Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Náš test: hot hatch Hyundai i30 N

30. 5. 2018

Co je to hot hatch? Například Hyundai i30 N. Hot hatch je označení pro vysoko-výkonné auto. Co na tento model po týdenním testování říkáme? Inu, na ježdění po městě je modelu i30 N rozhodně škoda. Žádná nákupní taštička! Ale pořádné auto pro řidičky milující opravdovou jízdu!

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Aby také ne, korejská automobilka nechala tento model vyvinout speciálně v Evropě a povolala k jeho vývoji Alberta Biermana. Ten dlouhá léta vedl sportovní divizi M BMW. Hot hatch Hyundai i30 N je díky němu velmi ostrý hatchback z Nošovic, který má divokou krev. Na speciální edici N se mi líbí, že vypadá jinak než většina „ítřicítek“. Příplatková blankytná barva karoserie Performance Blue je „z řady“.

Přední maska s odznáčkem N, 19“ kola se červenými třmeny brzd, nárazník s velkými výdechy v kombinaci s ostře řezaným zadním nárazníkem, koncovkami výfuku a střešním spoilerem s trojúhelníkovým brzdovým světlem – to vše dává napovědět, že tahle „itřicítka“ je prostě jiná. Sportovní esprit tohoto auta je na první pohled znát, a to jsem ještě neprozradila, kolik koní v něm dřímá…

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér Hyundai i30 N včetně palubní desky je dost podobný té běžné verzi, kterou jsme již testovali. Palubní desce dominuje velký dotykový displej s rádiem, infotaimentem a navigací, který má velmi pěknou grafiku. Auto jde snadno propojit s chytrým telefonem pomocí aplikací Android Auto™ nebo Apple Carplay™ a telefon lze nabíjet bezdrátově. Multifunkční a do ruky padnoucí volant odlišují modrá tlačítka Drive Mode a N Custom pro nastavení jízdních režimů. Sedadla jsou pohodlná a přitom sportovní. Zavazadlový prostor nabízí poměrně velký prostor k ukládání zavazadel, konkrétně 395 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1301 litrů objemu.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Že je Hyundai i30 N maximálně dosportovna navržený model, je také slyšet! A to hned záhy po nastartování, akustické klapky výfuku to umí pořádně rozbalit. Hned o mě věděli všichni sousedi a celá ulice. .-) Pod kapotou má Hyundai i30 N dvoulitrový benzinový motor o výkonu 184 kW, který odpovídá výkonu 250 koní. V rámci výbavy Performance lze výkon navýšit až na 275 koní.

Při řízení je podvozek v běžném režimu Normal nebo Eco velmi komfortní. Takové to běžné řízení, na které je běžná řidička zvyklá… Stačí ale zvolit další z jízdních režimů: Sport, Mód N nebo N Custom a v člověku se probudí chuť jezdit jako o závod! Ten posledně jmenovaný režim N Custom nabízí největší řidičskou zábavu a potvrzuje, že podvozek v Hyundai i30 N je prostě skvělý. Dámy, které nemají rády rychlé sprinty, průjezdy zatáčkou, hlasitý výfuk a všechny další krásné „volovinky“, by na toto tlačítko neměly sahat!

Tohle auto je pro opravdové řidičky. V režimu N Custom jsem si mohla konfigurovat chod auta úplně sama – charakter motoru, tuhost tlumičů a hlasitost výfukových klapek. Díky tomu nabízí i30 N opravdové závodní dobrodružství, jízda po okreskách je zážitek. Stabilita auta je v jakékoli situaci až překvapivá. Držení auta v zatáčkách a dynamika, jakou z nich i30 N vyjíždí, je příkladná. Podvozek a tlumiče maximálně kopírují povrch. Dráhy u převodovky jsou kratší a řazení přesné. Dravost a až hrozivé akustické bublání výfuku budí respekt i touhu si s tímto modelem pořádně zadovádět. Průměrná spotřeba deklarovaná výrobcem je 7 litrů, my jsme během týdenního testování jezdili za 9 litrů.

Bezpečnost je samozřejmě garantována. Součástí základní výbavy je paket bezpečnostních asistentů, nechybí asistent pro jízdu v pruzích nebo varování před čelním nárazem. Hyundai i30 N využívá přední kameru k nepřetržitému monitorování provozu před vozem. Pokud systém zjistí hrozící srážku s vpředu jedoucím vozidlem, varuje řidiče, a v případě potřeby automaticky zpomalí nebo zcela zastaví.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Hyundai i30 N je žhavý hot hatch, který v tomto specifickém segmentu patří ke špičce! Je to auto pro milovnice rychlé jízdy a sportovního svezení. Těm nabídne spoustu adrenalinu a řidičského vzrušení za volantem! V běžném režimu Normal vás příjemně povozí. Když ale chcete zažít trošku divočiny, pak stačí nastavit N Custom a budete královnou akcelerace a všech ostře, avšak maximálně stabilně, projetých zatáček. Tleskáme tomuto modelu! Hyundai i30 N (2.0 T-GDI/184 kW) startuje s cenovkou 729 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018