Náš test: Kia Stinger
16. 2. 2018
Zapomenout tak na všechny kompromisy, které je třeba dělat při koupi auta s ohledem na rodinu. Nechat se unést emocemi a prvním dojmem. Milovnice rychlé jízdy pozor! Na obzoru se objevil fastback s vytříbeným designem, sportovním duchem a překvapivým pohodlím. Kia Stinger dokáže zabodnout šíp do srdce!
Díváme se
Ten pocit, když vám kolemjedoucí řidiči (v mém případě šlo konkrétně o řidiče aut Ford a Subaru) skládají verbální poklonu palcem nahoru, souhlasně pokyvují nebo rovnou otevírají okénko a chválí model nahlas. To na člověka udělá dojem. Kia Stinger se povedl. Ne náhodou se pyšní také prestižním oceněním Auto roku 2018 u našich slovenských sousedů. Jeho vzhled je skutečně výjimečný. Přídi dominuje maska a „sportovní“ výdechy na kapotě, které jsou zde jen „na oko“. Profil lemuje pohledná linie kolem oken, vstupy pro sání vzduchu a pás zadních světlometů. Záď zdůrazňují čtyři výfuky a světlomety po celé šířce vozu. Přiznám se, že se nedokážu rozhodnout, ze které strany se mi líbí Stinger více. Jeho křivky a design jsou prostě podmanivé.
Nasedáme
Ani při pohledu do interiéru nového Stingera se nedostavuje žádná známka zklamání. Naopak. Líbí se mi jednoduchý design palubní desky. Všechny důležité ovladače jsou pěkně pohromadě. Dotyková obrazovka je přehledná a práce s ní také. K pohodě na palubě přispívá také šikovný head up displej, promítající důležité informace o jízdě přímo na čelní sklo. Multifunkční do ruky padnoucí volant byl na mě až příliš sofistikovaný, chvilku mi trvalo než jsem se ve všech tlačítkách zorientovala… To je ale otázka zvyku.
Interiér na mě působil prémiově a líbilo se mi také kvalitní dílenské zpracování. Kožená sedadla jsou ve Stingeru velmi pohodlná a umístěna nízko. I přesto je výhled z vozu velmi dobrý a během cestování jsem ani jednou neměla pocit, že bych v autě neměla přehled, kde auto začíná a končí.
Pravda, prostornost na zadních sedadlech je přímo úměrná snížené linii karoserie. Místa nad hlavou pro spolujezdce sedící vzadu je méně. Zavazadlový prostor je ale skutečně velkorysý, 406 litrů objemu nabízí spousta místa pro všechny zavazadla.
Jedeme
Esúvéčka jsou sice v kurzu, opravdovou radost z jízdy zažijete ale právě ve fastbacku jako je Stinger. A navíc se tak snadno a lehce řídí… K dispozici je pět různých jízdních režimů: smart, eco, comfort, sport, sport+. Testovaná Kia Stinger (2.0 T-GDI s výkonem 256 koní a s jemně řadící osmistupňovou automatickou převodovkou) je pro nás ženy taková ideální, sportovní, friendly „mašina“. S ohledem na svou váhu 1,7 tuny je Stinger skvělé auto pro řidičku, která miluje akceleraci a zároveň nechce slevovat ze svého pohodlí při běžném ježdění. Zadokolka s nízkým těžištěm a dobře naladěným podvozkem perfektně sedí na silnici. Zrychlení z 0 na 100 km za 6 vteřin, je parádní. Kombinovaná spotřeba deklarovaná výrobcem sice je „jen“ 7,9 litru. Já jsem během víkendového testování napočítala průměrnou hodnotu kolem 11 litrů.
Hodnotíme
Pro všechny, které zrovna neholdují aktuálnímu trendu SUV, ale naopak očekávají pořádné, svižné svezení, aniž by musely cokoli slevovat ze svého pohodlí během jízdy. Kia Stinger dokáže učarovat a stojí za to! Kia Stinger startuje na ceně 1 099 980 Kč, která odpovídá i testovanému modelu.
Fotografie testovaného modelu Kia Stinger jsem pořídila díky digitální zrcadlovce Canon EOS 800D. Ta automaticky velmi rychle zaostřuje. Díky tomu jsou fotografie krásně čisté a kvalitní.
Více na webu Kia