Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Náš test: Hyundai i40 1.7 CRDi kombi – fešák se loučí

26. 5. 2018

Hyundai i40 je na trhu více než 7 let, za které se velice úspěšně etabloval mezi vozy střední třídy. Letos se blíží jeho nevyhnutelná obměna za novou, plnohodnotnou generaci. Očekávat lze výrazné změny snad v každém ohledu, jak po stránce designu, tak techniky. Vzpomeňte na vloni uvedený model i30, který jihokorejský výrobce od základu přepracoval. Podle nás však stále vypadá dobře i současná verze Hyundai i40, přestože má za sebou většinu svého života.

Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Díváme se

Vzhled exteriéru není rozhodně tím, čím by i40-ka ztrácela. Ba naopak. Ostřejší příď s šestiúhelníkovou maskou chladiče a bi-xenonovými světlomety s horní LED linkou působí svěže až sportovně. Modernizace před třemi lety přinesla kromě přepracované přídě také novější design kol nebo širší výběr z palety laků karoserie. Průběžný facelift i40 prospěl a udělal z něj dobře vyhlížející auto i na dnešní poměry, což platí nejen pro sedan, ale i pro testovaný kombík. Právě vzhled patří mezi největší přednosti a lákadla auta a podle nás patří v současné době mezi nejkrásnější kombi dané kategorie.

Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Nasedáme

Zub času se nejvíce podepsal na interiéru a roky i40-ky jsou nejvíce vidět právě na něm. Zpracování palubní desky může jen těžko soupeřit se současnými konkurenty, především, co se týká kvality použitých materiálů a jejich zpracování. Svérázné tvary robustní palubní desky a množství tlačítek už současné trendy nestíhá. Pokud i40 toto odpustíte a zaměříte se především na komfort, budete mile překvapeni. Dlouhá sedadla vpředu i vzadu díky svým rozměrům poskytují skvělou oporu těla.

Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

O tom, že sedíte ve vozu střední třídy vás nenechá na pochybách ani bohatý vnitřní prostor, kterého je jak v první, tak v druhé řadě sedadel nadbytek ve všech směrech. Kufr nabízí slušných 553 litrů objemu, resp. 1719 litrů při sklopených sedadlech. Šikovnými vychytávkami v kufru jsou ve výbavě Premium například fixační posuvný systém pro upevnění nákladu podle jeho velikosti nebo bezdotykové otevírání kufru, pokud zrovna za ním stojíte s klíčem v kapse (a nákupem v náručí).

Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Jedeme

Pod kapotou poslední verze Hyundai i40 se nachází lehce posílený naftový motor 1.7 CRDi se 104 kW a 340 Mn. Ten má kromě oněch 4 kW výkonu navíc oproti předfaceliftované verzi výrazně tišší chod za studena a je mnohem kultivovanější v nízkých otáčkách. Další podstatnou změnou, která je více patrná v praxi je to, že kroutící moment je k dispozici v širším rozsahu otáček. To má za následek lepší dostupnost jeho výkonu během jízdy. Motor svými parametry není žádný trhač asfaltu, ale pro klidné řidičky bude výkon motoru plně postačovat.

Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Značný posun k lepšímu znamená použití sedmistupňového automatu DCT, který i40 dodnes citelně chyběl. V nízkých otáčkách řadí téměř neslyšně a neškube, zásluhou ukázkové spolupráce s motorem podřazuje prakticky před každou zatáčkou a z každého kopce. Jízdně je i40 příjemně vyvážená, ve městě ochotně zatáčí a poskytuje vysokou úroveň komfortu i na rozbitých českých silnicích. Lepší vnější odhlučnění také udělalo své. Parádní disciplínou jsou pro kombík především dálnice, kde s ochotou polyká kilometry. Oproti tomu svižnější svezení po klikaté okresce mu vyloženě nesvědčí. Spotřeba se po čas testu pohybovala kolem 6,5 – 7 litry nafty na 100 kilometrů.

Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Hodnotíme

Přestože má Hyundai i40 za sebou více než sedm let života, má stále co nabídnout a nebojí se porovnat s novější konkurencí střední třídy. Hyundai i40 stále boduje designem exteriéru, velkorysým vnitřním prostorem a komfortem na palubě. Pokud se přenesete přes některé detaily ve kvalitě zpracování interiéru a nekladete nároky na výkon motoru, je i40 zajímavou volbou. Přihlédnout je potřeba také k ceně a záruce, kterou Hyundai nabízí standardně 5 let. V nejlevnějším provedení se slabším motorem stojí 729 990 korun, testovaná specifikace Premium začíná na částce 849 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018