Volkswagen T-Roc: kabriolet pro nás holky
1. 8. 2022
Čtěte rychle: „Crossovery jako je T-Roc si ženy pro svou praktičnost oblíbily. Volkswagen T-Roc si v zimě dojel na kosmetiku a přijíždí po omlazovací kúře. Žena v autě.cz testuje jedinečný T-Roc Cabriolet.“ Stihli jste to přečíst za 9 vteřin? Stejně dlouho trvá v T-Rocu otevřít plátěnou střechu a vyrazit na testovací jízdu tohoto kabrioletu. Prozradíme, čím si umí T-Roc Cabriolet ženy získat.
Díváme se
Volkswagen T-Roc Cabriolet poutá pozornost jednoznačně už svou barvou a plátěnou střechou. Barevná kombinace T-Rocu ve výrazné modré barvě Teal (bez příplatku) a černé stahovací střechy se zkrátka povedla.
Jak se říká, dokonalému stylu nesmí chybět černá. O černé coby barvě absolutní krásy přece mluvila už Coco Chanel. Kabrioletu T-Roc proto nechybějí v testované výbavě R-Line designové černé doplňky. Ty zosobňují dokonalou harmonii tohoto vozu.
V testované výbavě R-Line zrak spočine dále na výraznou masku chladiče, která je doplněná světelnou lamelou. Opticky ji zakončují po stranách příplatkové světlomety IQ.Light LED Matrix. Moderní look T-Rocu Cabriolet doplňují tmavě červená zadní světla s příplatkovými dynamickými směrovými světly.
Specialitou předních světel je praktická funkce dynamické regulace. Světla umí jednotlivé segmenty vypínat, když se potkáte s protijedoucím autem nebo při průjezdu zatáčkou. Díky těmto chytrým světlům můžete jet s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by přitom docházelo k oslnění ostatních.
Nasedáme
Dokonalý outfit má být chic. Černá, královna barev, je v T-Rocu Cabriolet také v interiéru. Omlazený T-Roc má hezky prošitá, a hlavně pohodlná, sportovní sedadla. Stejně tak jako u všech ostatních crossoverů a menších SUV, do Volkswagenu T-Roc Cabriolet se dobře nastupuje a je z něj skvěle vidět.
Na rozdíl od předchozí verze působí interiér hodnotněji. Jsou zde vylepšené výplně dveří a komunikační panel na palubní desce je více natočený k řidičce.
Hned za sportovním multifunkčním volantem, vybaveným dotykovou funkcí s haptickou odezvou, se nachází srozumitelný, digitální přístrojový štít Digital Cockpit Pro. Ten zobrazuje všechny podstatné informace v atraktivní grafické podobě, a to na velkém barevném displeji s úhlopříčkou 10,25 palce.
Nový je také design infotainmentu a dotykové ovládání klimatizace. Středu palubky dominuje 8“ dotykový displej s navigací a podporou bezdrátového spárování aplikací v mobilu App-Connect.
Pochválit musím také praktické skrýše a úložné přihrádky. Čtyřmístný kabriolet nabízí dostatek prostoru pro každého člena posádky. I když se primárně počítá, že v kabrioletu budete jezdit jako Bridget Jones ve dvou, je i vzadu místa dost. 🙂
Zavazadlový prostor nabízí 284 litrů. To je na kabriolet poměrně slušný objem. Praktickou vychytávkou je možnost rychlého sklopení zadních sedadel pomocí ovládání přímo v kufru.
Jedeme
Volkswagen T-Roc Cabriolet je v nabídce pouze s jednou možností motorizace. Žena v autě.cz tak otestovala zážehový čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) se 7stupňovým automatem DSG.
Specifikem vyšší výbavy R line je sportovní, tužší podvozek, který nabízí sportovnější charakter a progresivní řízení.
Když chcete ostřejší jízdu, je třeba svižněji šlapat na plyn nebo použít řazení pádly pod volantem, aby převodovka pružněji řadila. T-Roc není žádným sportovním vozem, ale na okreskách je s ním i tak zábava.
Podvozek je povedený a T-Roc poměrně slušně „řezá“ zatáčky. Kombinovaná spotřeba se během týdenního testování této dvoukolky pohybovala kolem 6 litrů na 100 km.
Během jízdy po dálnici mě příjemně překvapila kvalita odhlučnění. Větrná clona omezuje nepříjemný hluk proudícího vzduchu a současně zabraňuje větrným turbulencím v interiéru vozu. Na to, že je střecha plátěná, se při zatažené střeše do kabiny nedostává tolik hluku, jak bych očekávala. V tomto směru může být testovaný kabriolet univerzálním autem na každodenní používání i delší trasy.
Když jsme u akustického zážitku, je nutné zmínit speciální, příplatkový sound systém Beats by Dre. Systém se subwoofrem a výkonem 400 wattů byl optimalizován pro hudební zážitek při jízdě v kabrioletu s otevřenou střechou a na každém sedadle ve voze zajišťuje díky reproduktorům kvalitní zvukový poslech.
Svou úrovní vybavenosti bezpečnostními asistenty T-Roc Cabriolet doslova exceluje.
Od základní výbavy je standardem adaptivní tempomat ACC, asistent pro sledování překážek, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu s kontrolkami na vnitřní straně zrcátek nebo asistent nouzového brzdění.
Ten rozpoznává chodce a ostatní automobily v jízdní dráze. V nouzové situaci začne T-Roc automaticky brzdit s cílem snížit následky potenciální kolize.
Se 4,2 metru dlouhým T-Rocem se v celkem pohodově parkuje. Kdo by měl obavy, jsou tu parkovací senzory i parkovací asistent. 🙂
Hodnotíme
Jízda kabrioletem je především o emocích. Vítr ve vlasech, zvednuté ruce nad hlavou, pocit svobody. Neexistuje ikoničtější obrázek pro jízdu kabrioletem. Čert vem to, že když si nevezmete čepici, vypadáte podobně příšerně, jako když Bridget Jones ulítl její elegantní šál. 🙂
I když emoce jsou tím nejsilnějším motivem ke koupi kabrioletu, testovaný T-Roc rozhodně nabízí i racionální argumenty.
Tento crossover se stahovací střechou má ve verzi R-line sportovnější nastavení. To ocení zejména ti, kteří mají rádi ostřejší jízdu.
T-Roc se velmi intuitivně ovládá, má kvalitnější použité materiály a při cestování je velice komfortní.
Volkswagen T-Roc Cabriolet je nabitý těmi nejšpičkovějšími technologiemi pro sebejistou a bezpečnou jízdu, jaké můžete od auta v současnosti chtít. Po týdnu testování můžeme s klidem prohlásit, že T-Roc Cabriolet je autem pro celoroční kratochvíle a na různorodé cesty.
Nebudeme zastírat, že je Volkswagen T-Roc Cabriolet lidové auto. Jeho cenovka začíná tam, kde většina mainstreamových aut končí. Je to „stylovka“ a za to se platí. Podobně jako Fiat 500 nebo MINI je symbolem určitého sociálního statusu.
T-Roc Cabriolet startuje ve výbavě Style na ceně od 829 900 Kč. Naše redakce ho otestovala v dražší verzi výbavy R-Line v ceně 914 900 Kč.
Více na webu Volkswagen