Jeep Avenger pro superhrdinky
2. 2. 2023
Nové kompaktní SUV od Jeepu nese jméno inspirované komiksem se superhrdiny. Po exkluzivním testování elektrického Jeepu Avenger porotkyněmi Světového ženského auta roku už víme, že Avenger dokáže být ve městě ale i v mírném terénu dvoustopým parťákem hrdinek všedního dne.
Vybíráme pro vás kvarteto supervlastností, které ženy osloví.
Avenger je hravé SUV
Nový Avenger s sebou veze řadu prvenství. Je prvním kompletně navrženým Jeepem v Evropě. Zároveň vůbec prvním plně elektrickým autem od Jeepu. Letos se také stal prvním Jeepem, který kdy získal ocenění Evropského auta roku.
Čtyři metry dlouhý Avenger vznikl pod taktovkou italských designérů. Ti si s ním skutečně vyhráli.
Svou přední maskou, krátkými převisy vpředu a vzadu nebo zadními světly ve tvaru kanystru Avenger odkazuje na ikonický vzhled džípu.
Mohutné blatníky vytvářejí impozantní look tohoto menšího SUV, který se vyrábí u našich polských sousedů.
Avenger osloví ženy svým moderním stylem, praktičností, komfortními jízdními vlastnostmi a nápaditým provedením. Majitelé a majitelky budou překvapeni, kolik hravých detailů Avenger ve voze skrývá.
Elektrický a zábavný Avenger
Díky nulovým emisím (a kompaktním rozměrům) je elektrický Jeep Avenger ideální do města. Majitelky a majitelé nového Avengeru jistě ocení tichý chod a okamžité zrychlení.
Tento nový elektromobil od Jeepu disponuje 400voltovým elektromotorem s výkonem 156 koní, točivým momentem 260 Nm a baterií s kapacitou 54 kWh. Celkem 340 kilogramů vážící baterie zajišťuje, že Avenger dojede v kombinovaném režimu na jedno nabití 400 km.
Konstruktérům se podařilo docílit váhy 1 500 kg. To se v kombinaci s elektromotorem a dobrým podvozkem kladně projevuje na velmi komfortní jízdě, stabilitě v zatáčkách a také úspornosti.
Deklarovaná hodnota spotřeby se pohybuje kolem 15,2 kW/100km. Během našeho testování na okruhu s mnoha zatáčkami byla spotřeba kolem 19 kW/100 km.
Dobíjení je jednoduché. Pomocí 100 kW dobíječky jde Avenger z 20 na 80 % baterie dobít za 24 minut.
Přátelský Avenger
Interiér nového Avengeru je výhrou pro ty, kteří holdují jednoduchosti, funkčnosti a praktičnosti. Pro dosažení pocitu robustnosti převládají uvnitř horizontální linie.
Palubní desku doplňuje digitální přístrojový panel (7 nebo 10,25 palce), výdechy ventilace, nápadité ambientní osvětlení a 10,25palcová dotyková obrazovka uprostřed s navigací TomTom.
Velká spokojenost panuje v Avengeru díky množství úložných skrýší: na kabelku, velké lahve, na mobil, apod. Největší úložný prostor vepředu nabízí středový tunel s možností úplného odstranění horního magnetického krytu.
Pro představu, do úložných prostor v kabině se vejde 34 litrů objemu, což se rovná například počtu 580 pingpongových míčků.
Také zavazadlový prostor je velmi prakticky navržen. Hands-free otevíratelný kufr s objemem 380 litrů má nízkou hranu a na šířku metr. V pohodě se do něj vejde i dětský kočárek.
Bezpečný Avenger
Jedním z častých argumentů pro SUV vozy bývá u žen zmiňován pocit bezpečí. Jeep Avenger, ze kterého je velmi dobře vidět, není výjimkou.
Díky spolupráci adaptivního tempomatu a systému udržování v jízdním pruhu se pyšní autonomním řízením úrovně 2. Avenger automaticky upravuje rychlost, směr vozidla a udržuje bezpečnou vzdálenost.
Ke klidnému cestování za volantem modelu Avenger přispívá také čtení dopravních značek, asistent jízdy v pruhu, monitoring slepých úhlů, nouzové brzdění před chodci a cyklisty nebo například parkování za pomoci asistenta s 360° parkovacími senzory a 180° zadní kamerou.
Celkovou bezpečnost zvyšuje i fakt, že směrová světla zůstávají viditelná i po otevření zadních výklopných dveří.
Neponičitelný Avenger
Kompaktní SUV v běžném provozu potěší svým oplášťováním po celém obvodu vozu. V Jeepu vyšli ze skutečnosti, že k 70 % nehod v malých rychlostech v Evropě dochází vespod vozu. Jde nejčastěji o ťuknuté nárazníky nebo rozbitá světla.
Proto jsou v novém Avengeru světla umístěna výš a hlouběji do karoserie a plastové nárazníky vyrobeny z probarveného lisovaného polymeru, aby se eliminovalo riziko škrábanců.
Karoserie má vyšší světlou výšku (20 cm) a solidní nájezdové úhly (20°), a tak není s tímto SUV manévrování v úzkých garážích noční můrou, naopak.
Značka Jeep už tradičně asociuje offroadové zážitky. Překvapivě i v tomto malém SUV s pohonem předních kol můžete pomýšlet na jízdu mimo zpevněné cesty.
Nový Avenger je vybaven systémy Selec-Terrain s šesti režimy jízdy: „Normal“ pro každodenní jízdu; „Eco“ pro zvýšení dojezdu; „Sport“ pro více zábavy z jízdy; „Snow“ pro maximální trakci na zledovatělých cestách nebo stezkách; „Mud“ pro zlepšení přilnavosti v blátě a „Sand“ pro jízdu po písečné cestě.
Plně elektrický Jeep Avenger má na to stát se hrdinou pro superhrdinky. Jízda s ním je velká zábava. Tichý elektromobil je obratný v zatáčkách i městských uličkách a překvapivě mnoho se do něj vejde. Ačkoliv přijíždí z drsňáckého světa džípů, budí sympatie svým hravým designem a praktickým interiérem.
Odborná porota Evropského auta roku už o něm má jasno. Uvidíme, zda se stane vítězem i 100% ženské poroty Světového ženského auta roku.
Více na webu Jeep