Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

DS4 očima vítězky Anny a její rodiny

4. 2. 2016

V předvánoční fotografické soutěží o DS4 na víkend vyhrála Anna z Prahy. Naplánovala výlet pro celou 4členou rodinu. K dispozici jí byla DS4 crossback s motorem 1,6 BlueHDi a automatickou převodovkou. Jak DS4 obstál na cestování s dětmi?

Citroen-DS4-021
Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

DÍVÁME SE

Crossback DS4 na první pohled zaujme svými sportovními tvary. Boční linie jsou ostré a dávají navenek okolí vědet, že nejde o tuctový vůz. I barva vozu (oranžová Tourmaline) byla moc pěkná a spolu s led denním svícením přitáhl pohled nejednoho chodce. Lepší světlá výška vozu spolu s většími litými koly dáva tušit pohodlnou jízdu nejen po městě ale i po českých okreskách. Zdařilá je i čelní maska, která jasně říká do které rodiny vůz patří.

NASEDÁME

Pominu-li velikost vnitřku auta (pro 4členou rodinu je vůz malý) je interiér auta velice útulný. Sedačky jsou dostatečně pohodlné a dobře nastavitelné. Zajišťují dobré boční vedení při průjezdu zatáčkami. Ovládací prvky jsou intuitivní a v dobrém dosahu.

K dispozici bylo několik režimů podsvícení přístrojové desky včetně zvolení sytosti barvy. Při jízdě v noci jsem ocenila možnost vypnout podsvícení úplně, až na nezbytné ukazatele rychlosti. Nástup do vozu usnadňují světla umístěná pod zrcátky.

Citroen-DS4-002
Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Problém byl jen s nastavením topení, ač lze teplotu nařídit po půl stupních, a k dispozici byla i automatika, stejně jsme nedosáhli ideálu. Buď auto topilo moc, nebo málo. 🙁
V interiéru DS4 nechybělo takřka nic k pohodlnému a komfortnímu cestování. Trochu nešikovné bylo umístění konektor USB, který je utopený pod přístrojovou deskou. Za další problém považuji nestahovatelná zadní okna jako ústupek designu zadních dveří.

Z DS4 je dobrý výhled díky velkému přednímu sklu. Ani přední sloupky nepřekáží a tak jsem měla dobrý přehled o situaci před autem. Jako velké plus hodnotím stahovatelná čelní stínítka předního okna. Je možné je vytáhnout blíže ke střeše a zlepšit už tak dobrou viditelnost z auta.
Jak už jsem na začátku zmínila velikost interiéru, pro spolucestujícího na předním sedadle je prostoru akorát, ale na zadních sedadlech se budou lidé tísnit. Ani kufr o uváděném objemu 359 litrů neposkytuje příliš mnoho místa.

Citroen-DS4-006
Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

JEDEME

Z automatické převodovky jsem byla z počátku nervózní, nemám s ní moc zkušenost, ale rychle jsem si zvykla. Jízda s automatem je překvapivě intuitivní a snadná. Vnější sportovní charakter DS4 nekoresponduje s jízdou samotnou. I při zapnutém sportovním režimu motor nedokázal poměrně těžký vůz rychle rozhýbat. Vyšší otáčky dávali do interiéru hlasitě najevo, že se motor snaží ze sebe dostat maximum.

Lichotivá byla spotřeba Crossbacku a to 6,6l/100 kim. Na jízdu po městě si nemůžu stěžovat, na dálnici mě nadchl tempomat.

Podvozek je i přes sportovní ambice velice pohodlný a vyžehlí nepříjemná překvapení na českých komunikacích. Dobrý podvozek DS4 spolu s velkými koly výborně poslouchá příkazy z volantu a ani jednou jsem neměla pocit, že by se vůz choval nedotáčivě, nebo přetáčivě. Řízení poslouchalo, narozdíl od manžela, na slovo.
Ani parkování nebyl žádný problém. DS4 měla parkovací kameru i senzory, lze tedy zaparkovat i na místě jen o málo větším, než samotné auto. To je ve větších městech veliká výhoda. Při zatáčení je přisvětlována vnitřní strana zatáčky mlhovými světly.

Citroen-DS4-020
Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Při zařazené zpátečce se nastaví zpětná zrcátka tak, aby byl vidět prostor vedle vozu, což opravdu potěší. Střední zpětně zrcátko je pak samozatmavovací a reaguje perfektně na otravné oslňující světlo aut za vozem.

HODNOTÍME

Myslím, že se jedná o atraktivní stylový vůz, ideální pro mladý bezdětný pár a na svezení pár přátel. Nechybí nejmodernější technologie jako led svícení, bluetooth propojení s telefonem, zmíněný tempomat, velice zdařilý handsfree režim, či navigace integrovaná v palubním systému. Audio systém je plně kompatibilní s iPhone, u androidu s poslední verzí marshmallow byl s párováním problém, který skončil restartem systému vozu. DS4 jsem měla krátce, přesto jsem si užila každý kilometr, který jsem strávila za volantem a s DS4 se mi velice těžko loučilo.

DS4 crossback pořídíte od 666 900 korun. Testovaná verze s motorem 1,6 BlueHDi přijde na 799 900 korun.

Sdílet článek:

Více na webu DS

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018