Náš test: prověřený Nissan Qashqai
28. 4. 2017
Nissan Qashqai je jedním z vůbec prvních crossoverů, které se začaly prohánět po českých silnicích. Už je tomu deset let. Pod heslem „co je dobré, není třeba měnit“ Nissan aktuálně prodává druhou generaci tohoto modelu. Přesně tu otestovala naše redakce v žádané kombinaci naftového motoru s pohonem všech čtyř kol.
Díváme se
Díky své oblíbenosti a jednoduchému, oblému looku je Qashqai na českých silnicích snadné rozpoznat. České řidičky si tento model během dekády poměrně oblíbily. Ač se jedná o crossover neboli menší SUV do města, jsou jeho tvary robustní. Zejména jeho vyvýšená a mohutná přední maska budí respekt. V námi testované verzi ho dále doplňovala bi-xenonová světla, 19 palcová kola, velká vnější zpětná zrcátka a panoramatická prosklená střecha. Díky svému téměř neměnnému designu řadím Qashqai spíše ke konzervativním crossoverům a upřímně se těším na facelift, který byl představen letos v Ženevě.
Nasedáme
Interiér a zejména palubní deska o sobě dávají vědět, že je Qashqai už na trhu nějaký ten pátek. Navíc se nese v duchu asijského vkusu. V porovnání s ostatními konkurenty působí interiér poněkud zastarale. Přestože grafika navigace a infotaimentu funguje na jedničku, vizuálně působí nezajímavě. Stejně tak materiály – převládají sice měkčené plasty, celkově ale působí laciněji.
Na druhou stranu se sluší pochválit palubní počítač, který promítá pokyny navigace, jízdní data a informuje o nastavení bezpečnostních asistentů tak, aby řidička nemusela odvrátit svou pozornost od řízení a koukat mimo své zorné pole.
Silnou stránkou Qashqai je také pohodlí a prostornost pro všechny členy posádky. Čalounění sedadel je měkké a velmi pohodlné. Ideální pro delší cesty například na dovolenou. Body Qashqai sbírá také v zavazadlovém prostoru, prostorný kufr nabízí objem 401 litrů.
Jedeme
Pod kapotou testované čtyřkolky se skrýval naftový motor o objemu 1,6 dCi se 130 koňmi. Po týdenním testování ve městě i mimo něj bych řekla, že jde o zcela optimální motorizaci pro běžné řidičky, kterým Qashqai poskytne dostatek agility. Pro jízdu ve městě bych však preferovala snadnější řízení a přesnější řazení. V těchto ohledech není Qashqai úplně autem pro ženy. Na druhou stranu Qashqai nabízí řadu šikovných asistentů jako je hlídání mrtvého úhlu, jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, systém nouzového brzdění v případě hrozící srážky a také systém rozpoznání únavy.
Podvozek této čtyřkolky je tužší, hodí se do nepohody a terénu. Žádnou „divočinu“ od Qashqai nečekejte. Qashqai je kliďas ideální pro jízdy i na dlouhé trasy s rodinou, se kterým si můžete troufnout zajet mimo zpevněné cesty.
Čtyřkolka dokáže adekvátně dávkovat pohon na všechny 4 kola, stačí zapnout tlačítko a aktuální vydávaná síla se zobrazuje na přístrojové počítači. Troufám si říci, že řada konkurenčních crossoverů nemá takové výtečné vlastnosti na nezpevněných cestách jako Quasqai. Mít ho proto jen ve městě je škoda.
Na testované motorizaci modelu Quasqai se mi líbí i jeho slušná spotřeba, ta se po týdnu ustálila na hodnotě 6,9 litrů a to jsem čtyřkolku na dálnici i ve městě vůbec nešetřila. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je dokonce 4,9 litrů.
Hodnotíme
Testovaný Nissan Qashqai si sice zaslouží zejména v interiéru redesign, po funkční stránce jde o naprosto komfortní a překvapivě prostorné rodinné SUV. Vyniká jízdními vlastnostmi, nízkou spotřebou a nabitou výbavou. Nissan Qashqai (benzínový motor 1,2 DIG-T 115k výbava ) startuje na ceně 399 00 Kč. Cena testovaného modelu (dieselový motor 1,6 dCi 130k výbava Tekna) stojí 709 100 Kč.
Více na webu Nissan