Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Náš test: Česká stálice Škoda Superb kombi

14. 12. 2016

V našem redakčním testu jsme pomyslně vstoupili po druhé do téže řeky. Naposledy jsme model Superb kombi v podobné výbavě testovali již na začátku letošního roku. Jak se díváme na nejprodávanější model střední třídy u nás s odstupem času, se dozvíte právě zde.

20161113_145502
Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Díváme se

Za rok a půl své existence budí Superb stále místy vášnivé diskuze ohledně svého vzhledu. Nezaujatým pohledem lze říci, že se Superb snaží svými vybroušenými ostrými liniemi a tvary vzbuzovat emoce, a daří se mu to. Nejlépe ho vystihují slova jako: solidní a reprezentativní, v případě kombíku bychom místo manažerský použili spíše rodinný. Necháváme na vašem zvážení, zda jeho jasná rozpoznatelnost a čitelnost jsou pro Superb plusem. Ve výbavě Style černá metalíza, jakkoli není příliš praktická, Superbu velmi sluší a nechává vyniknout všem jeho ladným křivkám. Stejně tak jako 18 palcová kola, která padly autu jako ulitá. LED svítilny kromě toho, že vypadají báječně, jsou i velmi účinné.

20161113_150014
Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Nasedáme

Výbava Style s množstvím příplatků dělá z interiéru velmi příjemné a pohledné místo. Kožená sedadla jsou velice pohodlná, navíc elektricky nastavitelná v širokém rozsahu a v mnoha směrech. Na bohatou výbavu a příplatkové doplňky si člověk lehce zvykne a přijdou mu po delší době používání tak nějak samozřejmé. Z pohledu ergonomie je vše na správném místě a lehce dostupné. Kvalitní dílenské zpracování se od Superbu očekává a není zde výjimkou, zamrzí jen použití některých levněji působících plastů. Infotainment Columbus má rychlé reakce i intuitivní ovládání, zadní kamera přijde u dlouhého kombi vhod. Jediná výtka směřujeme k mapám navigace, které nám během testu nechaly zmizet malé vesničky, kterými jsme v Česku projížděli. Největší předností Superbu byl a je vnitřní prostor. Dostatek místa na předních i zadních sedadlech dává pocit volnosti a vzdušnosti. Kufr v základu poskytuje pro zavazadla objem 660 litrů, po sklopení zadních sedadel (ne zcela do roviny) dokonce 1950 litrů.

20161113_145724
Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Jedeme

S naftovým motorem a 190 koňmi pod kapotou nemá Superb v zásadě problém s komfortním zrychlováním ani přejížděním a silným zátahem bez prodlevy. Je příkladně odhlučněný a kultivovaný. S dodanou manuální 6 stupňovou manuální převodovkou je řazení přesné, dráhy jisté. I po roce musíme pochválit adaptibilní podvozek DCC, zvláště jeho nastavení Comfort, které jsme nechali navolené téměř po celou dobu testu. Superb ladně žehlí nerovnosti, místo odskakování čekejte jenom ladné pohupování. Vůz je výborně ovladatelný. Delší, nejen dálniční trasy jsou radost, stačí nechat zařazený 6. rychlostní stupeň a auto nemá problém s táhlými dálničními kopci, předjíždějí je s dostatkem výkonu bezpečné. Spotřeba se nepřehoupla přes 6 litrů nafty.

20161113_145821
Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Hodnotíme

Superb si i po roce zasluhuje pozornost i náš obdiv. Nevyniká svojí extravagancí, sází na robustnost a kvalitu jako celek. Sladění naftového motoru a manuální převodovky je na jedničku. Nejvíce překvapí svojí prostorností, komfortním podvozkem, chytrými detaily i snadným ovládáním. Superb je naprosto ideální společníkem na delší cesty a jeví se jako ideální kompromis mezi spotřebou, a přitom naprosto dostačujícími dynamickými vlastnostmi. Cena za verzi s motorem 2.0 TDI 190 koní, výbavou Style startuje na 861 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018