Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Náš test: Honda Jazz – japonský originál

2. 8. 2016

Honda Jazz byla vždy považována za malé, ale originální agilní autíčko do města s překvapivě velkorysým vnitřním prostorem a kvalitním zpracování. I když oproti minulé generaci působí dospělejším dojmem, japonská hravost je z nejnovější verze vidět na první pohled. Zařazením přísluší do kategorie malých hatchbacků, ale leckdo by si ji mohl splést s větším rodinným vozem. To určitě není pro potencionální zájemce na škodu, extra prostor je vždy u malých vozů vítaný.

2016-07-09 16.07.14
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Díváme se

Přijdou vám nové Fabie nebo Pola nudná? Pak vás Jazz musí na první pohled oslovit. Jasně odkazuje na své předchůdce, ale je postaven na zcela nové základní platformě a více se blíží nedávno testované HR-V. Na první pohled působí dojmem, jako když se konstruktéři rozhodli postavit malé auto, ale nakonec chtěli přidat ještě více vnitřního prostoru, a nafoukli ho jako narozeninový balónek. Přesto se ale zachovaly ostřejší linie a prolisy. Snad ještě výraznější než přední maska je celá záď s mohutnými a ostře lomenými světly. Ať už v hustém městském provozu, nebo při průjezdu českými vesničkami ji nelze přehlédnout. Diody na denní svícení jsou fajn, nicméně menší výtka směřuje k hlavním světlům. V nich nalezneme pouze dnes již zastaralé klasické žárovky, halogeny ani xenony nejsou k mání. Konkurenční vozy svítí o něco lépe.

2016-07-09 16.12.15
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Nasedáme

Jestli vám přišel Jazz výrazný z venku, vevnitř si na originalitě neubral. Kvalita provedení je na vysoké úrovni, i když může působit trochu retro dojmem použitými tvrdými plasty. Dokážu si ale představit, že i po letech používání zůstane vše příkladně slícováno a zub času se na interiéru podepíše jen minimálně. Velkou dotykovou obrazovku nelze než pochválit, stejně tak jako robustní kolečka na ovládání klimatizace. Informační systém je svižný, problém může nastat, pokud nedisponujete ovládáním hlasitosti rádia na volantu. Trefovat se do dotykových tlačítek za jízdy je někdy nepřesné. Kromě dnes už standardního USB konektoru nabízí Jazz i netradičně HDMI. Poněkud komicky na mě působila úzká řadicí páka, která v podobě malého kolíku jen těžko padne do ruky. Pochvalu však zaslouží velkorysý vnitřní prostor. Pro posádku je vpředu i vzadu dostatek prostoru a interiér působí vzdušným dojmem. Další výhodou Jazzu je jeho variabilita. Specialitou jsou sedadla Magic Seats. Ty jsou nejen pohodlná, ale poskytují mnoho variant rozložení. Zadní sedáky lze zcela vyklopit nahoru, pokud potřebuje naložit objemnější předměty, pohodlně pomocí páčky sklopíte zavazadlový prostor do roviny. Ten v základu nabízí slušných 354 litrů, dá se však zvětšit až na 1314 litrů.

2016-07-09 16.10.39
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Jedeme

Jazz dostanete pouze s jediným novým benzínovým motorem 1.3l  i-VTECH, o výkonu 102 koní, v mém případě s 6 stupňovou manuální převodovkou. Nižší otáčky a jízda po městě nedělá lehkému Jazzu sebemenší problém, motor je příjemně tichý a úsporný. Pokud ale zatoužíte po dynamické jízdě, potřebujete předjíždět, nebo jenom zrychlit, je nutné motor vytáčet min. nad 3500 otáček a začít více pracovat více s řazením. Motor reaguje velmi dobře na sešlápnutí plynového pedálu a odmění se vám postupně dávkovaným výkonem až do vysokého spektra otáček. To je ale vykoupeno za cenu poklesu jízdního komfortu – motor o sobě dává hlasitě vědět. Věřím, že někteří řidiči si sportovnější jízdu i zvuk motoru užijí, já jsem po několika stovkách ujetých kilometrů preferovala klidný styl jízdy, i za cenu menší dynamiky. Stejné je to s cestou na dálnici, kdy motor ve 130 km/h točí 3000 otáček a další zrychlování se projevuje zvukově podobně.

2016-07-09 16.09.20
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Hodnotíme

Jazz mě příjemně překvapil. Oproti svým evropským konkurentům má několik trumfů v rukávu. Boduje svým neotřelým vzhledem a vnitřním prostorem. Pečlivé dílenské zpracování je na vysoké úrovni, mnohé značky by se u Hondy mohly inspirovat. Motor i-VTECH je za normálních okolností tichý a kultivovaný, zvládá i vysoké otáčky, ale za ceny vyšší hlučnosti. Jazz není bohužel k dostání s naftovým motorem, což může některé zákazníky odratit. Jestli to bude na evropskou konkurenci stačit v prodejích je těžké hodnotit. To nic ale neubírá na tom, že Jazz je sympatický hatchback

Honda Jazz s motorem 1.3l i-VTECH s 6 st. manuální převodovkou v základním výbavovém stupni Trend stojí 364 900 Kč. Cena testovaného vozu ve výbavě Comfort stojí 389 900 Kč.

 

 

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018