Univerzální Opel Mokka: test
20. 6. 2023
Dobrý výhled, obratnost v zatáčkách nebo praktičnost. Menší městská esúvéčka mají řadu předností, které my ženy oceníme. Může být Opel Mokka zrovna váš šálek kávy? Redakce magazínu Žena v autě otestovala vlastnosti crossoveru od automobilky Opel.
Díváme se
Přiznám se hned na začátek. Promyšlené proporce městského SUV od Opelu mě baví. Crossover překvapuje svými rozměry. Futuristický look a čistý styling 4,15 m dlouhé, pětimístné Mokky totiž vypadá ze všech stran důstojně a sympaticky. V žádném případě Mokka nepůsobí dojmem malého esúvéčka.
Druhá generace modelu Mokka má nezaměnitelnou, předsazenou příď Opel Vizor s žraločím prolisem uprostřed a dokonale svítící světlomety LED světla s Matrix technologií.
Jedinou objevenou „mouchou“ na vzhledu Mokky je fakt, že je na černé přídi je v letní sezóně vidět značné množství zachyceného hmyzu. Mušky a další ohavný hmyz ale k létu patří… 🙂
Nasedáme
Vedle povedeného vzhledu je další výraznou vlastností Mokky uživatelsky přátelský, jednoduchý interiér a skvělý výhled z vozu. V tomto ohledu je Opel Mokka zkrátka jako dělaný pro nás ženy.
Pohodlná a ortopedicky tvarovaná sedadla nabízejí široký rozptyl polohování, takže si vysoké i menší řidičky nastaví ideální pozici za volantem.
Palubní desce dominují dva širokoúhlé displeje: 12palcový digitální displej u řidiče a příplatkový 10palcový ústřední displej s navigací Multimedia Navi Pro ve vysokém rozlišení.
Díky těmto dvěma displejům působí interiér Mokky moderně a jednoduše zároveň.
Pod rouškou „digitálního detoxu“ je ovládání v Opelu intuitivní a řidičku nic z infotainmentu nerozptyluje při řízení.
Zavazadlový prostor Opel Mokka činí 350 litrů objemu. To je optimální velikost pro každodenní cestování nebo dovolenou ve dvou.
Jedeme
Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec s obsahem 1,5 litru a výkonem 81 kW (108 koní s točivým momentem 250 N.m). Testovaný model byl doplněn o šestistupňový manuál s hladkým řazením. Z nuly na 100 km/h Mokka dosáhne za 10,9 vteřin.
Zatímco při testování čistě elektrické Mokky jsem si pochvalovala tichý chod a agilní rozjezdy, doménou testované, naftové Mokky je hospodárnost a pohodové jízdní vlastnosti.
Mokka si zaslouží absolutorium za podvozek. Ten Mokka sdílí s Peugeotem 2008. Na běžných českých silnicích pracují tlumiče v optimálním nastavení. Mokka, vážící tunu a 300 kilogramů, jede velmi příjemně a v zatáčkách překvapí stabilitou. Mokka se krásně řídí ve městě i na dálnici a jede opravdu pěkně.
Pro zábavnější řízení jsou zde různé jízdní režimy. Ve Sportu Mokka příjemně ztuhne a odezvy motoru jsou akčnější.
Jezdit s univerzálním autem jako je Opel Mokka za 5 litrů, to potěší nejednu šetřivou řidičku.
Ekonomičností provozu a komfortem to ale u Opel Mokka nekončí…
K pohodě za volantem přispívají také bezpečnostní asistenti. Nechybí adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích nebo parkovací kamera pro pohodové parkování kdekoliv ve městě.
Hodnotíme
Zatímco s její elektrickou variantou se budete cítit trochu limitování dojezdem na jedno nabití, naftová Mokka nabízí cestování bez jakýchkoliv omezení.
Navíc s velkou dávkou komfortu a hospodárnosti. Testovaný motor bude dělat radost všem, kteří jezdí často na delší trasy.
Opel Mokka není jinými slovy žádná slabá kávička. Díky povedenému podvozku, designu a technologiím jde univerzální auto na každý den. Kamarádce ji mohu s klidem doporučit.
Nejdostupnější Opel Mokka (1.2 TURBO 74kW/100k) je k dispozici 579 990 Kč. Testovaná Mokka ve verzi 1.5 CDTi/81 kW ve výbavě Ultimate stojí 699 990 Kč.
Více na webu Opel