Hyundai Tucson v anketě AUTO MÉHO SRDCE 2021
14. 4. 2021
Čtvrtá generace modelu Hyundai Tucson zaujala naší ženskou odbornou porotu do té míry, že Tucson zvolila do šestice nejlepších aut roku. Tucson je reprezentantem ženami velmi oblíbeného segmentu SUV. V čem mezi ostatními “esúvéčky“ Tucson vyniká? Porotkyně ankety AUTO MÉHO SRDCE 2021 už prozradily pár detailů z testování.
Povedený design
Tímto modelem se Hyundai skutečně trefil do líbivého, a přesto nadčasového designu. Tucson zaujme ostrými křivkami a na první výraznou přídí.
Ostatně porotkyně Veronika Petrů nešetřila chválou: „Jedno z nejkrásnějších SUV dnešní doby a musím říct, že mnoho dražších modelů věhlasnějších značek Tucsonu v tomhle nesahá ani po ráfky.“
Ovšem ani zezadu se nenechá Tucson zahanbit. „Všechny ženy potvrdí, že na detailech záleží a Tucson jich má opravdu mnoho. Specificky tvarovaná záď s výraznými světlomety je obohacena o světelný pruh po celé šíři. Logo na zádi je součástí skla a stěrač je schovaný za střešním spoilerem,“ dodává na účet Tucsonu další porotkyně Sabina Kvášová.
Nápadité detaily v interiéru
Tucson skutečně potěší svými detaily, které dělají toto auto jedinečným. Linie ve dveřích navazují na povedenou, jednoduchou palubní desku, které dominuje obrovská dotyková obrazovka (úhlopříčka 10,25 palce).
Zajímavostí navigace je funkce Last Mile Navigation. V závěru cesty totiž umí navigace odeslat z auta data do telefonu, a díky tomu můžete dojít do cíle.
Nastavení audiosystému a speciálně stanic rádia je, jak objevila porotkyně Tereza Tobiášová, krkolomnější. Musí se hlouběji do útrob systému.
S jistou mírou nadsázky umí Tucson přenést k moři, do lesa nebo do necovidového ruchu kavárny. Zvuky šumění vln, hřejivého krbu, zvuky lesa nebo venkovní kavárny, coby několik možností nastavení reproduktorů, umí Tucson přenášet skutečně dokonale.
Také kaplička přístrojů s úhlopříčkou 10,25“ palců působí velmi hodnotně, neboť není klasicky zapuštěná, ale je plně digitální.
Tucson vyrostl oproti předchůdci do šířky (1,85m) i výšky (1,65m) a delší je i rozvor. Jak Veronika trefně podotýká: „ano, to je vzdálenost mezi přední a zadní nápravou.“ Právě to se pozitivně projevilo na prostoru ve druhé řadě sedadel, kde se každý centimetr počítá. Objem kufru v základním uspořádání je 577 l, po sklopení zadních sedadel pak 1 756 l.
Další vítanou vychytávku je ovládání posunutí předních sedadel tlačítky na opěradlech u středového tunelu. „Udělat si prostor, aniž byste musela někoho žádat o součinnost nebo přelézat dopředu je praktický detail. Hodí se i v případě, kdy potřebujete v autě udělat místo pro rozměrný náklad,“ komentuje sedadlo spolujezdce posuvné z 2. řady Veronika.
A jedním dechem dodává: “Tucson má zapuštěné prahy, které jsou navíc kryté bočními dveřmi, takže se méně špiní. Tím pádem výrazně klesá riziko znečištění kalhot při nastupování a vystupování. Zároveň to zjednodušuje nastupování, tj. nemusíte dělat tak velký krok,“ uzavírá Veronika.
Bezpečnostní asistenti, kteří baví
Tucson byl v nejvyšší výbavě Style vybaven nejrůznějšími, chytrými bezpečnostními asistenty. Nechybělo hlídání mrtvého úhlu nebo asistent pro jízdu v pruzích.
„Nejviditelnější vychytávkou je, když dáte blinkr a kamera na palubním počítači nabídne pohled na zadní vnitřní kolo,“ hodnotí kvality Tucsonu porotkyně Tereza.
Obraz kamery je vždy na straně přístrojového panelu, kam odbočujete. Jednou namísto rychloměru, jednou namísto otáčkoměru. Veronika uzavírá: „Praktické je toto řešení hlavně v úzkých uličkách nebo při parkování jako prevence odření ráfku či poškození pneumatiky.
P-R-D-N: řazení nemohlo být jednodušší
Porotkyně otestovaly mild-hybridní benzinovou verzi s pohonem všech kol. Ta kombinuje 1.6litrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a 48V startér-generátor. Startování mild-hybridního systému je naprosto hladké a tiché. Tucson nabídl výkon 132kW/180 koňmi a 265 Nm. Zrychlení z nuly na sto km/h Tucson dosáhne za 9 vteřin.
Hyundai Tucson vsadil u své 7stupňové automatické převodovky na tlačítka. Stačí prostě jen stisknout “D” a jedete. Klasicky tu najdete nabídku “P, R, N, D”. Je to praktické řešení, které šetří prostor na středovém panelu.
„Nechápu proč ta tlačítka automatické převodovky nejsou i u jiných aut. Vždyť je to tak praktické,“ zhodnotila nadšeně řazení automatické převodovky pomocí 4 tlačítek porotkyně Annamária d’Almeida.
Pochválit musíme nejen slušný výkon, ale i příjemné jízdní vlastnosti. Tucson má velmi dobrý podvozek. I když byl testovaný kousek na 19palcových kolech, Tucson hezky tlumil i větší nerovnosti. V zatáčkách je Tucson spolehlivý a stabilní. Primárně zabírá přední náprava a v případě potřeby lepší trakce se připojuje zadní náprava.
Ačkoliv mild-hybridy mají pomoci se snížením spotřeby paliva i emisí, dosahovala kombinovaná spotřeba kolem 8,0 l/100 km, tedy o 1,8 l/100 km vyšší, než udává výrobce. Hodnota emisí CO2 činí 156-163 g/km.
Tucson je rodinné auto, které se dobře ovládá. Vevnitř je hodně místa, jsou tu ISOFIXy na dětské autosedačky, kufr je obrovský. Testovaný Tucson nabízí skutečně optimální poměr cen/výkon. Překvapí svou komfortní jízdou a také nápaditými detaily. Tucson 1,6 T-GDI startuje se slušnou výbavou na akčních 529 990 Kč. Cena testovaného mild-hybridu 1.6 T-GDI 4×4 132/180 7stupňovou automatickou převodovkou DCT se v rámci testované výbavy Style vyšplhala na 849 990 Kč.
Hlasujte v anketě DÁMSKÁ AUTOVOLENKA
Vyberte nejlepší auto podle svého gusta. Zúčastněte se hlasování veřejnosti. Stačí kliknout na model, který vás nejvíce oslovil, a odeslat svůj hlas. Hlasovat můžete až do konce srpna.
Více na webu Hyundai