Test Hyundai Santa Fe: luxusní obývák
25. 7. 2022
Pro velká SUV máme v redakci slabost. Dají se přirovnat k bezpečným a nedobytným hradům, ve kterých se my ženy cítíme jako královny. Žena v autě.cz otestovala až 7místný Hyundai Santa Fe s plug-in hybridním pohonem ve verzi 4×4. V čem tkví tajemství vrcholné výbavy Luxury, odpovíme v následujícím článku.
Díváme se
Hyundai Santa Fe po loni prodělaném faceliftu vypadá o poznání moderněji. I když se jedná o obrovské SUV s 4,8 metru délky, jsou jeho křivky elegantní a auto působí svěže.
Maska chladiče je o poznání větší než u předchozí verze. Široký profil přídě zdůrazňují výrazné LED světlomety. Modernizovaná je i záď s novým tvarem světel. Testované Santa Fe šperkuje značné množství chromů a doplňují ho 19palcová kola.
Pohled na espézetku dává tušit, že se s tímto obrovským SUV bude moci směle parkovat městských modrých zónách zdarma. Plug-in hybridní verze Santa Fe totiž splňuje hodnotu CO2 v podobě 37 g/km.
Nasedáme
Připoutejte se, vyrážíme. Hyundai Santa Fe překypuje prostorem, pohodlím a kvalitními materiály, kterých je radost se dotýkat. Santa Fe v nejvyšší výbavě Luxury je zosobněním prémiového přístupu v interiéru.
Střešní okno dokonale prosvětluje celý interiér. Děti to bude v autě bavit! K dobrému pocitu za volantem přispívá velmi dobrý výhled do všech stran a také modernizovaný palubní počítač. Po ruce na věnci volantu pak jsou ty nejdůležitější ovladače palubního počítače a infotainmentu.
V zorném poli řidičky na čelním skle se zobrazuje head-up s důležitými informacemi o jízdě jako je rychlost, navigační pokyny nebo další důležitá upozornění.
Uprostřed palubní desky se nachází dotyková obrazovka s novým infotainmentem. Velkou pochvalu si zaslouží 10,25″ obrazovka (s navigací aktualizovanou 5 let zdarma) za svou jednoduchost, snadné ovládání a moderní grafiku s vysokým rozlišením.
Nechybí bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu a nejmodernější funkce z oblasti konektivity. Služba Bluelink umožní auto otevřít a zavřít vzdáleně prostřednictvím telefonu.
Zmínit musím prémiový audiosystém KRELL. Díky deseti reproduktorům nejvyšší úrovně, jejichž napájení zajišťuje 12kanálový zesilovač s celkovým výkonem 589 W, je poslech hudby během jízdy dokonalým zážitkem.
Sympatie v nás Santa Fe vzbudilo také tím, že se jedná o „nafukovací SUV„. Zavazadlový prostor ukrývá třetí řadu sedadel se dvěma sedadly pro „strýčka příhodu“. Případný převoz ostatních dětí z kroužků tak Santa Fe zvládne s přehledem. 🙂
Hodí se na velké, rodinné nákupy. Dokonale chytré Santa Fe pozná přítomnost klíčku v kapse nebo kabelce a automaticky otevře víko kufru. Celkově kufr nabízí 571-782 litrů objemu.
Jedeme
Testovaná čtyřkolka se zmíněným plug-in hybridním pohonem kombinuje zážehový motor 1.6 T-GDi s elektromotorem o výkonu 91 koní a baterii o kapacitě 13,8 kWh. Šestistupňová automatická převodovka řadí hladce. Dohromady pak Santa Fe nabízí uspokojivý výkon 195 kW (265 koní) a točivý moment 350 Nm.
Na tomto konkrétním modelu s plug-in hybridním pohonem mě baví jeho pohodlné nastavení a flexibilita.
Pro většinu každodenních jízd ve městě stačí dojezd na elektřinu. Čistě na elektřinu dokáže Santa Fe ujet něco kolem 50 kilometrů.
Naopak při jízdách na delší štace přijde vhod zážehový motor.
Toto velké SUV překvapí svým kultivovaným, tichým, pohodovým chodem. Překvapivě snadno se řídí, příkladně kryje nerovnosti a obstojně drží při ostřejších průjezdech zatáčkami. S přehledem zvládá život a manévry ve městě, dlouhé dálniční přejezdy i náročnější terén.
Santa Fe nabízí několik jízdních režimů jízdy. Optimální je režim Smart, který je kompromisem mezi agilitou a hospodárností tohoto velkého SUV. Ten jsem využívala nejčastěji.
Z domácího wallboxu AC 3,3 kW se plně dobije během 3 a půl hodiny. Při využívání elektrického dojezdu se spotřeba pohybuje kolem 2,2 litru na 100 km. Benzinový motor této čtyřkolky si pak bez elektřiny zpravidla řekne o 8 litrů na 100 km.
Jedním z racionálních důvodů, proč redakce našeho magazínu modelu Santa Fe po týdenním testování doslova propadla, je vysoká technická úroveň jeho bezpečnostních asistentů SmartSense.
Santa Fe s aktivním asistentem pro jízdu v pruzích umí držet auto uprostřed jízdního pruhu při rychlosti jízdy od 0 do 200 km/h. Autonomní nouzové brzdění dokáže při náhlém zpomalení vpředu jedoucího auta nebo chodce či cyklisty na vozovce, začít samo brzdit.
Během jízdy kamerový asistent sleduje mrtvý úhel. Vidět to je na displeji palubního počítače při zapnutí blinkrů. Při couvání systém upozorňuje na auta přijíždějící ze stran a případně i zabrzdí.
Kdo říká, že parkování s velkými auty je jedna velká hrůza? Nikoliv se Santa Fe. Prostorový kamerový systém usnadňuje manévrování ve stísněných prostorech. K dispozici je také dálkově ovládaný parkovací asistent, který zaparkuje úplně sám a vy ovládáte auto zvenku. Santa Fe samo zacouvá na parkovací místo po stisknutí tlačítka. 🙂
Hodnotíme
Komfortní Santa Fe ve vrcholné výbavě Luxury odpovídá tomu nejlepšímu, co můžete aktuálně v autě mít. Moderní technologie a bezpečnostní asistenti odpovídají prémiovému segmentu. Toto SUV je chytré, jak se hezky česky říká „až za roh“.
Řidičsky je Santa Fe naladěno zejména na pohodlnou jízdu. Je jako dělané pro rozmanité potřeby náročných rodin a umí se i „nafouknout“ do 7místného provedení.
Své cestující díky povedenému stylu, kvalitním materiálům a pohodlnému podvozku dokonale hýčká.
Právem stojí v čele nabídky Hyundai a jeho cena je proto na místě. Hyundai Santa Fe (2,2 CRDi 4×2 Comfort) startuje na ceně 849 990 Kč. Cena testovaného modelu ve verzi Plug-in 1.6 GDi PHEV 195 kW v nejvyšší výbavě Luxury je 1 529 990 Kč.
Více na webu Hyundai