test Alfa Romeo Stelvio: foto Žena v autě.cz

Dolce vita a test Alfa Romeo Stelvio

26. 1. 2024

I v chladném zimním dni dokáže tohle auto vzbudit vášeň. Alfa Romeo Stelvio má až uhrančivý sexappeal. Redakce Žena v autě.cz otestovala kvality tohoto sportovního SUV v luxusní edici Competizione.

IMG_8703-ve-velke-velikosti
test Alfa Romeo Stelvio: foto Žena v autě.cz

Díváme se

Darmo mluvit, snadno umí Alfa Romeo Stelvio atakovat city… A taky mě utvrdit v přesvědčení, že v Itálii mají samé dobré věci. Hory, moře, módu, umění, jídlo, víno, …. a auta.

Ačkoliv se Stelvio prodává už 8 let a předloni prošlo kosmetickou úpravou, stále dokáže zaujmout a ohromit. 

Se speciální matnou barvou karoserie Moonlight a červenými brzdovými třmeny, velkými 21“ koly a štítky označujícími speciální edici Competizione nenechalo nikoho z redakce Stelvio chladným. Sportovní SUV v prémiovém balení par exellance!

Na druhou stranu Stelvio potěší svými kompaktními rozměry. Délka 4,68 metru slibuje snadný život ve městě.

Design modelu Stelvio je v každém detailu přitažlivý. Přídi dominuje jasně rozpoznatelný design masky s logem Alfa Romeo a pohledné adaptivní světlomety se systémem Matrix LED už od základu.

Sexy záď poutá pozornost kouřovým krytem LED zadních světel.

Nasedáme

IMG_8720-ve-velke-velikosti
test Alfa Romeo Stelvio: foto Žena v autě.cz

Velký dojem umí Stelvio udělat také po usednutí za volant. Vnitřek testovaného esúvéčka snoubí prémiovost s velkou dávkou elegance.

Logo na volantu je monochromatické a esprit sportovního auta násobí rovněž umístění startování přímo na volantu a hliníková pádla řazení pod volantem.

Jediným barevným prvkem v interiéru je italská trikolora u automatické převodovky na středovém tunelu.

Do sportovna navržené Stelvio ve speciální edici Competizione vychází z nejluxusnější výbavy Veloce. Jen v takto vybaveném interiéru najdeme v opěrkách hlavy odkaz na edici Competizione, černé čalounění a prošívání, zatmavená okna a špičkový audiosystém Harman/Kardon.

IMG_8727-ve-velke-velikosti
test Alfa Romeo Stelvio: foto Žena v autě.cz

Digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem nabízí řadu graficky zajímavých zobrazení otáčkoměru a rychlosti. Hlavní úlohu stále hraje přehlednost.

Stejně tak velká (úhlopříčka 12,25“) obrazovka infotainmentu uprostřed potěší srozumitelným ovládáním a pěknou grafikou. Uživatelsky příjemné a hlavně jednoduché je ovládání klimatizace na kruhových tlačítkách.

Půvabné, sportovní esúvéčko je přitom příjemně prostorné i pro rodinný život a tak může s klidem plnit roli univerzálního auta do rodiny. Kufr o objemu 525 litrů se dá prakticky rozdělit, po sklopení zadních sedadel lze docílit až 1550 litrů objemu.

IMG_8690-ve-velke-velikosti
test Alfa Romeo Stelvio: foto Žena v autě.cz

Jedeme

Další dobrou zprávou je, že Stelvio svým sportovním lookem rozhodne neklame tělem. Řidičsky je totiž přesně takové, jak vypadá. Sexy, sportovní a agilní…

IMG_8728-ve-velke-velikosti
test Alfa Romeo Stelvio: foto Žena v autě.cz

V případě testovaného Stelvia Competizione bije pod kapotou srdce v podobě zážehového čtyřválce 2.0 Turbo o výkonu 206 kW (280 koní) a točivém momentu 400 nM. Z 0 na 100 km/h Stelvio dosáhne už za 5,7 vteřiny. Osmistupňový automat ZF řadí velmi hladce, případně jde rychlost „nakopnout“ pádly pod volantem.

Stelvio jede svižně a obratně. Ve městě i na dálnici se s ním jezdí velmi příjemně. Pochvalu si zaslouží za přesnost a lehkost řízení. Ať už kličkování v městských uličkách nebo ve vyšších rychlostech na okresce Stelvio nezapře tužší podvozek a sportovního ducha. Přitom se jedná o velmi komfortní auto pro každodenní cesty.

IMG_8742-ve-velke-velikosti
test Alfa Romeo Stelvio: foto Žena v autě.cz

Sympatické je, že se Stelvio umí přizpůsobit momentální řidičské náladě. Díky aktivnímu podvozku s adaptivními tlumiči je možné nastavit různé jízdní režimy (Dynamic, Neutral, Advanced).

Máte v autě dítě a chcete jet na pohodu? Fajn. Přepnete podvozek na Advanced a nastavení tlumičů do režimu Soft.

Pokud máte chuť vyplavit trošku hormonů, zapněte dynamický režim. Podvozek ztuhne a reakce motoru budou mnohem brysknější.

Jízdy v zimě se ve Stelviu také nemusíte obávat. Ostatně už pojmenování po legendárním alpském průsmyku dává tušit, že se s tímto autem můžete neohroženě vydat mimo klasické cesty. Stelvio ve vrcholné výbavě Competizione je čtyřkolka. Pohon všech kol Q4 je zde řešen tak, že primárně zabírá zadní náprava a při nutnosti trakce zabírají i přední kola.

Jak se na prémiové SUV sluší, je Stelvio vybaveno špičkovými bezpečnostními asistenty včetně šikovného asistenta pro jízdu v koloně, jízdu v pruzích nebo samočinným parkováním a inteligentním adaptivním tempomatem.

Pokud jde o spotřebu, má 280koňové Stelvio poměrně apetit. Během našeho týdenního testování se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 9 litrů benzinu na 100 kilometrů.

Hodnotíme

ZvA_test-redakce_2000x1281-px-250124-A-W
test Alfa Romeo Stelvio: foto Žena v autě.cz

Hbité a designově dokonalé Stelvio má velké kouzlo i po několika letech na trhu. Život s ním a v něm je zábavný a nabitý emocemi.

Řízení a ovládání Stelvia člověka rychle vtáhne do hry a z každého všedního dne udělá nezapomenutelný zážitek.

Život je krásný, to v Itálii vědí a Stelvio to jen potvrzuje.

Cena základní verze (Stelvio Sprint 2.2 Diesel) odpovídá prémiové třídě a startuje na 1 299 000 Kč. Cena testovaného modelu (Stelvio Competizione, 2.0 Turbo) dosáhla bez příplatků 1 719 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Alfa Romeo

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018