Zdroj: archiv webu

Náš test: Audi Q5 – parťák, co budí důvěru

14. 7. 2016

Prémiové SUV od Audi, model Q5 neztrácí od uvedení na trh před osmi lety svůj šmrnc. Redakce magazínu Žena v autě.cz otestovala omlazenou verzi s oblíbenou naftovou motorizací 2,0 TDI s výkonem 190 koní a pohonem všech 4 kol. Proč by měl tento model zaujmout právě nás ženy, se dozvíte právě v tomto článku.

IMG_5164
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Omlazené Audi Q5 vsadilo na osvědčený design, a tak nových prvků najdeme po faceliftu jen několik. Přední nárazník má kulatější tvar. Přední maska má výraznější světlomety s lineárními LED diodami pro denní svícení. Tyto víceméně kosmetické změny propůjčují Q5 sebevědomý a reprezentativní look. Pravda, přispívají k tomu navíc příplatková 20“ palcová kola, černá barva karoserie a sportovní paket S line. Audi Q5 1. generace po omlazovací kúře tak stále vypadá sexy.

IMG_5180
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Z venku se může zdát, že je Audi Q5 pořádný „macek“. Přece jen délka 4,6 metru a šířka 1,9 metru budí respekt. U nás žen především z parkování a kličkování v městských uličkách. Po usednutí za volant a první jízdě musím ale jednoznačně uznat, že Q5 si dokáže získat srdce žen skvělým výhledem vpřed i vzad a také obrovskými vnějšími zpětnými zrcátky.

IMG_5183
Foto: Sabina Kvášová

Dobrý pocit za volantem jsem skutečně získala hned po pár minutách. Dojem na mě udělaly také sportovní sedadla a prostorná kabina tohoto „esúvéčka“ vůbec. Sportovní sedačky v rámci výbavy S line poskytují příkladné pohodlí.

Provedení interiéru je velmi povedené a použité materiály jsou velmi příjemné na dotek. V porovnání před faceliftem neprošla palubní deska Q5 žádnou dramatickou změnou. S kovovým dekorem působí velmi elegantně. Dobré věci, zkrátka není nutné měnit. Kožený 3ramenný volant parádně padne do ruky. Uprostřed palubní desky je zabudována 6,5“ obrazovka s multimediálním systémem MMI. Díky tomu jde ovládat audiosystém, navigaci a prostřednictvím příplatkového Audi Drive Select (+5 800 Kč) také nastavení vozu pro sportovnější, ekonomickou a normální jízdu.

IMG_5182
Foto: Sabina Kvášová

Slabiny Q5 vidím pouze v mechanice ovládání, které na mě působilo přetechnizovaně. Aby člověk změnil například teplotu 3zónové příplatkové klimatizace (+17 800 Kč), musí se nejprve zmáčknout ikona ventilátoru a až pak volit intenzita.

Proč by daná funkce nešla ovládat jedním tlačítkem, je mi záhada…

Zavazadlový prostor, který byl v našem případě dovybaven šikovným zádržným systémem a Audi vakem na snowboard, pojme 540 litrů objemu (po sklopení zadních sedadel až 1560 litrů).

IMG_5175
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Jak už bylo řečeno, Audi Q5 nabízí nyní po faceliftu novou motorizaci, konkrétně dieselový motor o objemu 2,0 TDI s výkonem 190 koní. Dvoutunové SUV s pohonem všech 4 kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic plynule jede a má dostatečné zrychlení. Díky zdařilému podvozku a tlumičům je jízda komfortní a Q5 v zatáčkách stabilní. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba této dvoutunové čtyřkolky ustálila na hodnotě 7,2 litrů.

Každou ženu jistě v Q5 potěší snadnost řízení. Zejména při kličkování ve městě nebo na parkovišti jsem opravdu ocenila práci elektromechanického posilovače. K bezpečnému pocitu z jízdy přispívá také asistent pro hlídání slepého úhlu, které v případě auta jedoucího v blízkosti Q5 upozorňuje světelnou kontrolkou ve vnějších zpětných zrcátkách nebo asistent upozorňující při přejíždění pruhu bez zapnutí blinkru (+15 800 Kč). Vhod zejména ve městě přijde také parkovací asistent Audi Parking System Plus (+10 900 Kč), díky kterému je parkování s tímto SUV poměrně snadné.

IMG_5171
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Vyšší posez, skvělý výhled a obrovská vnější zpětná zrcátka ve mě vzbudila hned po prvních kilometrech jízdy v Audi Q5 důvěru. Čím déle jsem řídila, tím více se mi líbily komfortní jízdní vlastnosti a dostatečný výkon, který doslova provokoval šlápnout pořádně na plyn. Na vlastní kůži jsme prověřila, že Audi Q5 svědčí hlavně dlouhé štace po dálnici, ale i příroda a jízda v lehčím terénu mimo silnici. Této dvoutunové čtyřkolce to ale sluší i ve městě, kde není díky posilovači řízení těžké manévrovat v uličkách a parkovat.

Audi Q5 startuje na ceně 1 191 900 Kč. Testovaná verze modelu Q5 včetně příplatkové výbavy stojí 1 639 500 Kč.

 

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018