test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Test nejrychlejší ŠKODY ENYAQ RS IV

20. 11. 2023

Žena v autě.cz otestovala největší a zároveň nejrychlejší elektromobil od automobilky ŠKODA. Jak se jede v elektrickém SUV ŠKODA Enyaq RS iV s výkonem až 300 koní a pohonem všech kol, to se dozvíte právě zde.

IMG_2207-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Díváme se

Je bez debat, že se automobilce ŠKODA krok do světa elektromobility povedl. Od uvedení Enyaqu si stále drží první místo v prodejích elektromobilů. Nyní přijíždí zabojovat o zákaznice a zákazníky s afinitou k e-mobilitě a zároveň dechberoucímu výkonu.

IMG_2208-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Prostorné elektrické SUV Enyaq RS iV skrývá své schopnosti pod ultra moderním designem s nezaměnitelnou přední maskou Crystal Face s 131 LED diodami a Matrix-LED světlomety. Při pohledu z boku 4,6 metru dlouhý Enyaq RS iV prozrazuje svou vnitřní prostornost.

Povedený look doplňuje perfektní obutí v podobě velkých 20“palcových kol a záď s ostrými křivkami LED světlometů s animovanými ukazateli směru jízdy.

Futuristický vzhled je v případě našeho Enyaqu RS iV podpořen příplatkovým stříbrným lakem karoserie Arctic. Velmi elegantně působí na karoserii nenápadné štítky sportovní verze RS.

IMG_2224-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Nasedáme

Interiér se nese v moderním stylu a dominují zde kvalitní materiály z udržitelných a recyklovaných zdrojů a také velká centrální obrazovka s 13″ úhlopříčkou.

Infotainment s vylepšeným softwarem jde aktualizovat online. Modernizací prošly také mapové podklady s možností plánovat trasy mimo vůz s následným online importem a funkce hlasového ovládání s online podporou.

IMG_2229-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Za volantem je pak menší 5,3“palcový displej, který v kombinaci s příplatkovým head-up displejem s rozšířenou realitou zaručuje pocit bezpečí a kontroly během jízdy.

Nechybí prostorné odkládací prostory pod středovou loketní opěrkou nebo pod středovou konzolí.

Všude je extra mnoho místa. Enyaq RS iV je velký, rodinný elektromobil. 

Kufr (s praktickou mezipodlahou na dobíjecí kabely) má v základním uspořádání objem 585 litrů. Samozřejmostí je elektrické víko kufru, které se otevře mávnutím nohy pod nárazníkem.

IMG_2215-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Jedeme

Pod kapotou testovaného exempláře se ukrývají 2 elektromotory s výkonem 220 kW/299 koní a maximálním točivým momentem 460 Nm (s baterií 82 kWh).

Z nuly na 100 km/h dosáhne tento 2 150 kilogramu vážící obr za 5,5 vteřin. Zrychlení je vzrušující. Na zelené akceleruje s pořádnou dávkou závodního espritu. Řízení je jemné, pro nás ženy snadné a zároveň svižné. Jízda v něm opravdu baví.

IMG_2232-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Deklarovaných 220 kW výkonu však je možno z Enyaqa RS iV vyždímat maximálně na 30 vteřin, a ještě musí být hezky. 🙂

Akumulátor totiž musí být nabitý minimálně na 88 % kapacity a okolní teplota nesmí být nižší než 23 stupňů Celsia.

I přes tuto skutečnost nabízí tato agilní čtyřkolka skutečně radost z jízdy, jede sebejistě a má stabilní podvozek. Ten umocňuje sportovní režim, kdy podvozek příjemně ztuhne a odezvy plynu jsou rázem ještě rychlejší. Ideální režim pro kratochvíle.

IMG_2231-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Takzvaně „na pohodu“ a řidičský komfort jízdy však je režim Normal. Díky příplatkovému podvozku DCC ho ocení většina řidiček při běžném řízení.

Paleta bezpečnostních asistentů, které jsou ve variantě RS od základu, vzbuzuje za volantem pocit sebevědomí.

Enyaq RS iV je špičkově vybavené auto s bezpečnostními pomocníky jako je adaptivní tempomat, asistent jízdy v koloně, adaptivní vedení pro jízdu v pruzích nebo detektor mrtvého úhlu.

Enyaq RS iV je radost řídit také s ohledem na smysluplný dojezd na jedno nabití. Výrobce udává dojezd 539 km v režimu WLTP, v reálných podmínkách dosahoval dojezd kolem 460 kilometrů.

IMG_2211-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Spotřeba každého elektromobilu závisí na stylu jízdy, teplotě nebo například profilu cesty.

Naše kombinovaná spotřeba se během týdenního testování pohybovala kolem 18,7 kWh/100 km. A to jsem při jízdě přitom na nízkou spotřebu rozhodně nemyslela.

Inovací při dobíjení je, že není třeba se před dobíjením u stojanu autorizovat. Stačí jen zasunout kabel. Identifikace auta na dobíječce probíhá automaticky. Na rychlonabíječce s výkonem 135 kW se nám podařil Enyaq RS iV dobít z 10 % na 80 % kapacity za 36 minut.

IMG_2204-ve-velke-velikosti
test SUV Enyaq RS iV: foto Žena v autě.cz

Hodnotíme

Čistě elektrický Enyaq RS iV je reprezentativní vlajkovou lodí automobilky ŠKODA pro náročné zákaznice a zákazníky. S grácií se Enyaq RS iV zhostí mnoha rolí.

Díky své prostornosti a komfortu je ideálním rodinným vozidlem. Rozumný dojezd na elektřinu na jedno nabití z něj dělá výkonný manažerský vůz. A schopnost akcelerace a výkon až 300 koní (když panují ideální podmínky) zaručuje radost během jízdy.

Tomu odpovídá i jeho cenovka. ŠKODA ENYAQ iV 60 132 kW startuje na 1 239 900 Kč. Cena testovaného modelu ENYAQ RS iV 250 kW je 1 644 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018