Náš test: eso v rukávu Škoda Superb Combi
15. 1. 2016
Model Škoda Superb Combi patří do pětice nejúspěšnějších vozů v novinářském hlasování Auto roku 2016. Žena v autě.cz tentokráte otestovala vůbec nejsilnější motorizaci tohoto manažerského kombíku s pohonem 4×4 a přináší hned několik pádných argumentů, proč je tato nominace zcela na místě. Test modelu Škoda Superb Combi pohledem ženy – řidičky si přečtěte právě zde.
Díváme se
O exteriéru 3. generace modelu Škoda Superb jsem se v minulém testu limuzíny už rozepisovala. Testovaný kombík v hnědé barvě Magnetic ve výbavě Style, ve které je model standardně dodáván na 18“ palcových kolech, vypadá velmi důstojně a elegantně. Model Škoda Superb Combi mluví hlavně svými detaily. Superb Combi na sebe poutá pozornost jednoduchým zato sebevědomým provedením karoserie a světlometů inspirovaných českým křišťálem. Vnější look aspiruje na vyšší příčky a nezadá si s designem vyšší třídy než té, kam je Superb řazen.
Nasedáme
Stejně tak jako působí elegantně zvenku, je tomu tak u v interiéru. Kvalitní zpracování palubní desky, multifunkční kožený volant, 3 barevnosti ambientního LED osvětlení, intuitivní ovládání dotykové osmipalcové obrazovky s navigací Columbus, wi-fi hot spot na palubě a pohodlně tvarovaná sedadla na mě hned na první pohled udělali dojem.
K interiéru zkrátka nemám výhrad. Ze Superbu je krásně vidět vpřed i vzad. Couvání a parkování usnadňuje zadní parkovací kamera. Za příplatek je ku pomoci i parkovací asistent, který dokáže parkovat podélně i příčně. Stačí jen poslouchat pokyny a asistent sám zaparkuje. Počáteční obavy z parkovaní tohoto prodlouženého kombíku jsou proto tytam. Za příplatek může být model doplněn signalizací při couvání příčně zaparkovaného auta varující auta projíždějící kolem.
Možná to bude znít jako samozřejmost, ale Superb Combi je skutečně parádně prostorným kombíkem. Prostornost pro všechny členy posádky, kteří mají mnoho místa na nohy i nad hlavou, ať už sedí vepředu nebo vzadu, je zkrátka špičková. Zadní sedadla pojmou 2 dětské autosedačky, uprostřed je pak menší sedák, který může sloužit také jako loketní opěrka nebo průvlak na lyže. Je zde spousta odkládacích schránek včetně chlazeného Jumbo Boxu pod loketní opěrkou řidiče tak u spolujezdce, 2 integrované skládací deštníky v předních dveřích a už tradičně nesmí chybět škrabka na led ve víčku nádrže.
Maximálně prostorný kufr o objemu 660 litrů pojme skutečně mnoho zavazadel. Praktické zarážky na suchý zip eliminují pohyby zavazadel během jízdy. V případě nutnosti vytvoření ještě většího prostoru jde sklopit zadní opěradla zatáhnutím páčky vzadu v kufru.
Jedeme
Po týdenním testování modelu Škoda Superb Combi v nejsilnější motorizaci 2,0 TDI s výkonem 140 kW a pohonem 4×4 je na místě zhodnotit, jak se v něm jezdí. Jednoznačně si zaslouží pochválit, jak snadno se tento kombík řídí, jeho výkonnost a dynamika patří ke špičce v tomto segmentu, také jeho podvozek a odhlučnění karoserie patří k silným stránkám tohoto modelu.
Jízda se Superbem v této motorizaci s automatickou převodovku DSG je tichá a komfortní – jako na obláčku! Úplně si nevymýšlím, když používám toto přirovnání. Díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC, který umožňuje volit mezi 5 jízdními režimy (Normal, Economy, Comfort, Sport, Individual), jde měnit nastavení tlumičů, řízení a odezvy plynu. Právě v režimu Comfort s ikonou obláčku je možné se nechat ukolébat extra měkkým nastavením tlumičů. Naopak režim Sport nabízí odlišný projev – tuhé řízení a pevné nastaveni podvozku ideální pro dynamickou jízdu.
Do zatáček se Superb pouští s ladností a příkladně drží stopu. Po týdenním ježdění se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 5,7 litrů; spotřeba udávaná výrobcem činí 5,1 litrů na 100 km.
V tomto testovaném manažerském voze nechybí paleta bezpečnostních asistentů. Příplatkový Lane Assist dokáže automaticky udržovat auto v jízdním pruhu. Front Assist kontroluje vzdálenosti před vpředu jedoucími vozidly a v případě hrozící srážky audiovizuálně varuje před kolizí. Dokáže dokonce zahájit samočinné automatické brždění, pokud řidič nereaguje. Asistent sledující mrtvý úhel monitoruje kolemjedoucí vozidla, aby nedošlo při přijetí z pruhu k jejich přehlédnutí.
Hodnotíme
Tak jako v karetní hře „chrlila“ Škoda Superb Combi 4×4 během mého týdenního testování trumfy z rukávu v podobě svých silných stránek: dokonalý podvozek, perfektní jízdní vlastnosti, nízká spotřeba, prostorný, dokonale odhlučněný a komfortní interiér a velkorysý zavazadlový prostor. Nejlevnější kombi Škoda Superb1,4 TSI/110 kW startuje na ceně 644 900 Kč. Cena testovaného modelu Superb Combi je 2,0 TDI/140 kW 4×4 AP ve výbavě Ambition 926 900 Kč. Rozdíl mezi Škoda Superb limuzínou a kombíkem je 30 000 Kč. Jako prakticky založená žena řidička jednoznačně hlasuji pro kombi!