Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Náš test: BMW X4 xDrive 20D pro dámy

10. 3. 2017

Krása jeho křivek mě zaujala na první pohled. Vzhledem k tomu, že už mám nějaké ty zkušenosti, začala jsem paralelně přemýšlet o tom, jaký v něm bude asi háček… K týdennímu testování se k nám do redakce dostal model BMW X4, atraktivní SUV se sexy liniemi sportovního kupé, kterého jsem podrobila důkladné zkoušce jak ve městě tak mimo něj.

IMG_9170
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Sympatické na tomto modelu automobilky BMW jsou jeho proporce. Model X4 vychází z řady X3. Ač jde o sebevědomě střižené SUV podobné X6, nevzbudí ve vás se svými rozměry obavy, že s ním budete přece jen trošku zápasit. (Vím o čem mluvím, v garážích mi při hledání místa a parkování aktuálně testovaná X6 přichystala nejednu horkou chvilku.) BMW X4, to je sportovní kupé postavené na bázi oblíbeného esúvéčka, které charakterizují svažující se dynamické linie. Příď i záď působí velmi moderním a reprezentativním dojmem. Sportovní esprit vozu zdůrazňuje příplatkový M paket s chromovými otvory nasávání vzduchu a 20″ koly.

IMG_9186
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

O X4 mohu s čistým svědomím prohlásit, že jde o auto jako dělané pro ženy. Po usednutí za volant jsem se ihned zorientovala. Interiér působí moderně, materiály jsou kvalitní a příjemné na dotek. Ovládání je jasně čitelné. Palubní desce vévodí displej s úhlopříčkou 8,8″ s audiosystémem a navigací uprostřed, který jde ovládat pomocí iDrive touchpadu. Pomocí prstu jsem tak mohla psát písmenka a vyhledávat adresy v navigaci nebo jména z telefonního seznamu. Moc šikovná věcička…

Jedinou významnou vadou na kráse je špatný výhled vzad. C sloupky jsou hodně široké. Při parkování je proto lepší se spolehnout na parkovací senzory a zadní parkovací kameru. K duhu přichází také kamerový systém Surround View. Ten umožňuje 360° pohled okolo vozu, včetně ptačí perspektivy vozu. Systém velmi dobře pomáhá během parkování nebo manévrování v omezeném prostoru.

Místa je v X4 tak akorát (muži by možná trošku remcat mohli). Já jsem se v něm cítila jako ryba ve vodě. Kvůli svažující se střeše jsem nelenila a vyzkoušela si i sezení vzadu. Zadní sedadla poskytují pohodlí a prostor větší než by se mohlo zdát.

IMG_9184
Foto: Sabina Kvášová

BMW X4 si mě během týdenního testování hýčkal také svými detaily. Tak například volant – měkčí a do ruky pohodlnější multifunkční volant jsem snad ještě nedržela. Kdyby existovala hitparáda nejlepších volantů – X4 by ji s přehledem vyhrála. Automatické otevírání kufru je v tomto segmentu už standardem, přesto mě tato milá pozornost, když mám plné ruce věcí, vždy potěší. Ostatně, když už jsme u toho nákladu, šikovná je také nízká nakládací hrana kufru a široký zavazadlový prostor. Objem zavazadlového prostoru je příjemných 500 litrů a dá se rozčlenit díky posuvným kolejnicím v podlaze.

IMG_9182
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Testovaná čtyřkolka xDrive s 2 litrovým naftovým motorem a výkonem 140kW odpovídající síle 190 koní s příplatkovou osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic (+61 402 Kč) pracuje na jedničku. Chod převodovky i motoru si zaslouží velkou pochvalu, stejně tak jako optimální naladění podvozku.

IMG_9151
Foto: Sabina Kvášová

Dle aktuální nálady každé řidičky jde nastavit nastavení podvozku a odezvy motoru v různých režimech – sportovní režim bude bavit především na okreskách, eco režim potěší zejména šetřivé a šetrné řidičky.

Řízení X4 je skutečně velká zábava, navíc poskytuje dokonalý jízdní komfort, který je pod kontrolou praktických bezpečnostních asistentů a to se u nás, obezřetných žen, počítá. Tak například je X4 vybavena barevným head-up displejem promítající všechny důležité jízdních údaje (navigace, rychlost, povolená rychlost, výstrahy, asistenti) do zorného pole na čelní sklo. Promítaný obraz vypadá, jako kdyby byl 2,3 m před vozidlem.

Součástí výbavy Driving Assistant je také kamerový systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě. K dalšímu dobrému pocitu u jízdy přispívají nejen tito zmínění šikovní bezpečnostní asistenti ale v noci například také skvěle svítící adaptivní LED světlomety.

S klidnou nohou na pedálu jezdí X4 kolem 7 litrů. Kombinovaná spotřeba deklarovaná BMW je však výrazně nižší 4,9 litru na 100 kilometrů.

IMG_9155
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

X4 jezdí bezvadně, jak se na vozy této automobilky patří. Jeho vzhled a pojetí karoserie lahodí ženskému oku. X4ka je vybavena řadou bezpečnostních asistentů. Atraktivní a bezpečné BMW X4. Samá superlativa.

Má tedy vůbec háček? Ano, uživatelsky X4 limituje špatný výhled vzad (ten je však vyvážen kamerovým systémem v okolí vozu) a také vysoká pořizovací cena. Entry verzi modelu X4 xDrive20d prodává BMW za cenu od 1 286 400 Kč. Testovaná verze se tak po všech příplatcích jako je například sedmistupňová převodovka, výbava X Line a sportovní sedadla vyšplhala na cenu 1 573 734 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018