Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Náš test: královské BMW X6

29. 3. 2017

Při řízení jsem se cítila jako královna. Tak komfortní a reprezentativní svezení… Atletický vzhled modelu BMW X6 budí jednoznačně zájem. Jeho rozměry mohou pro změnu vzbudit obavy. Má pohádka o královně silnic vzala během hledání vhodného místa k parkování za své. Jsou prostě situace, kdy není velké SUV vždy výhodou.

IMG_9280
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Perfektní look se nedá BMW X6 upřít. Zepředu dominuje mohutná maska chladiče a příplatkové adaptivní diodové světlomety. Profil vozu určují svažující se linie sportovního kupé. Model X6 v bordó barvě s příplatkovým metalickým lakem působí na – rovněž příplatkových – 20“ palcových kolech nepřístupně a osobitě zároveň.

IMG_9303
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

BMW X6, toto velké SUV se pyšní skvělým výhledem z vozu. Posez je vyšší, menší osoby budou mít možná komplikace s elegantním nástupem a výstupem z vozu. Jinak se interiéru nedá skutečně nic upřít.

Vše je podřízeno pohodlí, bezpečnosti řidiče i celé posádky a navrženo ve sportovním duchu – testovaný model disponoval příplatkovým M paketem se sportovními sedadly a hliníkovým obložením interiéru. Multifunkční volant skvěle padne do ruky. Ovládání navigace BMW Connected Drive Plus je intuitivní a nabízí například i informace o hustotě provozu v reálném čase, což mi přišlo velice praktické.

Barevný BMW Head-up displej promítá všechny důležité jízdních údaje (navigace, rychlost, povolená rychlost, asistenti) do zorného pole řidiče na čelní sklo. Vizualizace vypadá, jako kdyby byla promítnuta několik metrů před vozidlem. Součástí příplatkového paketu Innovation jsou navíc skvěle svítící adaptivní diodové světlomety. K bezpečnému pocitu z jízdy také napomáhá Driving Assistant – kamerový systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě.

Místa pro posádku vpředu je v X6 habaděj. V druhé řadě sedadel je prostornost trochu na úkor komfortu, což je dáno zejména svažující se střechou. Kufr nabízí prostorných 580 litrů objemu a limituje ho snad jen vyšší nakládací hrana.

IMG_9301
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Je libo zběsilou nebo eco jízdu? Současná druhá generace X6 nabízí několik jízdních režimů, které ovlivňují chod motoru a nastavení osmistupňové převodovky. O aktuálním nastavení dává X6 znát také vizuálně barevností přístrojového počítače. Díky volbě jízdních režimů se 3litrový naftový motor s výkonem 190 kW dokáže například proměnit z agresivního tygra na ochočené mládě pouhým stisknutím tlačítka. Skvělý řidičský zážitek testované čtyřkolky xDrive podtrhuje příkladně hladce řadící převodovka a nastavení příplatkového adaptivního podvozku. Jízda s tímto dvoutunovým samečkem je naprosto komfortní, klidná a žádná nerovnost jej nevyvede z míry. Výkonná X6 si pochopitelně umí říci o adekvátní úroveň spotřeby. Po týdenním testování se hodnota ustálila na 8,9 litrů na 100 kilometrů.

Parkujeme

Neodpustím si u testu tohoto velkého SUV včlenit tuto speciální rubriku. Po několika pokusech najet autem tak, abych bezpečně zajela do nájezdu v pravém úhlu do podzemních garáží, jsem nakonec potupně vyjela z garáží a zaparkovala tam, kde se nemuselo zatáčet v tak úzkém prostoru. Na svižné kličkování v městských uličkách, parkování v prostorově prostorných garážích testovaná X6 skutečně není. To s několika dalšímu řidičkami mohu podepsat. Kamerový systém Surround View umožňující 360° pohled okolo vozu včetně ptačí perspektivy dokáže pomoci při parkování nebo manévrování v omezeném prostoru, ale samospasitelný prostě není…

IMG_9277
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Záleží na každé řidičce, jak rychle se s X6 sžije. BMW X6 nabízí královské svezení a skvělý pocit z jízdy, což je dáno agilitou, plejádou bezpečnostních asistentů, příplatkovým adaptivním automatem anebo například vyšším posedem v autě. Pravda, díky značným rozměrům auta je parkování a manévrování v omezeném prostoru nutné speciálně nacvičit. Jízdní komfort a skvělý podvozek tento poněkud diskomfortní pocit z parkování dokáže ale přehlušit. Za tohoto obra je nutné zaplatit také nemalé peníze, ale to už k prémiové značce BMW patří. Model BMW X6 (xDrive30d/190 kW) startuje na ceně 1 819 900 Kč. Cena testovaného vozu (xDrive30d/190 kW) po všech příplatcích se vyšplhala na částku 2 333 500 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018