Co říkáme na Peugeot 208 GT
28. 3. 2022
Přečtěte si náš test modelu Peugeot 208 s klasickým zážehovým motorem ve vrcholném provedení GT, a to včetně hodnocení vítězky měsíční soutěže s Peugeot. V testu se věnujeme i srovnání s plně elektrickou variantou, otestovanou již dříve. Tak na co čekat, jdeme na to…
Díváme se
Peugeot 208 spadá do kategorie malých kompaktních vozů, kterému odpovídá i délka kolem 4 metrů. Prostě ideální auto do města!
Agresivní příď se lvími denními světly a ostře řezané rysy se nám ženám líbí – ostatně nepíšeme o Peugeotu 208 poprvé.
Peugeot 208 GT stojí díky svému vzhledu stále mimo běžnou automobilovou konfekci a testovaný vůz v černé barvě působí sportovním, kompaktním dojmem. Ve srovnání s dříve testovanou ekologickou verzí není na karoserii prakticky žádný viditelný rozdíl vidět.
Nasedáme
Na francouzské pojetí přístrojové desky, která je umístěna vysoko v zorném poli řidiče, si už naše redakce zvykla a dokonce i vítězka měsíční soutěže, která Peugeot 208 týden řídila.
Ani u klasické benzínové verze nás nezklamala kvalita interiéru, která odpovídá vyššímu standardu. Řada automobilek by měla v modelu Peugeot hledat inspiraci v ergonomii a použitých materiálech.
Vrcholné provedení GT, které prochází naším testem disponuje pokročilým i-Cockpitem, který v sobě kombinuje efektní 3D pojetí přístrojové desky – ta je plně digitální. K dispozici je i rozměrný infotainment, který je doplněn tlačítky pro snadné ovládání základních funkcí vozu.
Pohled vítězky soutěže s Peugeot paní Gabriely: „Vzhled modelu 208 umí upoutat pozornost. Nejeden soused se u něj zastavil a zvědavě pokukoval.
Interiér je velmi komfortní s velkou obrazovkou. Dají se nastavit různé barvy podsvícení, což se velmi líbilo dětem. Panoramatická střecha opticky zvětšuje vnitřní prostor a je příjemné mít nebe nad hlavou.
Velmi mě překvapilo, jak čiperné autíčko je. Peugeot 208 jezdil báječně. Takové auto na popojíždění s dětmi na kroužky a menší nákupy prostě chcete! Parkování je za odměnu, žádné složitější hledání místa jako s vozy SUV.😀 Mé děti byly z Peugeotu 208 nadšené, cítily se tu dobře, já bezpečně a to je důležité…„
Jedeme
Testované GTčko pohání benzínový tříválcový motor o objemu 1,2 litru s maximálním výkonem 96 kW / 130 koní. Motor je spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou, která se objevuje i v dalších modelech Peugeotu.
Spojení s motorem je příkladné, řazení plynulé a řidič prakticky ani nevnímá, jak si motor přede a řadí. Ve vyšších otáčkách dokonce můžeme konstatovat, že motor zní až trochu „sportovně“, při jízdě ve městě o něm prakticky nevíme.
Pokud si chceme trošku hrát, můžeme využít volbu tří režimů Eco, Standard a Sport, které nastavují parametry vozu na požadovanou úroveň.
A jak jsou na tom jízdní vlastnosti? Vyrážíme na silnici. U dříve testované verze e-208 GT byl podvozek, díky bateriím a nízko uloženému těžišti, tak trochu jako v nějakém závodním voze.
U benzínového modelu ale není pocitově dojem příliš rozdílný. Shodně proto chválímě technické naladění tlumičů a zavěšení, které odvádí i na rozbitých silnicích příkladnou práci.
Hodnotíme
Ve světle dříve testovaného elektrického modelu Peugeot e-208 GT lze jen konstatovat, že ani s benzínovou variantou neuděláte krok špatným směrem. Jízdní vlastnosti jsou srovnatelné, výbava identická. Záleží tedy jen na tom, zda chcete podporovat naplno své ekologické cítění nebo zda je vám stále blízká vůně benzínu.
U benzínové varianty se ale nemusíte vzdát péče o životní prostředí. Malý, ale výkonný motor nezruinuje vaši peněženku, ani přírodu. Kombinovaná spotřeba se pohybuje pod 6 litry benzínu na 100 km, a to i včetně rychlých a dlouhých dálničních přesunů.
Více na webu Peugeot