Test SUV pro ženy: Subaru Crosstrek
12. 8. 2024
O jeho kvalitách svědčí letošní účast mezi finalisty v anketě o nejlepší Auto roku v ČR. Jak se líbí toto kompaktní SUV ženám-řidičkám? Redakce našeho magazínu otestovala Subaru Crosstrek a charakter jeho hybridního motoru e-Boxer.
Díváme se
Crosstrek připomíná model Subaru XV a není to náhoda.
Subaru Crosstrek je totiž nástupce „iksvéčka“, které se během dvanácti let na trhu stalo v Evropě vůbec nejprodávanějším modelem japonské automobilky.
Z pohledu designu je Crosstrek spíše nenápadný elegán. Nesnaží se za každou cenu šokovat svým vzhledem, přitom působí odhodlaně a sebejistě.
Sympatické je, že se nabízí v 10 různých barvách karoserie. Příď šperkuje maska chladiče s užšími LED světlomety. K zahození není ani pohled zezadu, kde má Crosstrek na bocích sdružená světla. Outdoorový esprit podtrhuje oplastování, velká kola a praktická vyšší světlá výška pro jízdu terénem.
Nasedáme
Interiéru dominuje velký 11,6palcový dotykový displej infotainmentu. Grafika i ovládání včetně bezdrátového propojení s Apple CarPlay a Android Auto si zaslouží pochvalu. Stejně jako množství odkládacích ploch, USB nebo 12V zásuvek.
Charakter nového Crosstreku dotváří kvalitní materiály, dobře provedené dílenské zpracování a hlavně uživatelsky jednoduchý infotainment.
Sedačky v Crosstreku jsou pohodlné. Přední sedadla mají dobré boční vedení a chlubí se vlastností tlumit vibrace, což je ideální na dlouhých cestách.
Novinkou je středový airbag mezi sedadly a airbag umístěný v polstrování sedáku spolujezdce. Zabraňuje podklouznutí pod bezpečnostním pásem v případě čelní nehody.
Praktický charakter Crosstreku „hatí“ menší zavazadlový prostor. Kufr o objemu 314 litrů je na české rodiny málo.
Jako druhé auto do rodiny by to ale mohlo stačit… Gumová vložka vyplňující plochu kufru je velice praktická. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší na 1340 litrů.
Jedeme
Bezpečně uložený motor chránící kabinu a pasažéry v Crosstreku reprezentuje výhradně hybridní čtyřválcový dvoulitr s výkonem 110 kW doplněný o elektromotor s výkonem 12,3 kW. Dohromady tak Crosstrek nabízí výkon 136 koní. Točivý moment má maximálně 182 Nm.
Jiné motorizace Crosstrek nenabízí. Papírové zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 vteřin nemá Crosstrek nijak mimořádné.
V praxi nás však čtyřválec v kombinaci s elektromotorem bavil svým snadným řízením, tichým startováním a plynulými rozjezdy. O převod rychlosti se stará bezstupňová převodovka Lineartronic.
Podvozek skvěle tlumí nerovnosti a sedí v zatáčkách. Příjemně odtlumená jízda zaručí, že i děti se budou v Crosstreku cítit příjemně a klidně.
Subaru je synonymem auta s pohonem všech kol, se kterým se můžete směle vyrazit do přírody. Platí to i pro nový Crosstrek.
Už od základu nabízí Crosstrek terénní schopnosti, zkrátka ideální auto pro jízdu v zimě na hory nebo v létě na výlet do přírody.
Čtyřkolka Subaru Crosstrek se s pohonem všech kol vyznačuje stabilitou a optimálními jízdními vlastnostmi. Kromě tradičního režimu Normal nabízí Crosstrek Sníh/Terén a Hluboký sníh/Bláto.
Jedním z důvodů, proč se řidičky a řidiči cítí v Subaru Crosstrek dobře a sebevědomě, je také dobrý výhled z vozu a množství bezpečnostních asistentů.
Nejnovější generace asistenčního systému EyeSight pomáhá snižovat riziko nehod s auty, cyklisty a chodci na křižovatkách.
V Crosstreku je tento šikovný asistent už od základu. Stejně jako asistent pro automatické brzdění při couvání nebo monitoring aut v mrtvém úhlu.
Za příplatek je v Crosstreku přední předkolizní brzdový systém, adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu a asistent pro udržování v jízdním pruhu nebo upozornění na rozjezd vozidla.
Spotřeba testovaného Crosstreku se během týdenního testování byla spíše průměrná a pohybovala kolem 8 litrů/100km.
Hodnotíme
Jak charakterizovat jednou větou nové Subaru? Crosstrek je pohodovým a bezpečným autem, které se velmi příjemně ovládá.
Vyniká uživatelsky jednoduchým ovládáním, komfortním nastavením, bezpečným řízením a stabilitou v zatáčkách. Díky stálému pohonu všech kol se s ním směle můžete vydat na dobrodružnější cesty.
Vedle limitů zavazadlového prostoru je u Crosstreku třeba zvážit jeho vyšší cenu. Cenovka Subaru Crosstrek (e-BOXER 100 kW/136k, výbava Active) je totiž nastavena poměrně vysoko 880 000 Kč.
Jde ale o skutečně dobré auto, takže ti co si ho koupí, rozhodně nešlápnou vedle.
Více na webu Subaru