Zdroj: fotobanka automobilky Citroen

Náš test: Extravagantní švihák Citroën C3

9. 2. 2017

Nejnovější přírůstek do francouzské rodiny Citroën sází především na excentrický vzhled, který připomíná malé esúvéčko. Nová C3 přináší svěží vítr originality mezi malé hatchbacky, a to především díky svému designu. Hravé autíčko nás zaujalo na první pohled.

IMG_9130
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Design C3 v nejvyšší výbavové linii Shine se vyloženě povedl. Oproti svému předchůdci prodělal vůz radikální mezigenerační proměnu. Inspirace u svého většího bratříčka, crossoveru C4 Cactus, je více než zjevná. Designové finesy v podobě ochranných plastových kapslí dveří, tzv. Airbump, nebo kontrastní prvky karoserie a interiéru jsou dostupné pouze v nejvyšší výbavové linii Shine. Bez těchto zajímavých prvků by C3 trochu ztratilo na kráse. Světlomety jsou dělené do tří linií, jako u nedávno testovaného modelu C4 Picasso. U C3 utvářejí stejný dojem robustní přídě a opticky ji rozšiřují. Díky tomu je C3 snadno rozpoznatelná. Neméně parády dělají příplatková 17palcová kola s velmi zajímavých vzorem, kontrastní prvky karoserie v podobě barevně odlišené střechy, krytů zrcátek nebo barevný rámeček na Airbump.

20170129_153754
Zdroj: fotobanka automobilky Citroen

Nasedáme

Také design interiéru je na první pohled velmi líbivý. Kontrastní červená se uplatnila i zde. Kombinace slušivého kabátku ve spojení s neobvyklými prvky jako jsou poutka na zavírání dveří a zrcadlový otisk Airbump na vnitřní straně dveří, dělá interiér originálním. Středovému panelu vévodí 7palcový dotykový display s obsluhou klimatizace, navigace, multimédií a některých funkcí vozu. Systém je přehledný a ovládá se intuitivně, jeho odezva je však pomalejší. Na malý hatchback se zde sedí poměrně vysoko, což nahrává dobrému výhledu do všech stran. Testovaný model navíc disponoval řadou dalších jízdních pomocníků  – příplatková čelní FullHD kamera s GPS a možností pořizování a nahrávání videa, zpětná parkovací kamera, asistent hlídání mrtvého úhlu nebo asistent hlídání jízdních pruhů. Sedadla jsou dobře tvarována, byť s nedostatečným bočním vedením. Na kratší cesty jsou velmi příjemná. Méně nadšení budí ovládání zpětných zrcátek, vyhřívání sedaček, či absence vhodných odkládacích ploch, které jsou navíc tvrdé a klouzavé. Nová C3 vyniká díky tvaru přístrojové desky dostatečným místem pro nohy. Na zadní radě sedadel je kvůli zvolenému profilu karoserie méně místa nad hlavou cestujících. Objem kufru zůstal stejný jako u svého předchůdce nadprůměrných 300 litrů.

IMG_9143
Foto: Sabina Kvášová

C3 se nabízí s benzínovým tříválcovým motor o objememu 1,2l PureTech, ve výkonových variantách s 82 koňmi a 5stupňovou manuální převodovkou a variantou se 120 koňmi s automatickou převodovkou EAT6. Naftový motor je reprezentován čtyřválcem 1.6 l BlueHDI (74 koní). V případě testovaného modelu jde o silnější 100koňovou verzi. Zvolená motorizace uděluje hatchbacku dostatečnou dynamiku i zrychlení. Pružnost patří k jeho silnějším stránkám. Potěší plynulý nárůst síly, což zaručí pohodou jízdu nejen ve městě.

I přes větší hmotnost vozu v této motorizaci nadprůměrně úsporná. Zamrzí jen hlučnější chod, který se intenzivně přenáší do kabiny. Kombinovaná spotřeba se během testu pohybovala kolem 5 l/100 kilometrů, což je od výrobcem deklarovaných 3,6l/100 km podstatný rozdíl. Je však třeba připočíst osazené široké pneumatiky a velmi mrazivé počasí. Řízení je nastaveno neutrálně, nepůsobí přeposilovaně a v úzkých městských uličkách si C3 počíná nadmíru obratně a plynule.

IMG_9141
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Nový Citroën C3 sází na svůj slušivý kabátek inspirovaný světem crossoverů, ale svým srdcem zůstává malým hatchbackem. Nedá se mu upřít hravost s citem pro detail. Odvážný vzhled s moderními prvky ovládání a výbavy má rozhodně šanci zaujmout. Na delší cesty je sice připraven, ale nejvíce mu sedí městské prostředí, kde se cítí jako ryba ve vodě. Nová C3 startuje (1.2 PureTech) na ceně 234 900 Kč. Za testovaný model s naftovým motorem 1.6 BlueHDi (100k) zaplatíte 399 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018