Mercedes-Benz třídy A a B v novém
25. 11. 2022
Podívejte se s námi, jak vypadají modernizované modely Mercedes-Benz Třídy A a B. Součástí inovací jsou i nové pohony nebo například nejnovější generace informačního a multimediálního systému MBUX. V novém „béčku“ vás auto pozná podle otisku prstu.
Vzhledu přídě nového „áčka“ dominuje nově navržená kapota motoru se dvěma podélnými vybouleními, takzvanými „powerdomy“, která směrem dopředu výrazně klesá a připomíná ostrý žraločí nos. Na ní navazuje upravená maska chladiče s motivem hvězd a nízkými LED světlomety s novým designem.
Exkluzivitu vyzařuje také interiér nové Třídy A. Jeho nepřehlédnutelnou dominantou jsou dva standardně dodávané displeje s úhlopříčkou 7 a 10,25 palce. Volitelně si mohou zákazníci objednat dva 10,25“ displeje v širokoúhlém uspořádání, díky němuž vzniká dojem, že se obě zobrazovací plochy vznášejí.
Hardware i software nové Třídy A udělal opět velký skok vpřed. Nejnovější generace informačního a multimediálního systému MBUX má ještě intuitivnější ovládání a lepší schopnost učit se. Displej řidiče a centrální obrazovka tvoří ucelený estetický zážitek, který si řidič může na přání individualizovat nově navrženými styly zobrazování, třemi režimy a sedmi barevnými kombinacemi.
Nová Třída A obdržela rovněž modernizované motory. Nabídka zážehových motorů byla kompletně elektrifikována a zahrnuje čtyřválcové agregáty vybavené standardně 7stupňovou, resp. 8stupňovou automatickou převodovkou DCT. Částečně hybridní systémy jsou vybaveny dodatečnou 48V elektrickou sítí, která podporuje agilitu při rozjezdu zvýšením výkonu o 10 kW.
A čím je charakterizovaná Třída B? Nově tvarované světlomety LED, sportovní nárazníky a maska chladiče propůjčují nové Třídě B svými ladnými přechody do vizuálně kompaktních prosklených ploch dynamický styl.
Interiér nové Třídy B má čisté tvarové řešení a je prostorný. Straně řidiče dominuje dvojice displejů (na 7“ obrazovce jsou sdružené přístroje, uprostřed se nachází 10,25“ displej informačního a multimediálního systému), která je součástí standardní výbavy. U volitelné varianty se dvěma 10,25“ displeji v širokoúhlém uspořádání vzniká dojem, že se obě zobrazovací plochy vznášejí.
Nová Třída B optimalizuje také nabídku bezpečnostních asistenčních systémů. Ve vylepšené asistenční výbavě probíhá například řízení asistentem pro jízdu v jízdním pruhu výrazně komfortněji použitím aktivní regulace řízení.
Volitelně dodávaný Asistent pro manévrování s přívěsem automaticky vyhodnocuje potřebný úhel natočení volantu tažného vozidla. Couvání s novou Třídou B a přívěsem je díky tomu ještě jistější a komfortnější.
Nabídka zážehových motorů pro novou Třídu B byla rovněž modernizována a důsledně elektrifikována. Hybridní verze nové Třídy B (Mercedes‑Benz B 250 e) nabízí vyšší výkon.
Optimalizován byl také nabíjecí proces. Kromě standardního výkonu 3,7 kW lze vylepšenou sadu akumulátorů volitelně nabíjet střídavým proudem o výkonu až 11 kW místo dosavadních 7,4 kW. Zákazníci navíc mají i nadále možnost nabíjet sadu akumulátorů stejnosměrným proudem a výkonem až 22 kW.
Stejnosměrný nabíjecí proces z 10 % na 80 % trvá cca 25 minut – nabíjení je tak jednoduché a nekomplikované, což zákazníci ocení především v každodenním provozu.
Více na webu Mercedes-Benz