#quickgabi: foto archiv FB Gabriely Jílkové

Na slovíčko s Gabrielou Jílkovou

10. 3. 2023

Je bezesporu naše nejlepší česká závodnice od dob Elišky Junkové. Dvacet let jezdí závody a získala řadu ocenění i cenných výher v motorsportu. Loni přesedlala do GT4 a monopostu Mercedes. Letos k tomu přidává i Aston Martin. Jaká je řidička, co ji na závodech baví nejvíc a proč se letos rozhodla stát porotkyní v anketě o nejlepší české auto roku z pohledu žen? Čtěte rozhovor s #quickgabi.

Snimek-obrazovky-2023-03-09-v-17.04.10
quickgabi: foto archiv FB Gabriely Jílkové

Gabrielo, jste profesionální jezdkyně v motorsportu. Jaká jste řidička v civilním životě? Prozradíte nám nějaký nešvar za volantem?

Na silnicích jsem klidný řidič. Za rychlost jsem pokutu asi nikdy nedostala. Pokuty dostávám pouze za parkování. Žádné špatné návyky nemám. Naopak se snažím za ostatní předvídat.

Zatímco na závodech jezdím s profesionálními jezdci a vím, co se bude dít, na běžných silnicích je řidičské chování mnohem složitější předvídat.

V pěti letech jste na motokárách přičichla k motorismu. Na motokárách jste se stala čtyřnásobnou mistryní republiky. Máte zkušenosti s formulí Gloria, Renault 2.0. Letos pojedete francouzský šampionát GT4 a německý nebo evropský šampionát. Který okamžik ve motoristické kariéře byl pro vás zlomový?

Největší zlom nastal při přechodu z motokár do formule Gloria. Motokáry se přece jen jezdí na malých okruzích a v menších rychlostech.

Snimek-obrazovky-2023-03-09-v-17.06.20
quickgabi: foto archiv FB Gabriely Jílkové

Co pro vás znamená jezdit GT4 a jaké máte cíle?

Jsem na sebe pyšná.

Můj další cíl je kategorie GT3. Chtěla bych se stát továrním jezdcem a reprezentovat pouze jednu značku. Mít to jako „full time job“. Vedle toho stále koučuji. Koučování se chci věnovat i později. Baví mě předávat své schopnosti a dovednosti dalším.

Na streamovací platformě Twitch vás sledují desetitisíce fanoušků. Zvítězila jste ve virtuálním závodě Porsche Esports SuperCup. Dají se emoce za volantem virtuální a té opravdové formule nějakým způsobem srovnat?

Jezdit na simulátoru je zkušenost k nezaplacení. Nedovedu si představit, že bych před samotnými závody netrénovala touto formou.

Při streamování a vědomí toho, že mě sledují ostatní, mám tendenci dávat své emoce více nahlas. Jako jezdec ve skutečném závodě (kromě vítězství v cílové rovince) své emoce spíše znát nedávám.

Snimek-obrazovky-2023-03-09-v-17.04.28
quickgabi: foto archiv FB Gabriely Jílkové

Je role jezdkyně-ženy něčím specifická?

U jezdců rozhodují zkušenosti. Nikdy jsem jako „žena v motorsportu“ neměla problém.

Ale vím z okolí svých kolegyň, že sociální sítě dokážou být velice nehezké.

Co na motorsportu milujete nejvíce?

Kupodivu to není jen o samotném závodění. Jde o veškerou přípravu: trávit čas ve fitku, jezdit doma na simulátoru, připravovat se na závodní víkend, volat si s mechaniky, s inženýrem a týmem, zajímat se o to, co se děje s autem. Tam to začíná…

Přímo při závodění miluju ten adrenalin, pohybovat auto na jeho limitu a občas trochu „za“.

Patří k tomu i nervozita. Člověk nemá chuť jíst ani pít. Doufám, že pocit té zdravé nervozity před závodem nikdy neztratím.

#quickgabi: foto archiv FB Gabriely Jílkové
#quickgabi: foto archiv FB Gabriely Jílkové

Co říkáte na anketu AUTO MÉHO SRDCE, které jste letos nově členkou? Máte ráda podobné ankety?

Je to super nápad. Anketu, kde jsou v porotě ženy, rozhodně vítám. Většina žen má na auta úplně jiný pohled než muži. Myslím, že když si nějaká žena bude chtít koupit auto, tak se určitě na recenzi od ostatních žen podívá. A pevně doufám, že si z toho něco odnesou i muži.

Jinak se mi líbí také iniciativa Girls on track, která pomáhá mladším holkám dostat se do motorsportu.

Máte nějakou radu profesionální řidičky pro ženy-řidičky? Co byste poradila svému mladšímu já?

Všechno má svůj čas a co se má stát, to se stane.

Mám tím na mysli například to, že jako jezdec stále řešíte sponzory. Já jsem pro to vždycky dělala všechno na 200 %. Když ale nepotkáte ty správné lidi na správném místě a ve správný čas, tak se můžete přetrhnout, aby to dopadlo.

Pak když to člověk ani nečeká, tak se najednou objeví možnosti, o kterých člověk jenom snil. A není to o tom, že by se člověk nesnažil, nebo by tomu dával málo.

Gabrielo, díky za rozhovor a přeji vám mnoho šťastných kilometrů!

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018