Test nového Renaultu Espace
19. 8. 2024
„Světe div se. Espace je SUV!“ Zaparkovaný čtyři dekády v kategorii rodinných minivanů MPV se Renault Espace ve své 6. generaci reinkarnoval do esúvéčka s hybridním pohonem. Redakce magazínu Žena v autě.cz přináší test modelu Espace z pohledu požadavků českých rodin.
Díváme se
Renault Espace historicky reprezentoval kategorii MPV vozů. Multifunkčních vanů pro aktivní páry a velké rodiny, do kterých se vešla kola i tři dětské autosedačky vedle sebe.
S novou karoserií SUV je současný Espace o 14 centimetrů kratší a autosedačky uchycené ISOFIXem se vejdou do druhé řady sedadel jen dvě. Dokáže Espace naplnit očekávání českých rodin a aktivně založených řidiček a řidičů?
Upřímně, nám ženám se esúvéčka líbí, a tak není třeba vytahovat kapesníčky, že už Espace není minidodávkou. Je sice kratší, ale inženýrům z Renault se podařilo udělat Espace prostornější, rozvor činí dlouhých 2,7 metru a kufr je opravdu veliký. Díky kratší délce se s ním dá mnohem snadněji parkovat v centru města. 🙂
Konstrukčně stojí na stejné platformě jako menší SUV bratříček Renault Austral. Celkem 4,7 metru dlouhý Espace zaujme elegantní karoserií SUV s mohutnou přídí, která budí respekt. Dominuje jí maska s velkým logem Renault a skvěle svítící adaptivní světlomety Matrix LED Vision ve tvaru C.
Nasedáme
Interiéru vévodí luxusní palubní deska s velikou 12“palcovou dotykovou obrazovkou, která je centrem infotainmentu včetně navigace s automatickou aktualizací map.
Renaulty mají aktuálně pro uživatele výhodu v tom, že infotainment běží na systému od Google. Díky tomu obrazovka nabízí mnoho aplikací a funkcí. Není třeba vůbec aplikace zrcadlit z mobilu.
Po usednutí do interiéru upoutá pozornost multifunkční volant se třemi páčkami napravo. Ženy jsou mistryně v multitaskingu, a tak se vsadím, že s tím nebudou mít problém. 🙂 Napravo nahoře za volantem je páčka převodovky, následovaná ovládáním stěrače a dole páčka na ovládání infotainmentu.
Další věc, která bude řidičkám sedět, je přehledný 12,3palcový přístrojový štít a šikovný 9,3“palcový headup display. Právě díky displeji s nejdůležitějšími informacemi o jízdě se můžete naplno věnovat řízení a neodvádět zrak jinam, než jakým směrem jedete.
Jednou z klíčových charakteristik modelu Espace je prostornost a pohodlí. Pasažéři se mohou kochat velkým panoramatickým oknem, které dokonale prosvětluje celou kabinu a vytváří pohodu na palubě.
Možnost nastavit si masážní funkci na předních sedadlech uvítá většina řidiček a maminek.
Sedadla překypují pohodlím a jsou ideální pro cestování na dlouhých trasách. Pasažérům jsou k dispozici indukční nabíječky, USB-C konektory i 12V zásuvky.
Nové SUV Renault Espace může nabídnout pět nebo sedmi míst k sezení. Pokud nevyužijete sedadla v třetí řadě sedadel, je zde obrovský zavazadlový prostor. Za ten si toto rodinné SUV zaslouží velkou pochvalu.
Zavazadlový prostor nového Espace nabízí srovnatelný objem jako předchozí generace, konkrétně 777 litrů (MPV Espace měl 785 litrů), se sklopenými opěradly pak 1 818 litrů.
Sedmimístná verze má kufr maličký, nabízí jen 159 litrů objemu.
Jestli má nový Espace nějakou nevýhodu, pak je to fakt, že se do 2. řady sedadel nevejdou 3 dětské autosedačky s ISOFIX uchycením vedle sebe.
ISOFIXy v druhé řadě sedadel jsou pouze na bočních sedadlech. Dveře jsou jinak dobře otvírat doširoka a manipulace s autosedačkami je naprosto pohodová.
Jedeme
Pod kapotou testovaného Renault Espace se nachází hybridní pohon. Tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru je doplněn o dva elektromotory s celkovým výkonem 147 kW, odpovídající síle 200 koní a točivým momentem 205 Nm a speciální převodovkou Smart multimode.
Ta kombinuje při přeřazování elektrické a spalovací převody. Rozjezdy tak jsou v zásadě potichoučku na elektřinu, při akceleraci nebo podřazování se zapne spalovací motor.
Pro potřeby běžné rodiny je tato motorizace ideální. Zrychlení z 0 na 100 km/h Espace je 8,8 vteřiny. Espace má rozhodně dostatek agility při potřebném předjíždění.
Jízdu po dálnici Espace zpříjemňuje adaptivním tempomatem, který udržuje auto v jízdním pruhu a reguluje rychlost, a to včetně automatického zastavení a rozjetí auta.
Jestli si nás Espace kromě prostornosti něčím získal, pak je to odhlučnění a podvozek. Dětem se v Espace bude spát jako v bavlnce.
Mimo základní verzi výbavy je Espace vždy vyzbrojen víceprvkovou zadní nápravou a systémem natáčení zadních kol až o 5 stupňů 4Control Advance.
Díky tomu si poradí s každou zatáčkou a spolehlivě kryje nerovnosti vozovky. V ostrých zatáčkách tento systém zlepšuje agilitu a při vysokých rychlostech poskytuje stabilitu.
K dispozici je několik jízdních režimů v rámci systému Multi Sense, který adekvátně ke zvolenému režimu My Sense – Eco – Sport – Comfort dávkuje chování převodovky, odpružení podvozku nebo pohon všech kol.
Deklarovaná spotřeba je velmi nízká – 4,9 l/100 km. Naše kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 6,5 l/100km.
Pro pohodový pocit bezpečí na palubě je zde řada bezpečnostních asistentů jako je například sledování mrtvého úhlu, asistent sledující bezpečnou vzdálenost nebo systém hlídající povolenou rychlost.
Ve městě je Espace jako rybička ve vodě. Průměr otáčení má totiž jen 10,4 metru.
Exeluje také při parkování, neboť má 4 kamery pro 360° přehled o dění kolem vozu a asistenta pro parkování podélně i příčně. Auto monitoruje samozřejmě co se děje v okolí vozu a umí upozornit na situaci i ze strany. To pro případ, že by se při vystupování kolem auta řítil například cyklista.
Hodnotíme
Espace už není rodinným minivanem, ale prostorným a líbivým SUV, který se snadno řídí a je z něj skvěle vidět. Reprezentativní SUV se dokáže snadno proměnit v univerzální rodinné auto, které toho mnoho uveze.
Za nás je Espace auto pro všechny, kteří holdují multitaskingu. Rodina, práce, sporty – to vše Espace zvládá pojmout a převézt.
Nabízí komfortní svezení s pořádnou dávkou moderních bezpečnostních asistentů, které na trase ocení nejen řidička – maminka.
Jen nesmí mít tři děti ve stejném věku a v autosedačkách, to se jinak do druhé řady sedadel všechny tři do Espace naráz nevejdou.
Pokud se ohlížíte po rodinném vozu, nabízí nové SUV Espace žádaný komfort, prostornost ale úspornost v opravdu pěkném balení. Ať už 5 nebo 7místný startuje Renault Espace bez koruny na milionu korun.
Více na webu Renault