Náš test: Líbivá limuzínka Audi A4
23. 2. 2016
Model Audi A4 je od loňska v novém kabátě. Do redakce se k nám dostala tato limuzína s oblíbenou motorizací 2,0 TDI. Zajímalo nás, čím může především české manažerky tento model oslovit.
Díváme se
Pátá generace na mě při pohledu zvenku nepůsobila nijak revolučně. Zdálo se mi, že Audi A4 prošlo spíše kosmetickými změnami, než aby se nijak zásadně změnil tvar karoserie. Výrazná je bezesporu příď s přepracovanou maskou a nárazníky. Inovativně působí světlomety s příplatkovými LED diodami pro denní svícení. Linie světlometů a jejich dynamické řešení působí velmi elegantně. Tento efekt nejvíce vyniká u zadních světlometů, kde se při zamykání, odemykání nebo zapnutí směrových světel během jízdy Led diody v jedné lince popořadě rozsvícejí. Celkově působí nové Audi A4 velmi seriózně a hlavně reprezentativně, čemuž napomáhají 18 palcová kola.
Nasedáme
Jednoznačně musím pochválit uživatelskou přátelskost nového Audi A4. Palubní deska je perfektně provedena a dominuje jí multimediální displej s navigací MMI, která se ovládá kolečkem na středovém tunelu a touchpadem s číselnou klávesnicí. Velmi uživatelsky přátelská je také příplatková 3zónová klimatizace, jejíž informace o ní se automaticky zobrazují na displeji při přiblížení se prstem ruky.
Za sportovním multifunkčním volantem na místě klasického palubního počítače se nachází příplatkový Audi virtual cockpit, díky kterému je možné sledovat nejen aktuální rychlost, otáčky a spotřebu ale přímo zobrazení navigace. Tento fakt ještě více napomáhá bezpečnosti. Řidičova pozornost není nijak odvedena a veškeré informace se nacházejí v jeho zorném poli. Pod loketní opěrkou se nachází další prima vychytávka – Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením telefonu. Jak praktické!
Majitelky nové Audi A4 se mohou připravit na dokonalé zpracování materiálů v interiéru. Sedadla jsou velmi komfortní, sedáky se dají prodloužit tak, aby jízda i na dlouhé trasy byla pohodlná.
Zavazadlový prostor testované limuzíny limituje víko kufru, kvůli kterému například dětský kočárek lze do zavazadlového prostoru dát jen stěží, celkově nabízí kufr 480 litrů objemu.
Jedeme
Testovaná limuzína skrývala pod kapotou naftový motor o obsahu 2,0 TDI varianta ultra a výkonu 110 kW (150 koní). Tentokráte jsem testovaný model podrobila skutečně různorodým situacím jak ve městě tak mimo něj. Audi A4 nabízí vysoce komfortní svezení ve městě i na dálnici. Je velmi tichým společníkem, řízení je velmi jednoduché.
I díky lehčí konstrukci dosahuje Audi A4 zejména na dlouhých trasách nízké spotřeby. Během dlouhé cesty po německé dálnici do Alp spotřeba klesla pod pět litrů. Deklarovaná spotřeba je dokonce 3,8 litru. Ekologicky orientované řidičky jistě potěším, když dodám, že tato motorizace vypouští emise o hodnotě 99g/km. Oproti předchozí generaci má Audi A4 snížený podvozek, což napomáhá sportovnímu projevu. Šestistupňová manuální převodovka je dobře zpřevodována a každé ženě padne dobře do ruky. Pomocí volby Audi Drive Select lze měnit jízdní režim, odezvy motoru, nastavení tlumičů, atd. V zatáčkách je stabilní a komfortně kryje nerovnosti.
K dobrému a sebejistému pocitu z jízdy přispívá také kamerový systém rozpoznávající dopravní značky, parkovací asistent, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, upozornění na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry, asistent pro odbočování, Audi Active Lane Assist pomáhá s udržováním vozu v jízdním pruhu a adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a asistentem pro jízdu v dopravní koloně usnadňují řízení ve váznoucí dopravě. Velkým přínosem v městském provozu je Audi Pre-sense, který dokáže předem detekovat hrozící srážku, vyzkoušela jsem tento systém na vlastní kůži a musím říci, že systém dokázal reagovat ještě o pár sekund dříve, než jsem rychle brzdící auto přede mnou registrovala já.
Z osobní zkušenosti a cestování do zasněžených hor bych se však přikláněla spíše k verzi s pohonem quattro. Ostatně ne nadarmo Audi sponzoruje evropská horská střediska a nazývá je „home of quatro“. Testovaný model Audi A4 tady „doma“ opravdu nebyl. .-)
Hodnotíme
Audi A4 bude jistě atraktivní volba pro české manažerky a manažery. Jedná se totiž reprezentativní vůz s velmi úsporným modelem. A za takový model je nutné si pořádně připlatit. Tuto skutečnost však Audi kompenzuje opravdu komfortním svezením, technologiemi anebo také prodlouženou zárukou na 140 000 kilometrů nebo 4 roky.
Model Audi A4 (1,4 TFSI 110 kW) startuje na ceně 799 900 Kč. Testovaný model s motorem 2,0 TDI 110 kW stojí od 899 900 Kč. Cena testovaného modelu včetně všech příplatků činí 1 453 300 Kč.
Více na webu Audi