Finální rovinka s Peugeot 2008
11. 1. 2019
My ženy, řidičky nevyjímaje, jsme zvídavé a náročné. Dá rozum, že dlouhodobé testování modelu Peugeot 2008 bylo velmi specifické. Vejde se tam kočárek? Vyjede zasněžený kopec na chalupu? A kolik vlastně žere? Všechny tyto otázky nás ohromně zajímaly. Po šesti měsících cestování s Peugeot 2008 se nyní chýlíme do finální rovinky… Je proto namístě s vámi sdílet, jaký Peugeot 2008 vlastně je.
To nejhladší svezení
Co nás ženy na modelu Peugeot 2008 jednoznačně těší, je snadné řízení, řazení automatické převodovky a příjemně přeposilovaný volant. V městských uličkách je s tímto SUV doslova radost manévrovat. Také parkování není s Peugeot 2008 vůbec složité. Z auta je skvěle vidět (zpětná zrcátka jsou šikovně umístěna a nabízejí široký záběr při pohledu vzad) a navíc tu je příplatkový parkovací asistent a couvací kamera pro snazší a bezpečnější parkování. Tady Peugeot 2008 jednoznačně sbírá cenné body!
Parťák na cesty
Peugeot 2008 zvládá s přehledem i lehčí terén. Stačí zapnout volič jízdních režimů Grip Control pro jízdu po písčité, zablácené nebo zasněžené cestě. Přestože se jedná o dvoukolku, lze si s Peugeotem 2008 troufnout i do nekomfortních podmínek. Pět různých jízdních režimů (standard, sníh, terén, písek, ESP off) při jízdě pomůže.
K velmi dobrému pocitu z jízdy přispívá programovatelný tempomat, ale také šikovní bezpečnostní pomocníci jako asistent sledující prostor vpřed, hlídač slepých úhlů nebo zmíněná zpětná kamera s parkovacím asistentem, díky níž je parkování s Peugeot 2008 skutečně hračka.
Crossover s francouzským šmrncem
Peugeot 2008 patří v Evropě k nejprodávanějším SUV (vyrobilo se jich už milion kusů). Také v Česku je o tento model zájem. Dle našeho soukromého výzkumu, seděly ze 70 % za volantem právě ženy. Peugeot 2008 rozhodně zaujme svým výrazným designem. Přední maska je kolmá, prolnutá dovnitř a LED diodová světla mají ostré křivky. Zadní brzdová světla s ledkami připomínají drápky ostré šelmy. .-) Rafinovaný, sportovně laděný esprit se přenáší také do interiéru. Pohodlný interiér a palubní deska i-Cockpit s dotykovou obrazovkou s údaji týkající se spotřeby, rychlosti, navigace, audia se jednoznačně povedla. Panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou a podsvícením opticky zvětšuje vnitřní prostor auta a vytváří pohodu na palubě. Všechny převážené děti byly z prosklené střechy skutečně nadšeny a o jejich zabavení během jízdy bylo postaráno. Já jsem vedle toho ocenila také použité materiály, které jsou skutečně kvalitní a je radost se jich dotýkat.
Pár vrásek na kráse
Je jen málo věcí, které nejsou v Peugeot 2008 úplně optimální. Tak například vyhřívání sedadel. Tato funkce je v zimě k nezaplacení. Pokud jsem chtěla tuto skvělou funkci zapnout během jízdy v noci, dělalo mi to veliké obtíže. Umístění ovládání je nešťastné. Kolečko ovládání vyhřívání je zboku na sedadle u dveří a ve tmě není vůbec vidět, kdy je zapnuté a kdy nikoliv. Dobrou zprávou je, že k vyšší bezpečnosti během jízdy přispívá funkce Mirror Screen. Ta umožňuje přenést obraz telefonu a ovládání aplikací na displej. Spárování však jde jen přes USB kabel, nikoli bezdrátově. V druhé řadě sedadel je pak pro dospělé pasažéry poměrně málo místa pro nohy. Přece jen se jedná o malé SUV.
Peugeot 2008: pro maminky nebo singles?
Moderní interiér Peugeot 2008 nabízí mnoho prostoru a praktických úložných přihrádek. Ideální auto pro aktivní páry nebo jako druhé auto do rodiny. Dětské autosedačky se do něj krásně vejdou. Velmi praktický je v Peugeot 2008 zavazadlový prostor s nízkou nakládací hranou. Kufr nabízí dostatečných 350 litrů objemu. Složený dětský kočár pojme Peugeot 2008 s přehledem (ostatní zavazadla se budou muset do kufru prostě zmáčknout).
Skvělý poměr cena výkon
Vedle atraktivního designu a hladkého svezení si Peugeot 2008 dokáže získat srdce řidiček také díky své spotřebě. Během testování se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 5,5 litru. Díky tomu nabízí Peugeot 2008 skutečně optimální poměr cena/výkon. Přeplňovaný benzinový tříválcový motor 1.2 PureTech je velmi ekonomický, a to se počítá. Sto deset koňů pod kapotou, kompaktní rozměry a nízká spotřeba činí toto elegantní esúvéčko vhodným do každodenního městského provozu. Ale troufne si i na delší trasy i obtížnější povrch. Testovaný model Peugeot 2008 (1,2 PureTech 110k GT line) stojí 455 000 Kč, a to je velmi příznivá cena za tolik muziky!
Více na webu Peugeot