom si ještě před pár lety u asijských aut mohli nechat jen zdát. Palubní desce dominuje velká 8palcová dotyková obrazovka, kterou jde snadno propojit s chytrým telefonem; 10,25palcový, digitální palubní displej za volantem, multifunkční volant a výdechy klimatizace. Infotainment jde ovládat také hlasem.

IMG_8822
Foto: Sabina Kvášová

Výhodou testovaného crossoveru je také vyšší posed, díky kterému je z auta vážně dobře vidět a také se do něj a z něj elegantně nastupuje a vystupuje. Ve středové konzoli je místo pro bezdrátové dobíjení telefonu. Bayon jde navíc propojit se speciální aplikací, díky které jde auto vzdáleně i otevírat a zavírat.

Vedle jednoduchosti ovládání a funkčnosti je další kvalitou prostornost. Překvapivé je to zejména na zadních sedadlech. Místa nad hlavou i pro nohy je i vzadu v Bayonu dost. Bayon nabízí hodně úložných skrýší, což je pro život řidičky i pasažérů velmi praktické. Zavazadlový prostor nabízí 411 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1205 litrů.

IMG_8815
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Naše redakce konkrétně otestovala nejsilnější nabízenou motorizaci s benzinovým tříválcem 1.0 T-GDI. Tato verze je vybavena mild-hybridní jednotkou 48 voltů. Díky tomu se Bayon chlubí nižšími emisemi a také spotřebou. Citelně mild-hybrid pomáhá při opětovném startu například na semaforu, kdy motor reaguje plynuleji.

IMG_8829
Foto: Sabina Kvášová

Testovaný Bayon nabízí výkon 88 kW, odpovídající síle 120 koní. To je na malý městský crossover dostatečné. Bayon jede příjemně a umí efektivně akcelerovat (zrychlení z 0 na 100 km/h 10,4 vteřiny).

Jízda je se 7stupňovým automatem velmi plynulá. Ten automat dámy, i když je za příplatek 40 tisíc, bych přála každé! Podvozek zvládá dobře tlumit nerovnosti českých silnic. Bayon je ideální auto pro běžnou řidičku.

Díky kompaktním rozměrům se s ním v klidu a s přehledem zaparkuje ve městě.

Co jsem si na jízdě pochvalovala byla hospodárnost. Pokud neatakujete dálniční maxima, můžete s přehledem jezdit do 6 litrů/100 km.

K významnému argumentu pro koupi Bayonu patří také bezpečnostní výbava. Někteří asistenti už jsou součástí standardní výbavy. Nechybí sledování mrtvého úhlu, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí start/stop, praktický asistent pro jízdu v pruzích, a to až do rychlosti 180km/h nebo aktivní upozornění na provoz za vozidlem. Při městském popojíždění v koloně potěší upozornění na rozjezd vozidla vpředu.

IMG_8811
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

IMG_8811
Foto: Sabina Kvášová

Na Hyundai Bayon POZOR! Vypadá skvěle. Je praktický. Funkční. Vše v něm se jednoduše ovládá. Díky kvalitnímu zpracování interiéru a vyšší pozici za volantem se v něm musí každá řidička zákonitě cítit sebevědomě a bezpečně. A takové vlastnosti se prostě počítají.

Ve městě se s ním pohodově parkuje, jede s grácií a nenechá se zahanbit ani na dálnici. Na Bayonu nás také baví poměry ceny a kvality. Hyundai Bayon totiž startuje na ceně 359 990 Kč.

Cena testované motorizace 1.0 T-GDI Mild Hybrid se 7stupňovým automatem ve výbavě Style vyšplhala na 589 990 Kč. I za tuto cenu je Bayon velmi zajímavým modelem. Rozhodně ho doporučujeme vyzkoušet!

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018